Gå till innehåll

Punkrock_kid - Vägen mot Highstakes - Back to NL300


-PK-

Recommended Posts

- Inledning

Jag heter Jimmy och är 19 år gammal. Har efter ganska lång betänketid kommit fram till att en dagbok säkerligen kan vara något bra att ha, dels för att motivationen alltid ska vara på topp samt att det kan vara intressant att få feedback på diverse händer som spelats. Därför så börjar jag skriva så får vi se om det går uppåt eller neråt:)

 

- Pokerkarriären fram till idag

Jag fick upp ögonen för poker förra året efter att ha sett min bror spela och vinna pengar. Det hela verkade intressant och även fast jag inte ens visste vad fjärde gatan hette eller hur satsningsrundorna gick till så satt jag helt plötsligt och läste i Pokerhandboken i förhoppning om att lära mig något. Första gången blev som att läsa grekiska, Jag förstod i princip ingenting och jag började istället spela lite med Playmoney för att lära mig mer. Jag kom att läsa pokerhandboken ytterligare en gång innan jag ens provat att spela med riktiga pengar men när den dagen det var dags att gå över till Realmoney kom så kände jag att jag hade en del kunskap att dra nytta av. Min bror tipsade mig om att jag kunde få 10$ gratis på Parbet och jag tackade såklart inte Nej. Även om jag satt och skaka när jag satt där på NL10 borden så gick det bra (Nåja, jag förlorade inte pengarna iaf). Jag spelade sakta men säkert upp till 100$ innan jag fick känna på hur det var att förlora. Pengarna sjönk ända ner till 40$ innan det magiska hände :) Jag lyckades placera mig 3a i en 25000$ freeroll på NordicBet och vann 2175$ och man får väl säga att det var avstampet till var jag är idag. Efter vinsten hade jag iofs ingen struktur på spelandet och det blev mest slask när jag spelade. Jag tog då ut en del och började om på NL20 med 600$ och bestämde mig för att följa 3000BB-regeln. Jag har sakta men säkert spelat upp rullen även om senare tid har gett rullen ett rejält uppsving med bra resultat.

 

- Idag

Nu har jag precis kommit hem från en veckas semester och jag har just avancerat till NL100 (har iofs spelat en del tidigare där) och har ganska många inköp, fördelat på några olika siter. Jag hade en väldigt bra Juni månad där jag plussade i runda slängar 25 000:- på NL50 samt billiga MTTs så när jag kommer in i NL100 spelet på riktigt kommer det säkert bli bra :) Jag känner väl att det är lite småjobbigt när man förlorar men med min bankrulle är det bara att gå upp och försöka acklimatisera sig med tiden.

Jag kan inte fortsätta harva på NL50.

 

- Mål med dagboken

Att kunna avancera ytterligare nivåer med goda marginaler bankrullemässigt och utvecklas som spelare, och eftersom jag för tillfället inte har lust att arbeta förhoppningsvis med tiden kunna plocka ut en del varje månad att leva på.

 

- Vad kommer jag spela

Jag kommer förutom NL100 cashgame även spela MTTs. Inköpen vid MTTs kommer ligga mellan 5-30$ typ. Egentligen ganska lågt med tanke på min bankrulle men det känns bra så:) Det kommer säkert även bli några liveturneringar ifall jag hittar några intressanta.

 

- Bankrulle

PartyPoker: 2143$

CDPoker: 1169£

NordicBet: 307$

SvenskaSpel: 14142:-

 

Min bankrulle ligger mao strax över 48000:-. Jag har ingen aning om när jag tänkt gå upp till 1/2 men när jag lärt mig att se allt som BigBlinds och inte $ så kommer jag nog gå upp och prova på om inte alltför lång tid.

 

Jag nickar punkrock_kid på Prima men på övriga siter nickar jag Darkfolder.

 

Finns kanske en risk att denna dagbok kommer bli lik många andra grinddagböcker men jag ska försöka få den så intressant som möjligt. Kom gärna med idéer ifall ni har några.

 

Sluttjatat från min sida. Dags att dra igång.

 

Wish me Good Luck :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Äntligen är den ute. Ser fram emot många intressanta diskutioner här. Absolut inte en av många dagböcker som dör ut efter två dagar när dom har gulat/tröttnat på att skriva. Ca 0% risk för det känns det som, med tanke på bankrullekraven (sjukt höga :D;) , nevars den grymma disciplinen du har kommer du komma långt på) och hans glödande vilja att skriva och diskutera på Pokerforum.nu.

