Gå till innehåll

Punkrock_kid - Vägen mot Highstakes - Back to NL300


-PK-

Recommended Posts

Lyckades inte vinna turneringen trots massivt chipövertag. HU så gjorde jag en idiotisk all in syn med K5, Han hade AQ, Efter det så var jag typ tom, Lyckades sno lite och få upp stacken igen men han vann tillslut med 33 mot min Q10. Jag är såklart nöjd med turneringen i stort men är lite arg på mig själv att jag inte klarade av att vinna när jag hade sånt otrloigt chipöverläge. C:a 400$ fick jag för andraplatsen och det är min 4e ITM placering för dagen.

 

Självklart är jag oerhört nöjd med spelet hela dagen. Det mesta har gått min väg, bara att fortsätta på den inslagna vägen :)

 

Sammanställer dagens resultat här nedanför.

 

- Bankrulle

PartyPoker: 1830$

CDPoker: 2182£ 579£

NordicBet: 754$ 36$

SvenskaSpel: 14877:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Grattis till dina tunerings vinster. Har du placerat dig in the money 4ggr idag eller? :shock: Det är iaf starkt gjort!

 

Tack så mycket :) 4 ITM placeringar under kvällen och natten lyckades jag nå. Andraplats i 2000$ SH-turneringen, tredjeplats i 7500$garantin, typ 14 plats i Primas 5000$garanti, och något liknande i CDpokers 5000$garanti.

 

Det som är extra tiltande är att jag aldrig lyckas vinna SH-turneringen. Jag har 2 andraplatser och en tredjeplats men det går tydligen inte vinna :)

 

Nya turneringar idag, hoppas klonken håller i sig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmy, vad kostar turrarna på cdpoker? typ 2-10k guranatees... Jag är lite sugen på att ha lite pengar där att turnera för :D

Grind ikväll? dawwe ringde precis o föreslog det iaf. Ska grilla lite nu, hörs sen!

 

fina resultat btw :D

 

De jag klonka i kosta väl typ 10$ :) Finns väl även 20$, 30$, 50$. Mycket bra. Däremot tycker jag inte du ska sätta in pengar där, Jag vill ha mina jaktmarker i fred ;) Klart det blir grind, 21:30 börjar mitt turneringsspel så då måste vi börja grinden :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

borde jag kanske ha listat ut :D , brukar det vara många som spelar $5000 på prima? ser att det är lite anmälda just nu...

Jag spelar aldrig den tidiga 5000garantin utan jag spelar bara den sena. Vet inte om det skiljer sig i deltagarantal mellan de två och jag är lite osäker på hur många de brukar vara med i den jag spelar. Det blir förmodligen inte övervärde iaf. Inte ofta det blir det i Primas garantier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällens inplanerade turneringar

 

CDpoker

 

21:30 7500$Garanti

23:00 5000$Garanti

01:00 2000$Garanti SH

 

Prima

 

23:30 5000$Garanti

 

Kommer med största sannolikhet bli ytterligare några stycken till.

Ser ut som mitt schema det där :)

Lyckades även klämma in Royal Tournement på Eurobet kl 22

 

Lycka till i afton

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte mig vid ett NL100-bord på CDpoker nu för att spela lite innan det är dags för kvällsturneringsgrinden :) Hade inte spelat många händer på bordet då jag plockar upp :8d::6h: på SB. Foldat fram till mig och jag limpar in. BB checkar. Han sitter med drygt 75$ i stacken, jag täcker. Floppen kommer :5c::Th::7s:. Jag talar först och bettar ut 1$ med mitt öppna stegdrag, Fi synar. Turn kommer :4d: och ger mig nötstegen. De händerna jag sett honom under den korta tiden vid bordet har han varit hyfsat aggressiv så jag checkar till honom. Han bettar ut 2$. Jag slår om till 8$ och han synar. Vad kan han ha här egentligen. Något tvåpar känns inte helt omöjligt, :3s::6c: för en suckerstege skulle kunna vara en möjlighet och kanske också samma hand som mig. River är :3d:. Jag har nötterna och bettar ut 18$ i potten på 20$. Han miniraisar, Här måste han ju ha samma hand som mig. Jag sätter honom såklart all in i vilket fall och han blixtsynar. Potten splittas såklart..... inte :) Han har :Ah::2s: och har synat på turn med suckerhålstegedraget. :) Kan inte vara vanligt att få in degen mot A2 med tanke hur handen utspelades men det mesta är tydligen möjligt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska själv spela 5k garantin. Lycka till så ses vi vid finalbordet :]

 

EDIT; TILT. Åker ut första handen efter floppat set med 33. Flop J93. Raisaren bettar ut, får syn av personen bakom. Jag raisar upp 5x deras bett. Raisaren ställer och får syn av den andra och mig. Han har AA den andra QT och jag 33. Turn 8 och river blank. Aja lycka till du, säg till om du går långt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska själv spela 5k garantin. Lycka till så ses vi vid finalbordet :]

 

EDIT; TILT. Åker ut första handen efter floppat set med 33. Flop J93. Raisaren bettar ut, får syn av personen bakom. Jag raisar upp 5x deras bett. Raisaren ställer och får syn av den andra och mig. Han har AA den andra QT och jag 33. Turn 8 och river blank. Aja lycka till du, säg till om du går långt!

 

Ruskigt trist att bli utdragen när man väl får en hand tidigt och har chansen att få ett litet försprång. Bara ta nya tag i kommande turneringar. Jag uppdaterar om det händer något speciellt, har börjat lite halvdåligt men det vänder nog. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

går inte rikgigt lika bra ser jag idag :P Men du hittar nog flytet snart och drar hem en tunering ;) Jag ska nog vara med i 6,5k garantin

 

Jag skyller helt på att jag fick för lite sömn inatt/imorse. 5h räcker inte för mig om jag ska kunna spela bra poker :)

 

Tröttheten gjorde såklart också att jag glömde regga mig till 6,5K :) Får ladda inför SH-turneringen på CDpoker som startar 01:30 istället.

 

Hoppas du lyckas bra i turneringen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...