Gå till innehåll

Punkrock_kid - Vägen mot Highstakes - Back to NL300


-PK-

Recommended Posts

200$ back idag på Party. Förstår inte varför jag tiltar genom att bara spela där? Blir nog enbart CDpoker och SvenskaSpel CG i fortsättningen.

 

Ska spela Scandinavian Masters satelitten på Party ikväll, Det blir nog de sista på den sajten på ett tag..

 

Har en hand till, Hur spela turn

 

Seat 1: ubet_iai ( $111.80 )

Seat 4: SgtMurtaugh ( $108.40 )

Seat 5: Johnson4994 ( $102.77 )

Seat 6: Polaron ( $166.74 )

Seat 2: Darkfolder ( $87 )

Seat 3: jonski2006 ( $75.10 )

ubet_iai posts small blind [$0.50].

Darkfolder posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Darkfolder [ :8d::7h: ]

jonski2006 calls [$1].

SgtMurtaugh folds.

Johnson4994 calls [$1].

Polaron folds.

ubet_iai calls [$0.50].

Darkfolder checks.

** Dealing Flop ** [ :7d:, :3h:, :8s: ]

ubet_iai checks.

Darkfolder checks.

jonski2006 checks.

Johnson4994 bets [$3.80].

ubet_iai folds.

Darkfolder raises [$9].

jonski2006 folds.

Johnson4994 calls [$5.20].

** Dealing Turn ** [ :4s: ]

Darkfolder ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Han borde ju potta floppen med både 56 samt 910, och jag tänkte inte på att 45 draget satt förrän jag hade bettat ut 20$ på turn. Han synar och då är jag säker på att jag är slagen. Träffar dock 8an på river och ställer direkt. Han hade 56, kändes ganska troligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har suttit nu i ett par timmar och funderat på hur dåligt det egentligen gått i Juli. Senaste tiden har det kännts som att jag knappt gått + denna månad men när jag räknar lite närmare på det hela så är jag nog + runt 12000:-. Klart man hade hoppats på mer men hyfsat nöjd måste man vara iaf. Jag har ju också haft en veckas semester så där har det uteblivit en hel del speltid. Ska försöka samla ihop mig och plussa stabilt de sista dagarna denna månad för att sedan ladda för Augusti där takterna från Juni månad ska komma tillbaka. :)

 

Att grinda ensam är inte det bästa sättet om man vill hitta plusset. Ta idag som exempel, det är första dagen på länge jag lirar ensam och direkt kommer tilten när det inte går enligt planerna. Det är nog en av de saker jag behöver jobba allra mest med men det har blivit bättre efter dagboksstarten, Idag var typ första dagen jag spelade tiltat, iofs, klart man tiltar efter miniraisemissklicket :P

 

Sådär, Skönt att få skriva av sig litegrann, Nu ska jag ta det lugnt fram till Scandinavian Masterssatelliten som börjar 20:30. Sen blir det nog lite spel framåt natten skulle jag tro, förmodligen en del turneringar.

 

:spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken nivå spelar du ppå Svenska Spel? Hur är motståndet där?

 

På SvenskaSpel så håller jag mig till 5/10. Har tänkt att testa 10/20 när jag nått 20 000:- för att se om det är någon större skillnad.

 

Jag måste säga att Svs är en riktig guldgruva. Jag började med en tusenlapp på 2,5/5 för ungefär 1,5 månad sedan tror jag och gick upp till 5/10 vid månadsskiftet Juni/Juli. Det finns ett fåtal spelare på nivån som kan spelet helt okej (Inga sharks men du förstår :) ) men de flesta verkar vara nybörjare som verkar tycka det känns för lågt att spela 0.5/1 och 1/2 så de tar klivet upp på 5/10 och kanske kommer in med 3-400:- och dessa spelare vinner man över utan några större bekymmer.

 

Toppar med en hyfsad kicker kan man mot många motspelare värdebetta väldigt mycket hårdare än vad man skulle kunna på ett vanligt NL50 eller NL100 bord på andra sajter. Kortsagt kan man säga att lyckas man bara få någorlunda bra kort och hålla sig ifrån allt för mycket bluffande så plussar man på Svs, speciellt ifall man varit en vinnande spelare på $, €, eller £ sajter.

 

Hoppas det hjälpte något iaf, annars får du fråga igen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är inte bra pokerspel..

