Gå till innehåll

Punkrock_kid - Vägen mot Highstakes - Back to NL300


-PK-

Recommended Posts

Ja hand två blir nog svår att komma undan med dom oddsen. Av samma anledning tycker jag inte du ska syna hand 3. Potten är för lite för syn där tycker jag, bara å ta nya tag i nästa hand. Förresten gillar ju många att slöspela ihjäl sig som du kanske vet... Dock så ser det ut som fi har förlorat rätt mycket att döma av dina HH:s vilket gör att man kanske skall räkna in tiltfaktor?

 

I hand 3 bettar han strax över pot, 22$ i en 17$ pot typ, Hade det inte varit för att hans spel på alla gator är ett så vanligt spel med färgdrag så hade jag inte övervägt att syna men det kändes som att han skulle kunna ha färgdraget. Det är ju heller inte riktigt slöspel, han raisar ju trots allt floppen. Tiltfaktorn hade jag ingen uppfattning om men det kanske fanns lite tilt där. :) Hursomhelst så synade jag och han hade ruterdamen.. skönt. Jag synade även med A-hög i den andra handen och vann mot 107 utan färgdrag :shock::)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spelade 6000$, 6500$ samt 12000$Garantierna på Prima. ITM i de två förstnämnda, varav en fjärdeplats i 6500$Garantin. 613$ fick jag för det, splittade med två andra så det blev inte enormt mkt pengar men lite + blev det iaf.. Ska spela 2500$Garantin vid 5.00, blir ingen split då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev + idag, inte jättemycket men en del iaf. Detta främst eftersom jag måste dela med mig av turneringsvinsterna, Fan :D Spelade hyfsat stabilt hela tiden så man får vara nöjd. Det blir väl lite mer än 400$ jag får dela med mig.

 

- Bankrulle

PartyPoker: 2059$

CDPoker: 1530£

NordicBet: 800$ 553$

SvenskaSpel: 15877:- 1683:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade inte något igår, så idag är man desto mer sugen. Det enda jag hunnit med idag är att boka en Thailandsresa. Jag och MrDawwe åker den 29e Augusti och blir borta i en månad. Tack för övertalningen Dawwe :D

 

Får se vad jag spelar för något idag. Är inte särskilt cashgamesugen för tillfället men det blir säkert något lite senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har de senaste dagarna gått i funderingar om hur AK ska spelas mot reraises från tighta spelare preflop. Säg att man möter en spelare med mellan 17-20 VP$IP och som har en omslags HD något i stil med AA-JJ, AK, AQs. En spelare som alltid slår om med AA,KK men som varierar mellan syn/raise med de övriga nämnda händerna. Finns det någon optimal line att ta? Detta är nog den enda situationen i Hold em där jag tycker alla alternativ, dvs Call, Raise och fold känns fel :)

 

Kan tillägga att mitt standardspel är syn men jag vet inte om det är ett optimalt spel eller hur jag skulle kunna spela istället.

 

Tar gärna emot synpunkter hur ni spelar i sådana situationer som denna.

 

Skulle vara trevligt ifall några som spelar lite högre även skulle kunna skriva några rader. Lets say 2/4 och högre. Alla får självklart svara :) Kan vara kul att se hur tankarna skiljer sig från olika nivåer...

 

Kanske skrivit situationen lite väl luddigt men hoppas få några intressanta åsikter. Jag har för mig att jag läst något liknande i BeachJohans dagbok för längesedan men minns inte vad som skrevs då :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade inte något igår, så idag är man desto mer sugen. Det enda jag hunnit med idag är att boka en Thailandsresa. Jag och MrDawwe åker den 29e Augusti och blir borta i en månad. Tack för övertalningen Dawwe :D

 

Får se vad jag spelar för något idag. Är inte särskilt cashgamesugen för tillfället men det blir säkert något lite senare.

 

Det var så lite så ;) Grymt kul att du hänger med!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men ta en sista minuten till bulgarien då.. bra tryck!!

 

körde ju om dig igår när du gick med datorn på axeln.. ;)

 

Du skulle tjatat innan ThaiDawwe övertalade mig. När åker ni och vilka blir det?

 

Och jag ana att det var du. Vet du hur trött jag var. :P Du skulle plockat upp mig :)

 

EDIT: Såg svaren i din dagbok nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en stabil session på CDpoker nyss. Vann ett par riktigt sköna potter, bland annat all in på QJ10 flopp. Jag JJ, Fi J10. Effektiva stackdjup typ 130BB. Sen vann jag en rätt sjuk pot. Ohöjd pot där jag har 910 på KJ2 bräde. Rundcheck på flopp. Damen kommer på turn och ger mig stege. Jag pottar 3$ och en kille går all in för 80$. Han har KK :?:)

 

Enda trista var att jag torska sista handen med KK mot AA. Raise till 4 pre från mig. Han omslag till 10, jag synar. Floppen J-hög. Han pottar, jag synar. Turn obetydligt. Han sätter mig all in för 60$ och jag gör en i mina ögon dålig syn, Jag borde kunnat hitta folden men men..

 

Slutade endå c:a 175$ upp, det känns helt okej. Litet break nu för TV-spelande, PF-läsande samt lite annat skoj :) Mer grind senare..

 

Inga tankar kring AK-situationen förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för turneringslir nu. Ska spela 5000$ och 11000$Garanti nu vid 23:00 på CDpoker respektive Prima. Sen så blir det 5000$Garantin på Prima vid 23:30. Primaturneringarna splittar jag med min bror. Blir säkert fler turneringar senare men dessa 3 är jag reggad för än så länge.

