Gå till innehåll

Bästa spelaren som aldrig vunnit en WSOP-tävling?


Colderose

Recommended Posts

Finns ju många heta namn nu som Tuan Le och The Grinder. kanske inte mina favoriter men de är ju riktigt duktiga spelare särskilt turneringsspelare!

 

Även spelare som Gavin Smith kommer säkert klonka in något armband snart!

 

 

Med det inte sagt att Gavin förtjänar ett men jag tycker absolut Mizraci är en av de högsta i toppen på bästa spela som ej vunnit armband!

 

Dessutom 1:a på PoY rank just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I golf pratar man ofta om "den bäste som aldrig vunnit en major", och då har man tidigare nämnt Phil Mickelson (som nu vunnit flera majors) och Colin Montgomerie, som fortfarande saknar en major.

 

Det vore intressant att höra vem ni tycker är den bäste pokerspelaren som aldrig lyckats vinna en WSOP-titel. Min kandidat är Gus Hansen, som vad jag vet aldrig vunnit någon WSOP-titel.

 

Vad säger ni?

 

Eeh, golf är ett skicklighetsspel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tycker jag att main event är lite för stort och jobbigt. Jag hade hellre spelat en hög med $1000-$5000 events. Gärna alla fixed.

 

Ja, jämfört med de andra åldringarna som Chip Reese och Doyle så är Cloutier inte så mycket att hänga i granen. Känns annars som att han buntas ihop med andra gamla rävar som är klart bättre.

 

 

han har vunnit mest pengar genom tiderna i WSOP och har väl en 5-6 armband. dålig!?

 

 

TJ är en av de som vunnit mest på pokerturnering öht - så att kalla honom dåligt är mycket konstigt.

 

Som hjort och någon till antyder så har han spelat väldigt väldigt många turneringar. Alltså mindre konstigt om han har vunnit en del av dom. Jag säger inte heller att han är en fisk - men han förtjänar verkligen inte att klumpas ihop med Chip Reese och Doyle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte TJ är dålig, men han är grav spelmissbrukare, har stora skulder och skulle aldrig klara av att spela så många turneringar som han gör om han inte vore backad i samtliga.

 

Jäklar! Jag fick en helt annan bild av honom när jag läste hans turneringsbok. Typ att han var ekonomiskt oberoende nu för tiden. Att han hade det svårt tidigare i livet, skriver han ju.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, ni är uppenbarligen mer insatta än jag. men jag trodde han var en erkänd turneringsspelare.

 

doyle skriver jus jälv i SS2 att TJ förmodligen är den bästa tunreringsspelaren idag.

 

 

 

den där databasen på swedish santas, hittar ej den, länk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, ni är uppenbarligen mer insatta än jag. men jag trodde han var en erkänd turneringsspelare.

 

doyle skriver jus jälv i SS2 att TJ förmodligen är den bästa tunreringsspelaren idag.

 

 

 

den där databasen på swedish santas, hittar ej den, länk?

 

De menar kanske denna:

 

http://pokerdb.thehendonmob.com/index.php?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jäklar! Jag fick en helt annan bild av honom när jag läste hans turneringsbok. Typ att han var ekonomiskt oberoende nu för tiden. Att han hade det svårt tidigare i livet, skriver han ju.

Ett av de traditionella sätten att bli initierad i den amerikanska pokervärlden är att ha lånat ut och blivit blåst på $100 av TJ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja han brukar ju spela omaha och annat på martinspoker.

 

undrar om han ger sig på the big game snart...?

 

finns det något svenskt proffs som lirar annat än Texas framgångsrikt?

 

william thorsson och ken lennaard är rätt heta på omaha väl?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orka IRL lolet !

Ken Lennaárd har mig veterligen inget armband och måste således vara den klart bäste!

Micke THuritz är nog också duktig om han får vänta in dom stora potterna!

Men Lennaárd behärskar allt och han har ett mycket bra pokerfejs vilket är rutinen, så jag röstar på KEN.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att det lär dröja innan vi får något mer armband. Skulle väl vara Björin som tar senior nästa år eller något stud event. Eventuellt Christer Johansson då.

 

Fler spelare utan bracelets som inte nämnts: Nam Le, Kenna James, John D'Agostino, m.fl.

 

Bäst just nu utan bracelet i mitt tycke är Antonius.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en kille som heter Kristoffer Grönlund han kallar sig typ The Grand Champ och spelar mycket med Johnny Lodden!

 

han är tydligen sjukt bra och väldigt anonym. men han dödar allt i hans väg!

 

spelar mest på fulltilt och UB

 

 

han tror jag på!

 

 

ironsik eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...