Gå till innehåll

Punkrock_kid - Vägen mot Highstakes - Back to NL300


-PK-

Recommended Posts

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tror faktiskt inte jag skrev att det var "helt osannolikt", gjorde jag? Jag tror jag skrev nåt om att hans HD givet hans turnbet + riverbet här tror jag kommer vara viktad åt stål snarare än drag, och att dragen iaf inte kan ge nåt värde för en CR

Okej, Läste lite fel. Du hade skrivit "Det är helt enkelt inte tillräckligt sannolikt" men men. Vet egentligen inte om det är troligare att han har stål än drag. Har han bara synat flopp känns det som att han nästan måste betta turn när det är checkat till honom. Det är ju väsentlig skillnad ifall han skulle raisa floppen. Då skulle han förmodligen vara mer benägen att checka bakom på turn ifall han hade drag.

 

Okej, jag tror du har en hel del fel här. Men vi kommer aldrig att bli överens om det ändå, så jag ska inte fortsätta älta det. Om river totalblankade, fine, då skulle jag kunna värdebetta en KQ-hand (även om jag aldrig skulle limpa den pre) i det här läget, mot rätt fi. Mot en bra/stark fi skulle jag dock inte ens alltid då göra det. Som bordet såg ut nu skulle jag väldigt väldigt sällan göra det, även om jag inte ska använda ordet aldrig.

Nee, Vi kommer inte bli överens i detta läge :) Jag tror helt enkelt att det finns värde i att betta här , Du tycker det inte. Thats Fine! Såklart har man ju som du säger svårighet att hamna i detta läge eftersom man inte limpar denna hand pre men rent hypotetiskt.

 

Du är helt out of line när du jämför att värdebetta tredjeparet i vissa situationer, och den här. Det finns inget värde i att resonera kring det så generellt kontra den här handen. Det finns lägen då det säkert är bra att värdebetta tredjeparet, det betyder inte att det är bra att värdebetta KQ här. Sen tycker jag du kan förbereda dig på att få många jobbiga CR i fejset lite högre upp om du konstant värdebettar dina nakna K här, men det lär du ju säkert inse själv.

 

För övrigt verkar du aningen insnöad på just KQ här - det är ju som sagt den enda K-hand han skulle kunna värdebetta, och om han är så dålig att han synar en CR med den, ja, då har vi resonerat kring en tomte, och det var inte kring att spela mot en sådan som mina argument gällde.

Min avsikt var inte att jämföra de båda som om de vore liknande situationer. Det fattar jag också att de inte är men ville liksom bara peka på att jag inte tycker det är särskilt marginellt att värdebetta KQ i Fi´s situation.

 

Jag är väl förberedd på att spelet på högre nivåer kommer bli tuffare, Jag vet att jag kommer bli checkraisebluffad på river oftare. Det kommer iofs inte göra att jag gör färre marginella värdebets på river. Snarare fler eftersom det finns betydligt mer tänkande spelare på högre nivåer vilket gör att de många gånger kommer betala med skräphänder. När jag kommer upp på dessa nivåer kommer jag förmodligen vara duktigare på både handreading och att läsa brädtexturer så det är inget jag behöver oroa mig för nu. Det är helt enkelt ett annat sorts spel.

 

Nej, Jag snöar inte in mig på att han skulle ha just KQ. KQ har egentligen inte mer värde än KX i detta läge av den enkla anledningen att jag i princip aldrig kommer ha en K i detta läge. Här bettar man K för att få betalt av i första hand en J.

 

Är föga förvånad, eftersom jag inte tror du postat annars, och framförallt inte progaperat för din sak lika starkt om så inte var fallet.

Jag är som jag tidigare sagt inte det minsta resultatorienterad, Varför skulle jag isf postat t.ex AJ-handen?

