Gå till innehåll

SAJT: Betway.com


QoS

Recommended Posts

  • Svars 275
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gäst Betway
fick svar på frågorna. har dock en annan som uppstod när jag läste på betways hemsida. måste jag som vill göra en insättning över internet bevisa att "jag är jag" genom att visa ID eller något sådant??

 

Tack på förhand.

 

Ciao.

 

 

Hej, vanligtvis behöver du inte skicka in kopia på dokument men det kan begäras i vissa specialfall.

 

ha det

melle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Betway
Om jag sätter in ca 100 dollar är 500% bonusen värd att försöka sig på? Hur lång tid tar den osv?

 

Och vi säger att jag spelar ihop 10 000 i BP istället för 15 000 hur mkt får jag då? Hur vet man hur mycket man får?

 

Hej!

 

Du har 3 månader på dig att fixa pokerbonusen, hur lång tid den tar att cleara är väldigt olika från spelare till spelare. Du kan läsa mer om hur du får bp på denna länk:

https://www.betway.com/static_cms/sw/Poker/Earning_BP.html

 

Om du skulle få ihop 10000bp istället för 15000 kommer du att få $333,33 i bonus. Du kan själv se hur mycket du kan få genom att dividera dina bp med 30 då det krävs 30bp för varje $1 som du vill cleara.

 

ha det!

melle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Den 19 juni började jag spela på betway. Jag hade hittat deras fina bonus på poker.se och tänkte att det kunde vara trevligt att spela ihop då jag ändå spelar poker på heltid på pacificpoker och lite på partypoker.

Jag spelar på och den 24 augusti får jag reklammail från betway i samarbete med poker.se där jag kan få en 100 dollar reload bonus. I mailet får jag även medföljande information om att jag kan få rakeback, jag behöver bara skicka ett mail till betway för att få information.

Den 2 september skickar jag ett mail till Betwaysupport för att få information om rakebacksystemet. I informationen så står det att man fortsätter få sina bonuspoäng som vanligt, men att dessa inte går att växla till pengar då man får deras 30% rakeback. Man kan istället använda dessa till att köpa in sig i turneringar och annat. I slutet av månaden när man får sin rakeback så nollställs sedan bonuspoängen.

Den 9 september så bestämmer jag mig efter lite överslagsräkning att jag inte orkar jaga bonus längre utan tar det 800 dollar jag spelat ihop. Jag skickar ett mail om att jag vill ha min bonus. När jag fått min bonus så skriver ett mail om att jag vill gå med i deras VIP-program så att jag kan fortsätta spela på. Jag väljer att inte spela något fram tills dess utan spela på mina andra konto till dess, då det är fiskigare på dessa siter. Den 11 september får jag ett mail där det står att jag blivit accepterad in i VIP programmet. Så jag sätter igång och grindar på.

 

När det sen blir 1 okt och jag förväntansfullt går in på mitt konto för att kolla hur stor rakeback jag fått(uppskattningsvis 1500 dollar), så är det inget där. Jag skickar ett mail betwaysupport, inget svar. skickar ett nytt.

Jag får då till svar att eftersom jag redan cashat in bonus i september månad så kan jag inte få nån rakeback. Detta har jag inte fått nån information om så jag skickar ett mail tillbaka och undrar vad dom menar. Jag får då till svar att det hänsvisas till att man inte får växla in poäng till pengar samtidigt som man får rakeback. Då jag själv pluggat en del juridik, så kan jag med stor säkerhet säga att deras informationstext i mailet om VIP programmet inte egentligen täcker detta och de bara använder det som en ursäkt för att slippa betala ut pengar till mig. Jag skriver detta i ett mail till dom och får då som svar att det har att göra med att ingen microgaming-site får betala ut mer än 30% rakeback.

Nu satte dom sig i skiten. Att svara på detta sätt bevisar ju bara att jag hade rätt. Lägg till det faktum att jag vet folk som spelar på purple lounge som tillhör microgaming och att de har mer än 30% rakeback.

 

Betway är lögnare och beredda att ge sig på enskilda spelare för att hålla uppe sin vinst.

 

/MysMacke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 19 juni började jag spela på betway. Jag hade hittat deras fina bonus på poker.se och tänkte att det kunde vara trevligt att spela ihop då jag ändå spelar poker på heltid på pacificpoker och lite på partypoker.

Jag spelar på och den 24 augusti får jag reklammail från betway i samarbete med poker.se där jag kan få en 100 dollar reload bonus. I mailet får jag även medföljande information om att jag kan få rakeback, jag behöver bara skicka ett mail till betway för att få information.

Den 2 september skickar jag ett mail till Betwaysupport för att få information om rakebacksystemet. I informationen så står det att man fortsätter få sina bonuspoäng som vanligt, men att dessa inte går att växla till pengar då man får deras 30% rakeback. Man kan istället använda dessa till att köpa in sig i turneringar och annat. I slutet av månaden när man får sin rakeback så nollställs sedan bonuspoängen.