 

 

Go go go Punkrock!! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket Dawwe och Dustinz för lyckönskningarna. Ni får stödja mig ordentligt så jag kan klättra i nivå :)

 

Nu är det dags för den första pokersessionen i denna dagbok. Jag ska spela Pokerforumsatteliten till Scandinavian Masters som börjar nu. Otroligt övervärde och man kan ju inte göra annat än hoppas att man kan vinna det hela så man får ta sig en tripp till England 8-)

 

Jag kommer med uppdatering hur det slutade efter att turneringen är slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Damn, Åkte just ut ur Scandinavian Masterssatteliten. Jag slutade 5a av 27 spelare. Placeringen är väl godkänd men jag vet inte om jag spelade särskilt bra. Tight snarare än bra skulle jag nästan vilja säga. Torskade en jobbig pot strax innan jag åkte ut. Blinds 300/600. Jag höjer till 1500 med 88 först in på knappen. BigBlind ställer in dryga 6000 och jag synar. Han visar K3 och min hand står sig så fint fram till river då det självklart kommer en Kung. TILT. Ett par händer senare ställer jag med J9 efter att samma kille raisat. Han synar med 1010 som står. Lite trist att åka när man var så nära men inte mycket att göra åt saken :)

 

Lägger upp en hand som spelades tidigt i turneringen, Jag checkar bakom på flopp för att få bluffvärde på turn och river och ändå har jag inte Guts att syna när han bettar ut river. Han sa i chatten att jag hade honom slagen, Vet inte om det stämde men det kändes som att jag mycket väl kunde ha bäst hand.

 

Total number of players : 5

Seat 1: V_A_S ( 2130 )

Seat 2: grindarn ( 4310 )

Seat 3: Darkfolder ( 2680 )

Seat 4: BigBlind19 ( 2680 )

Seat 5: Its_My_Party ( 3200 )

Trny:26263276 Level:1

Blinds(20/40)

** Dealing down cards **

Dealt to Darkfolder [ 4c Ah ]

V_A_S folds.

grindarn folds.

Darkfolder raises [130].

BigBlind19 calls [110].

Its_My_Party folds.

** Dealing Flop ** [ Qc, 8h, 4h ]

BigBlind19 checks.

Darkfolder checks.

** Dealing Turn ** [ 2c ]

BigBlind19 bets [250].

Darkfolder calls [250].

** Dealing River ** [ Qs ]

BigBlind19 bets [750].

Darkfolder folds.

BigBlind19 does not show cards.

BigBlind19 wins 1550 chips

 

Förövrigt måste jag säga att man lider lite med Djens som åkte med AA mot AJ. All in på låg flopp, AJ fiskar in en runnerrunner färg. Djens hade nog haft en bra chans att vinna turneringen annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mkt Stoffe och Ögge.

 

Spelade precis den första cashgamesessionen och det blev SvenskaSpels 5/10. Spelade 2 bord och det kunde inte börjat sämre. Förlorar ett inköp nästan direkt efter att pengarna åker in på Turn. Brädet är 3484 och hans 84 vinner över min 33. Ett tag senare synar jag en reraise med JJ och floppar topset. Dock så kommer det en Q på turn och alla pengar åker in mot QQ. 1800:- back nästan direkt mao. Hade det inte varit för dagboken hade jag säkert tiltat loss rejält :) men jag bestämde mig för att fortsätta spela på som vanligt och tro det eller ej men jag lyckades till slut hitta plusset :) Hela 52:- + slutade sessionen men med tanke på starten är jag nöjd.

 

Ska se om jag orkar lira lite turneringar också, annars är det slutspelat för idag.

 

- Bankrulle

PartyPoker: 2143$

CDPoker: 1169£

NordicBet: 307$

SvenskaSpel: 14194:- 52:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol. Nu har hela Norrköpingsmaffian dagbok? =)

 

GL.

 

Norrköping o Norrköping :) Inte riktigt men tack så mycket ändå

 

Eller förresten, Jag kanske tillhör Norrköpingsmaffian :shock:

 

Finspång, oj. Fick för mig att du var från Norrköping. Låt mig omformulera; Norrköpings-maffia-wannabe =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL med dagboken och grindandet! Hoppas det går bra!

 

Spelar själv på ipokernätverket (CDpoker). Vad nickar du där? Me: Tjocksomfan

 

 

Mjau hälsningar Kissemissen

 

TackTack. Det kommer säkert gå bra :)

Som på de flesta andra siter så nickar jag Darkfolder på CDpoker. Tror inte jag har mött dig, kan kanske bero på att jag knappt spelar cashgame där alls utan det blir mest turneringar, för där finns det verkligen pengar att hämta. Jag har nog en relativt hög Finalbords % på de turneringar jag spelat och därför har det blivit att jag fortsatt.

 

Vilken cashgamenivå spelar du? Vad har du att säga om motståndet i jämförelse med andra siter du spelat på. Av det jag har sett när jag spelat cashgame så verkar det i princip vara ett stort akvarium. Har jag fått rätt uppfattning? Har nog egentligen spelat för lite för att uttrycka mig men motståndet har inte kännts så vidare vasst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typ mitt första inlägg på pf.nu så vet inget om hur man skriver inlägg så vet inte hur man citerar eller nå sånt..!;). Iaf om motståndet.. På NL 100 suger de *** måste jag säga. Sopor de flesta. Spelar 7 st NL 200 bord nu och där känns motståndet betydligt vassare eller så inbillar jag mig bara kanske.