 

Tack så mycket för att du tog dig tid att skriva lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska jobbigt flopbeslut i den här handen. Om man inte har en ultralös image och ständigt 4-bettar med skräp så är KK nästan bara trist att få i detta läge. Oftast gillar jag att bara syna för att inte ge iväg min hand alltför mycket. På floppen är ju beslutet lätt om det bara är en som ställer men här är det två spelare. Olembe ä en aggressiv spelare men relativt tight. Han borde ofta ha en hand i detta läge. BigSlickCC2 är en spelare jag inte mött tidigare. Har under denna session inte lagt märke till honom så då brukar det ofta vara en tight spelare. Hur går jag vidare på floppen?

 

- BigSlickCC2 sitting in seat 1 with $164.93

- Poker_denis sitting in seat 2 with $55.45 [Dealer]

- Punkrock_kid sitting in seat 3 with $445.50

- dogbaws sitting in seat 4 with $0.00 [sitting out]

- bjarsa sitting in seat 5 with $359.92

- Olembe sitting in seat 6 with $363.40

 

Punkrock_kid posted the small blind - $1.50

bjarsa posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :Kh::Kd:

Olembe raised - $12.00

BigSlickCC2 raised - $48.00

Poker_denis folded

Punkrock_kid called - $48.00

bjarsa folded

Olembe called - $48.00

 

** Dealing the flop: :9c::3d::3s:

Punkrock_kid checked

Olembe bet - $145.00

BigSlickCC2 went all-in - $116.93

Punkrock_kid ???

 

Du menar vel inte att du synar 16BB preflop för att söka sex outaren på flop? Du får inte lägga dej efter den floppen för då har du ingenting att göra i handen pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar vel inte att du synar 16BB preflop för att söka sex outaren på flop? Du får inte lägga dej efter den floppen för då har du ingenting att göra i handen pre.

Vad snackar du om för 6-outare? Jag synar preflop för att jag har KK, Den näst bästa hand du han ha i Holdem. Sen kan man tyvärr inte resonera som du gör. "Synar du inte här har du inget att göra pre" känns i de flesta fall som ett typiskt fiskresonemang i ungefär samma stil som "Synar du turn måste du syna river". Finns något som heter omvärdera. I den här handen skulle jag synat men inte av anledningen att jag stoppade in 16BB pre utan av anledningen som jag skrev några sidor tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar vel inte att du synar 16BB preflop för att söka sex outaren på flop? Du får inte lägga dej efter den floppen för då har du ingenting att göra i handen pre.

Vad snackar du om för 6-outare? Jag synar preflop för att jag har KK, Den näst bästa hand du han ha i Holdem. Sen kan man tyvärr inte resonera som du gör. "Synar du inte här har du inget att göra pre" känns i de flesta fall som ett typiskt fiskresonemang i ungefär samma stil som "Synar du turn måste du syna river". Finns något som heter omvärdera. I den här handen skulle jag synat men inte av anledningen att jag stoppade in 16BB pre utan av anledningen som jag skrev några sidor tillbaka.

 

Du tror att du leder preflop, och du blir plötsligt rädd på den floppen? Har ngn 33,99,AA så säg grattis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet egentligen inte om det är troligare att han har stål än drag. Har han bara synat flopp känns det som att han nästan måste betta turn när det är checkat till honom. Det är ju väsentlig skillnad ifall han skulle raisa floppen. Då skulle han förmodligen vara mer benägen att checka bakom på turn ifall han hade drag.

 

Jag skulle snarare säga precis tvärtom. :)

 

Jag är väl förberedd på att spelet på högre nivåer kommer bli tuffare, Jag vet att jag kommer bli checkraisebluffad på river oftare. Det kommer iofs inte göra att jag gör färre marginella värdebets på river. Snarare fler eftersom det finns betydligt mer tänkande spelare på högre nivåer vilket gör att de många gånger kommer betala med skräphänder.

 

CR-bluffad oftare, om din HD för att värdebetta river går så långt ner som till Kx här, och du kommer att syna ett omslag? Eeeh, räkna nog med att du istället kommer duktigt ofta kommer att bli svårt exploaterad på exakt motsatt vis - finns ju en hel jävla uppsjö av händer som kommer att stå dig sjukt dyrt om du planerar att spela så.