Den 9 september så bestämmer jag mig efter lite överslagsräkning att jag inte orkar jaga bonus längre utan tar det 800 dollar jag spelat ihop. Jag skickar ett mail om att jag vill ha min bonus. När jag fått min bonus så skriver ett mail om att jag vill gå med i deras VIP-program så att jag kan fortsätta spela på. Jag väljer att inte spela något fram tills dess utan spela på mina andra konto till dess, då det är fiskigare på dessa siter. Den 11 september får jag ett mail där det står att jag blivit accepterad in i VIP programmet. Så jag sätter igång och grindar på.

 

När det sen blir 1 okt och jag förväntansfullt går in på mitt konto för att kolla hur stor rakeback jag fått(uppskattningsvis 1500 dollar), så är det inget där. Jag skickar ett mail betwaysupport, inget svar. skickar ett nytt.

Jag får då till svar att eftersom jag redan cashat in bonus i september månad så kan jag inte få nån rakeback. Detta har jag inte fått nån information om så jag skickar ett mail tillbaka och undrar vad dom menar. Jag får då till svar att det hänsvisas till att man inte får växla in poäng till pengar samtidigt som man får rakeback. Då jag själv pluggat en del juridik, så kan jag med stor säkerhet säga att deras informationstext i mailet om VIP programmet inte egentligen täcker detta och de bara använder det som en ursäkt för att slippa betala ut pengar till mig. Jag skriver detta i ett mail till dom och får då som svar att det har att göra med att ingen microgaming-site får betala ut mer än 30% rakeback.

Nu satte dom sig i skiten. Att svara på detta sätt bevisar ju bara att jag hade rätt. Lägg till det faktum att jag vet folk som spelar på purple lounge som tillhör microgaming och att de har mer än 30% rakeback.

 

Betway är lögnare och beredda att ge sig på enskilda spelare för att hålla uppe sin vinst.

 

/MysMacke

 

 

Jag började spela in bonusen, efter 550 dollar inspelade valde jag att ta ut bonusen och anmäla mig till deras VIP-program. Den första oktober fick jag min cashback på $1103 minus $550 som jag fått utav bonusen. Alltså gav dom mig $553 i cashback för september.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var tråkigt att du upplever det så här Mysmacke.

 

Microgaming fattade beslut om att ingen sajt får dela ut mer än 30% i rakeback och bonusar. Rakebacken hos oss är 30% och kombinerar man detta med en bonus kommer man upp en bit över 50% vilket alltså inte är tillåtet.

 

Nu hängde jag inte riktigt med i alla turer här men det verkar som att du borde ha fått rakeback på det du har spelat ihop sedan den 11:e september i alla fall och att det har fallit bort i systemet (när rakebacken betalas ut räknas eventuella bonusutbetalningar och inväxlingar av BP mot cash bort automatiskt om de har utförts samma månad).

Skicka mig ett PM med användarnamn och/eller alias så ska jag ta mig en närmare titt på det här.

 

MVH

Jens

Poker Dept. Betway.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förövrigt tycker jag ni är väldigt grininga när det gäller er bonus. De som körde eran bonus förut innan ni bytte till $5000 får alltså en mer än 10 ggr mindre startbonus och ni vägrar låta sånna som spelade bonusen förut spela den nya större bonusen.

 

Clearingkravet är såvitt jag vet detsamma.

 

Ni tjänar ju ändå rätt bra med pengar på de som kör bonusen eftersom era bonuskrav är ganska höga (30 bp / 100)... lustigt sett att värva kunder.

 

Beroende på vilken nivå man spelar på så varierar bonusens värde men brukar hamna motsvarande mellan 20%-27% rakeback.

 

30% säger du. Hur kommer det sig att så många andra primasidor ger mer bananer?

 

Det får du fråga respektive sida om. Vi på Betway har bestämt oss för att följa reglerna och jag har sett att anmälningar mot skins som bryter mot reglerna har inkommit. Hur det i förlängningen kommer att hanteras vet jag inte.

 

MVH

Jens

Betway.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får tacka betways reperesentant som ska lösa mitt rakeback problem idag. Det var ett missfårstånd som jag antog. Men att supporten inte förstår efter 4 mail skickats fram och tillbacka är tragiskt. Tur vi har vårat pokerforum.

 

Gnäll inte på bonusen. Det är den bästa på hela nätet. Man behöver bara lägga ner lite tid. Du är ju heller inte tvingad till att grinda alla poäng, utan du kan köra på i din egen takt, vilket i sig är fantastiskt.

 

/MysMacke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Jag har installerad betways pokerklient idag.

Jag skulle nu vilja köra en play money sit'n'go för att se hur klienten fungerar, men hur jag än letar hittar jag inget...

 

Är det jag som inte hittar, eller finns det inte play money hos betway?

 

 

välj single table bland sit n go turneringarna, där finns det play money

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

välj single table bland sit n go turneringarna, där finns det play money

 

Tack.

 

Jag fick ordning på det till sist, men det var inte lätt. Jag var tvungen att passera via change lobby för att få lite annorlunda menyer där det gick att hitta. I defaultmenyerna fanns det bara riktiga pengar...

 

Jag hade ett annat litet problem och där fick jag snabbt svar från support@betway.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...