 

Hoppas det blir fortsatt fina placeringar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags att summera dagen som gått. Fortsätter plussa på CDpokers cashgame, det känns skönt. Till skillnad från förra sessionen så fick jag iaf lite kort den här gången. Det gjorde att det blev lite lättare att plussa.

Kom ITM i 5000$Garantin på Prima, inga särskilda pengar. Jag måste ju också ge bort 40% eftersom jag splittade. :)

 

- Bankrulle

PartyPoker: 2059$

CDPoker: 1612£ 82£

NordicBet: 790$ 10$

SvenskaSpel: 15877:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller AK, talar vi då om full ring eller shorthanded? I full ring tycker jag att man stundtals kan hitta folden mot tighta spelare, men att lägga sig för ett omslag SH det är tokvekt. Bara om fi är en total nit kommer det på tal imo.

 

Bra att du påpekade, det kändes som att jag glömt något. Shorthanded menar jag. Och jag håller med om att det är vekt att lägga(Jag gör det inte själv) men vad göra vid träff. Det vanligaste är ju oftast att man missar floppen och låter motståndaren bettar hem potten men som sagt.

 

Så länge man inte floppar QJ10 eller färgdrag känns det som man ligger väldigt illa till väldigt ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slaskade bort en tusenlapp på Svs nu på morgonen, började bra men tappade fokus efter att ha förlorat en hyfsad pot. Nu ska jag spela en 10$ Freeze på CDpoker och se om det går lite bättre.

 

EDIT: Åkte tidigt. Tappade halva stacken och ställde sen ur BB med 37, Fick syn av 67 (read? :lol: ) och åkte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte blivit särskilt mycket spel på nätet idag och jag orkar inte spela inatt heller. Har varit och spelat livepoker under kvällen, + 500:- :D Det väger inte upp minusresultatet från tidigare idag men en del tog man igen. Borde lägga upp fler handhistories än vad jag gjort men det blir knepigt när man inte spelar på Party eller Prima. Får väl spela där lite mer :) Aja, här kommer iaf en redovisning av dagen så får jag uppdatera inlägget om jag får för mig att spela något mer...

 

- Bankrulle

PartyPoker: 2059$

CDPoker: 1606£

NordicBet: 790$

SvenskaSpel: 14877:- 1000:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TILT!

 

Spelar bra på Partypoker och ligger för första gången på länge + på den där sajten. Sen så spelar man ett par dåliga potter och avslutar med ett klockrent missklick på river som förvandlar de gröna siffrorna till röda. Är det bara jag som ogillar att borden poppar upp när man just ska agera på ett annat bord.

 

Stängde ner efter missklicket men ska fortsätta om en stund igen. Inte några särskilt intressanta händer men jag får väl lägga upp någon iaf

 

Seat 1: umby3333 ( $51.16 )

Seat 2: bbqpits ( $181.70 )

Seat 3: Deflushed ( $120.80 )

Seat 6: MichaelStipe ( $201.22 )

Seat 4: Darkfolder ( $98.50 )

Deflushed posts small blind [$0.50].

Darkfolder posts big blind [$1].

umby3333 posts big blind + dead [$1.50].

** Dealing down cards **

Dealt to Darkfolder [ :Qh::4h: ]

MichaelStipe folds.

umby3333 checks.

bbqpits calls [$1].

Deflushed calls [$0.50].

Darkfolder checks.

** Dealing Flop ** [ :3h:, :9h:, :Qc: ]

Deflushed checks.

Darkfolder bets [$4]. Checkar in guldfloppen och leder självklart ut med ett potbet, Lite överraskande att alla synar men bäst hand har jag nästan garanterat här.

umby3333 calls [$4].

bbqpits calls [$4].

Deflushed calls [$4].

** Dealing Turn ** [ :2s: ]

Deflushed checks.

Darkfolder bets [$15]. Turn är ett perfekt kort som inte lär ha förbättrat någon annans hand, 3/4 pot känns lagom. Blir fundersam när jag får 2 syn. Någon måste nästan ha färgdraget. Vill jag se ett :heart: på river?

umby3333 folds.

bbqpits calls [$15].

Deflushed calls [$15].

** Dealing River ** [ :Jc: ]

Deflushed checks.

Darkfolder checks. Ingen mening med att värdebetta..

bbqpits checks.

Deflushed shows [ :6h:, :5h: ] high card queen.

Darkfolder shows [ :Qh:, :4h: ] a pair of queens.

bbqpits doesn't show [ :9c:, :As: ] a pair of nines.

Darkfolder wins $63 from the main pot with a pair of queens.

 

Spelar handen ganska standard antar jag? Det intressanta är ju vad man gör ifall ett hjärter faller. Check eller Bet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är förresten "Missklick-handen". Kunde det inte ha kommit upp något i stil med "I have three kings, nh" i chatten, följt av en fold :D

 

Seat 1: Rheno ( $98.92 )

Seat 5: Darkfolder ( $95 )

Seat 6: petefly ( $110.25 )

Seat 2: Mpeee ( $119 )

Seat 4: Polaron ( $98.85 )

petefly posts small blind [$0.50].

Rheno posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Darkfolder [ :5s::4s: ]

Mpeee folds.

Polaron folds.

Darkfolder raises [$4].

petefly calls [$3.50].

Rheno folds.

** Dealing Flop ** [ :Kc:, :4h:, :Kh: ]

petefly checks.

Darkfolder bets [$4].

petefly calls [$4].

** Dealing Turn ** [ :Qd: ]

petefly checks.

Darkfolder checks.

** Dealing River ** [ :8d: ]

petefly bets [$20].

Darkfolder raises [$40]. <------------------------------------------ :evil:

petefly raises [$47].

Darkfolder folds.

petefly does not show cards.

petefly wins $121.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...