 

När jag kommer upp på dessa nivåer kommer jag förmodligen vara duktigare på både handreading och att läsa brädtexturer så det är inget jag behöver oroa mig för nu. Det är helt enkelt ett annat sorts spel.

 

Där har du en poäng iof, men tanken bör ju ändå vara långsiktigt att du ska lära dig att krossa de högsta borden (iaf antyder titeln på db:n det) och då är det väl rimligt att iaf börja ta in andra aspekter än hur fiskarna på den här nivån tänker?

 

Nej, Jag snöar inte in mig på att han skulle ha just KQ. KQ har egentligen inte mer värde än KX i detta läge av den enkla anledningen att jag i princip aldrig kommer ha en K i detta läge.

 

Inser du inte att det finns inga Kx här? Det finns KQ av kungarna, thats it. Och den kommer väldigt att spelas sådär (betta turn, betta river), det kan jag svära på. Och den kommer ännu mer sällan att ge dig betalt när du CR rivern. Det är det som är det centrala, inte om man ska värdebetta KQ på river här eller inte.

 

Jag är som jag tidigare sagt inte det minsta resultatorienterad, Varför skulle jag isf postat t.ex AJ-handen?

 

Var inte meningen att kalla dig resultatorienterad, även om man ibland kan vara det utan att själv riktigt veta om det. Tror som sagt att du inte skulle vara alls lika benägen att hävda att CR-värdebetta din hand här om han antingen visat en bättre hand än dig, eller muckat direkt. Men skit samma egentligen, eftersom resultatet i den här handen inte får mig att ändra åsikt det allra minsta (förstås). Jag tycker du verkar reko, var inte alls min avsikt att dissa dig på nåt sätt.

 

Lycka till med spelandet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CR-bluffad oftare, om din HD för att värdebetta river går så långt ner som till Kx här, och du kommer att syna ett omslag? Eeeh, räkna nog med att du istället kommer duktigt ofta kommer att bli svårt exploaterad på exakt motsatt vis - finns ju en hel jävla uppsjö av händer som kommer att stå dig sjukt dyrt om du planerar att spela så.

Såklart kommer jag inte varje gång läget uppstår värdebetta ytterst marginellt och syna alla omslag. Det är ju såklart inte annat än idiotiskt men de flesta högre bord medför ju en otroligt mycket större aggressivitet vilket i sin tur medför mer marginella värdebets(såklart beroende på image men du förstår vad jag menar).

 

Där har du en poäng iof, men tanken bör ju ändå vara långsiktigt att du ska lära dig att krossa de högsta borden (iaf antyder titeln på db:n det) och då är det väl rimligt att iaf börja ta in andra aspekter än hur fiskarna på den här nivån tänker?

Det är definitivt mitt långsiktiga mål och jag kan definitvt ta in andra aspekter men just i denna hand så värdehöjde jag för att jag utgick ifrån att jag mötte en NL300-random. Mot bättre motstånd kan jag värderaisa precis likadant även fast jag vet att de synar utav helt olika anledningar.

Spelarna på min nivå kan ofta syna med toppar för att det är just toppar. Bättre spelare synar väl istället i liknande läge med toppar efter att ha tänkt igenom handen och utifrån det tagit beslut om vilka händer jag kan tänkas sitta med kombinerat med potodds etc.

 

Inser du inte att det finns inga Kx här? Det finns KQ av kungarna, thats it. Och den kommer väldigt att spelas sådär (betta turn, betta river), det kan jag svära på. Och den kommer ännu mer sällan att ge dig betalt när du CR rivern. Det är det som är det centrala, inte om man ska värdebetta KQ på river här eller inte.

JO, Det finns KX, Nämligen alla KX :diamond: . Några andra KX ska han väl vara bra tomtig ifall han ska kunna ha , men vafan, Killen kanske gillar att floata i Multiway-potter :D KX :diamond: tror iaf jag väldigt ofta kommer att spela just såhär. Som jag skrev tidigare så är det så många som kommer att betala av med toppar. Sådana spelare finns överallt. Hur mycket de än vet att de är slagna så vill de så gärna kolla upp :)

 

Lycka till med spelandet!