 

***** Hand History for Game 4818958433 *****

NL Texas Hold'em Trny:26571045 Level:4 Blinds(100/200) - Thursday, July 27, 15:19:02 ET 2006

Table Pokerforum.nu Scandinavian Masters Satellite(773493) Table #2 (Real Money)

Seat 8 is the button

Total number of players : 7

Seat 3: ebisumaru87 ( 6163 )

Seat 4: Darkfolder ( 7212 )

Seat 5: wildbrain8 ( 2448 )

Seat 6: partybrum ( 1290 )

Seat 7: Bingoperra ( 3964 )

Seat 8: Tiptops77 ( 5268 )

Seat 1: Andreas__L ( 2619 )

Trny:26571045 Level:4

Blinds(100/200)

** Dealing down cards **

Dealt to Darkfolder [ :7d::7s: ]

Darkfolder raises [500].

wildbrain8 folds.

partybrum folds.

Bingoperra folds.

Tiptops77 folds.

Andreas__L calls [400].

ebisumaru87 folds.

** Dealing Flop ** [ :Jc:, :2d:, :5h: ]

Andreas__L checks.

Darkfolder bets [700].

Andreas__L is all-In [2119]

Darkfolder calls [1419].

** Dealing Turn ** [ :Ah: ]

** Dealing River ** [ :Ad: ]

Darkfolder shows [ :7d:, :7s: ] two pairs, aces and sevens.

Andreas__L shows [ :Jh:, :As: ] a full house, Aces full of jacks.

Andreas__L wins 5438 chips from the main pot with a full house, Aces full of jacks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkte ut ur satelliten på 5e plats även denna gång. Vinner man inte en coinflip under hela turneringen så vinner man den heller inte. Handen som jag åker ur på vet jag inte riktigt vad jag ska säga om. Jag gör en marginell reraise och hans ställ är i mina ögon än mer marginellt. Jag har inte gjort så mycket väsen av mig vid bordet och borde ha en relativt tight image. Motståndaren i handen har dock höjt varje pot de senaste minuterna och det kändes som att han försökte utnyttja att bordet var tight.

 

Hursomhelst så får jag A10 i BigBlind på 400/800 blinds. Fi i handen höjer UTG till 2000, en standardraise för honom de senaste händerna. Killen efter synar. Jag och Fi sitter båda med ungefär lika mycket. Jag har 18000 o han 20000 ungefär. Jag väljer att raisa. Jag har ingen anledning att ge någon av dem cred för en monsterhand och väljer att göra en comittande raise till 8000. Här borde jag däremot få cred för en riktigt bra hand när jag är med i chiptoppen och sedan reraisar Raise+syn. Fi väljer efter hyfsat lång betänketid att sätta mig all in för mina sista 10000. I en satellit kan jag inte folda här då det är viktigt att ha marker när bara förstaplatsen är viktig. Fi viker upp 88 som håller hela vägen.

 

Vet inte om jag spelar dåligt men man kan inte låta en spelare sitta och höja varje pot samtidigt som man bara blindas.

 

Trist att åka ut men inte mycket att göra, Jag gjorde mitt bästa :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har man väl inte direkt spelat bländande. Det enda jag egentligen är nöjd med är satelliten till Scandinavian Masters men där belönades inte mitt gudabenådade spel 8-) Jag måste bli jämnare i spelet, ska inte behöva komma totalt urusla dagar då o då. Bättre att vinna varje dag :D

 

- Bankrulle

PartyPoker: 1830$ 219$

CDPoker: 1603£

NordicBet: 790$

SvenskaSpel: 14877:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

where to go and where not to go...

 

vilken strand väljer du?

Pattaya Beach

http://www.arrakeen.ch/thailand/069%20%20Pattaya%20beach.jpg

 

eller:

 

Koh Chang Beach

http://www.samuiphangantravel.com/images/koh-chang-beach-2.jpg´

 

:lol:

 

Lätt att du riggat bilderna 8-)

 

LOL

 

Du avgör Jimmy! 8-)

 

Eller kanske Bangkokbeach?

 

http://www.r24.org/bangkokhotell.com/bangkok/baiyokesky/pictures/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat lite cashgame på CDpoker under dagen och är lite grann +, kanske 60$ eller något. Detta kommer dock brännas på turneringsinköp under kvällen :D Är reggad till några billiga garantiturneringar. Än så länge 7500$, 5000$, 2500$, samt 2000$ SH på CDpoker. På Prima är jag än så länge bara reggad till 19000$Garantin som börjar nu. Det lär dock bli fler senare och Primaturneringarna kommer att splittas med min bror. Blir nog dåligt med cashgame, klarar inte för mkt spel :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur går 7500$garantin tuneringen ?

 

FÖr övrigt en mycket läsvärd dagbok ;)

 

Var på väg ut ur turneringen med KQo mot AA.. Han får topset på turn men jag drar ut med 4 spader på brädet. Ligger 3 av 8..

 

Ligger 2a i Primas 5000garanti också

 

Tack för att du gillar dagboken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...