 

Fler spelare och mycket sämre spelare nattetid iaf. Om du ska börja hårdgrinda CG på CDpoker så kan jag nån gång peka ut de vanliga spelarna som iaf kommer i närheten av att vara hyffsade TAGs. Resten (75%) är en blandning av veka callingstations eller weaktight/megatight suckers! ;).

 

Kanske överdriver nu en aning men kontentan är iaf att ju högre upp i blinds man kommer på cdpoker ju bättre är motståndet. Kurvan vänder dock uppe på toppen (NL 2000) där fisktätheten är hög. Om du nu skulle börja lira där ^^.

 

ps. (coolt att man kan ändra sitt inlägg ;).. ). Jag är lika stor sopa som de jag beskrivit så hittar du mig vid nå bord så är det bara komma in och plocka av mig pengarna! typ ^^.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällens inplanerade turneringar

 

21:30 7500$Garantin 10+1$ (CDpoker)

21:30 19000$Garantin 10+1$ (NordicBet)

23:00 5000$Garantin 10+1$ (CDpoker)

00:45 10000$Garantin 30+3$(CDpoker)

 

Får se om det blir några mer turneringar. Jag måste hinna med att grinda CG och Tony Hawk också :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkig start, Ute ur båda 21:30 turneringarna, Ska försöka fokusera mer i kommande turneringar, framförallt 10Kn där det skulle vara skönt att komma långt.. Ska spela lite cashgame på Party nu. Lägger upp händer sen om de dyker upp nåt intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev c:a 45 minuters cashgame nu. 4 bord, plussade strax under 60$. Inte jättemånga intressanta händer men jag spelade en hand som kan vara värd att lägga upp för diskussion.

 

Total number of players : 6

Seat 1: JoeyBagsJr ( $87.15 )

Seat 2: sniarn ( $195.40 )

Seat 4: carrotsnake ( $98.95 )

Seat 5: CHPoker111 ( $185.38 )

Seat 6: bucklara ( $93.65 )

Seat 3: Darkfolder ( $95.45 )

JoeyBagsJr posts small blind [$0.50].

sniarn posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Darkfolder [ :Ac::3c: ]

Darkfolder calls [$1].

carrotsnake folds.

CHPoker111 folds.

bucklara folds.

JoeyBagsJr calls [$0.50].

sniarn checks.

** Dealing Flop ** [ :7c:, :Qc:, :Jd: ]

JoeyBagsJr bets [$3].

sniarn calls [$3].

Darkfolder calls [$3].

** Dealing Turn ** [ :Jc: ]

JoeyBagsJr checks.

sniarn checks.

Darkfolder bets [$7].

JoeyBagsJr calls [$7].

sniarn calls [$7].

** Dealing River ** [ :5c: ]

JoeyBagsJr checks.

sniarn bets [$25].

Darkfolder folds.

 

Varsågoda att kommentera :) Gärna motiverade åsikter också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker nog att det är ganska read-baserat i detta fallet. Men jag tycker inte det luktar kåk faktiskt. Tror inte fi synar med set på floppen när det ligger färg+stegdrag ute. Och 55 känns ju lite långsökt. För mig känns det troligare med AJ/KJ, fast det är å andra sidan inga limphänder pre-flop. Men Jx tycker jag känns mer sannolikt än kåk faktiskt. Har du otur synade du å han slänger upp J5 ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, Jag förstår inte att ni tror att han värdebettar något annat än kåken där. Frågan är ju om han bluffar särskilt ofta mot 2 motståndare efter att jag betat turn och representerat en hand. Han checköversynar det där brädet på turn, det tycker jag visar extrem styrka. Att han skulle betta en ensam J eller K-hög färg känns mer som ett önsketänkande. Hade vi bara varit 2 i potten hade det varit en helt annan sak, Nu känns det inte som att jag leder faktiskt. Ni får gärna utveckla att ni tror han bettar en hand med showdownvärde men som knappt kan bli synad av något sämre. Tror ni han gör det som bluff eller värdebet?

 

Och Back, Så länge man kan släppa ett träffat A ser jag inget problem i att spela handen, Den har potential att vinna en stor pot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag ska varar ärlig så ser jag abra en hand som slår dig, J5. Om fi är tillräckligt bra för att bara beta händer som slår dig på rivern kan han inte ha spela floppen så med QJ, J7, 77.

 

Sen förstår jag inte riktigt varför du tycker att det tyder på enorm styrka när fi synar ditt bet efter två checkar på turn. Det perfekta scarecardet (för alla) kommer och du betar 70% av potten. Där kan fi ha satt dig på ren steal/nåt mindre bra som fi sen kan beta bort på rivern.

 

Tycker du borde syna ner denna, har fi J5 så har han. Kolla handanalys-delen på "river, standard fold?". Spelade en flush vs parad bräda själv igår...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...