Tack så mycket! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar på att gå upp och prova några inköp på NL500 nästa månad. Det har gått riktigt bra på NL300 denna första månad på nivån och jag känner att jag vill gå upp och pröva vingarna på lite högre nivåer. Anledningen att jag funderar på att skippa NL400 är helt enkelt att jag tror spelet är bättre där med fler grinders. Rätta mig gärna ifall jag har fel. Förlorar jag några inköp kommer jag förmodligen gå ner igen då jag inte tror jag är riktigt mentalt beredd på att förlora hur många tusendollarssedlar som helst :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar på att gå upp och prova några inköp på NL500 nästa månad. Det har gått riktigt bra på NL300 denna första månad på nivån och jag känner att jag vill gå upp och pröva vingarna på lite högre nivåer. Anledningen att jag funderar på att skippa NL400 är helt enkelt att jag tror spelet är bättre där med fler grinders. Rätta mig gärna ifall jag har fel. Förlorar jag några inköp kommer jag förmodligen gå ner igen då jag inte tror jag är riktigt mentalt beredd på att förlora hur många tusendollarssedlar som helst :)

 

Tycker du gör helt rätt att skippa primas NL2-4... Iallafall på vardagar..

Bättre värde på NL2,5-5 och NL3-6.. Mkt roligare poker också.. alla potter blir lite mer "personliga" med ett helt annat tempo tycker jag.. om du förstår vad jag menar..

Det svänger ju lite mer och det är väl nackdelen om man inte har en jätte rulle..

Fina resultat förresten... keep up the good work.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du gör helt rätt att skippa primas NL2-4... Iallafall på vardagar..

Bättre värde på NL2,5-5 och NL3-6.. Mkt roligare poker också.. alla potter blir lite mer "personliga" med ett helt annat tempo tycker jag.. om du förstår vad jag menar..

Det svänger ju lite mer och det är väl nackdelen om man inte har en jätte rulle..

Fina resultat förresten... keep up the good work.. ;)

Jag har hört av andra också att det ska vara bättre värde på NL500 o NL600. Personligt spel är ju det roligaste som finns i princip :) Speciellt när man känner att man är bättre än motspelaren och man känner hur han blir mer och mer tiltad :D

 

Kan tänka mig att svängningarna blir lite större men jag får väl hoppas att det fortsätter ungefär som det har gått på NL300 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JO, Det finns KX, Nämligen alla KX :diamond: . Några andra KX ska han väl vara bra tomtig ifall han ska kunna ha , men vafan, Killen kanske gillar att floata i Multiway-potter :D KX :diamond: tror iaf jag väldigt ofta kommer att spela just såhär.

 

Du tror väl inte på allvar att en någolunda tänkande spelare skulle betta Kx :diamond: på turn här? Det vore ju katastrof. Vad gäller övriga K-händer så, sure. Men inte att betta dem igen på river.

 

Nu har handen kanske blivit lite uttjatad, men om man förbiser alla sidospår vi varit inne på, så ska jag försöka få ner det till en väldigt kort summering, som jag tycker du kan tänka på.

 

Givet en icke jättetomtig spelare, hur stor del av hans HD tror du kommer vara en naken K när han bettar river, om du ser till hans fulla linje (kallsyn flop, bet turn, bet river)? Om den totala HD:n är definerad till hälften set/tvåpar/stege/Kx och hälften air? Om du så tippar den att vara 30% (vilket känns sjukt orealistiskt högt - min gissning skulle vara nånstans 5-10% max), hur ofta tror du att en tillika normalbra, tänkade spelare kommer syna en CR med den, eller just handen 65 (den enda rimliga hand du slår)? Räkna på det (jag skulle vara uppriktigt intresserad, men jag orkar inte sätta mig och räkna själv) och publicera resultaten här för när du skulle vara bara breakeven på att CR river där.

 

Jag ska börja spela högre.

 

Ett ärligt lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tror väl inte på allvar att en någolunda tänkande spelare skulle betta Kx på turn här? Det vore ju katastrof. Vad gäller övriga K-händer så, sure. Men inte att betta dem igen på river.

 

Nu har handen kanske blivit lite uttjatad, men om man förbiser alla sidospår vi varit inne på, så ska jag försöka få ner det till en väldigt kort summering, som jag tycker du kan tänka på.

 

Givet en icke jättetomtig spelare, hur stor del av hans HD tror du kommer vara en naken K när han bettar river, om du ser till hans fulla linje (kallsyn flop, bet turn, bet river)? Om den totala HD:n är definerad till hälften set/tvåpar/stege/Kx och hälften air? Om du så tippar den att vara 30% (vilket känns sjukt orealistiskt högt - min gissning skulle vara nånstans 5-10% max), hur ofta tror du att en tillika normalbra, tänkade spelare kommer syna en CR med den, eller just handen 65 (den enda rimliga hand du slår)? Räkna på det (jag skulle vara uppriktigt intresserad, men jag orkar inte sätta mig och räkna själv) och publicera resultaten här för när du skulle vara bara breakeven på att CR river där.

Huruvida man bettar KX :diamond: eller inte på turn har ju såklart med image att göra men jag tycker inte det är helt fel att betta den för värde. Det kan vara mervärde i en check, beror på vem man möter. Jag vet inte riktigt hur man ska räkna ut ett generellt EV för båda alternativen och jag vet inte heller vilket som är det bästa alternativet mot olika spelartyper.

 

Jag orkar heller inte ge mig på någon uträkning på när jag skulle vara breakeven som du föreslog men jag tror nog att KX och 56 utgör en hyfsad andel av de 50% som inte är total air. Jag kan ha gjort ett -EV beslut iom. checkraisen, Det är inte omöjligt men som jag sa i början av diskussionen. Hans valda betstorlek på river gjorde att jag hade svårt att sätta honom på en hand bättre än JT.

 

Ett ärligt lycka till!

Ty!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan jag börjar gråta :( Först raisar du 2 ggr... sen en tredje gång på rad och då har man ju plockat upp AQ på knapp så känns ju som att man bör syna där... Och så kommer den där jävla riggfloppen och som grädde på moset så BUBBLAR MAN JU!!! :(:cry:

 

Aja, det kommer fler turrar... lycka till punkrock!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Punkrock :)

 

Har läst igenom din dagbok från början grymt imponerande må ja säga :D

 

Jag ansluter mig nu till din "railbirds fan club" :lol:

 

Lycka till nu i $125 000 turenringen 8-)

Tack så mycket! :)

Du är välkommen i Railbirdsklubben 8-)

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Blev inget roligt slut på 125Kgarantin. Slängde bort mina sista marker helt onödigt och åkte på 14e plats. Ett tag kändes det som att jag skulle kunna nå finalbord utan problem men på ett par händer försvann allting :(

 

Ska sova nu. Mer spel imorgon...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fhaugen Detsamma, Detsamma 8-)

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Då har jag iaf kommit över gårdagens nederlag(måste kalla det så) och är riktigt taggad för kvällens grind. Det bär av till Dustinz där vi är ett gäng som ska lira och förhoppningsvis kan jag hitta monsterplusset :)

 

Jag är nästan uppe på 20000$ denna månad ifall jag inte räknat helt konstigt :P Kommer bli att jag plockar ut litegrann i slutet av månaden, Vet dock inte hur mycket än. Att pengarna på SvS ska plockas ut är redan klart, 16000:- men det kan också bli så att jag plockar ut rakebacken från NordicBet för att ha litegrann att röra mig med. Tror iaf att bankrullen kommer ligga mellan 32-35000$ efter uttaget så jag kommer att ha en del spelkapital när jag klättrar uppåt i nivå :)

 

Kommer med update om hur det går senare under kvällen och jag ska också försöka bjuda på någon intressant hand ifall det dyker upp någon.

 

Nu blir bara nästa problem att få tag i Dustinz, Inte det lättaste :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...