Gå till innehåll

Aftonbladet Poker vs. Expressen Poker


Cyntax

Vilken tidning har bäst pokeravdelning och vem skulle vinna en Sng mellan dem?  

143 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken tidning har bäst pokeravdelning och vem skulle vinna en Sng mellan dem?

    • Aftonbladet har bästa pokeravdelningen och man skulle även spöa Expressens fjollor i en Sng.
    • Aftonbladet har bästa pokeravdelningen, men i en Sng skulle man smisk av Expressen.
    • Expressen har bästa pokeravdelningen och man skulle krossa Aftonbladets fiskar i en Sng.
    • Expressen har bästa pokeravdelningen, men i en Sng skulle man bli fiskmat till Aftonbladets hajar.


Recommended Posts

Innan du röstar, läs hela första inlägget. Det är två omröstningar i samma!

 

Aftonbladet tycker att man är "Bäst på poker varje vecka."

Expressen välkomnar dig till "Sveriges bästa pokersajt!"

Men vilken tidnings pokeravdelning är bäst egentligen? Det är lätt att säga att man är bäst, men dom som verkligen bestämmer är vi som läser!

 

Gör din röst hörd - rösta nu!

 

Sen tycker jag att man borde spela en pokerturnering (Sng) för att avgöra vem som är bäst att spela NLT också. För Expressen spelar Emma Boëthius, Joel Forsberg, Bengt Sonnert, Markoolio och Martin de Knjiff.

På andra sidan sitter Ken Leennard, Dan Glimne, Lasse Anrell, Lars Nylin och Jörgen Källström som representanter för Aftonbladet. (1'an får 10p, 2'an 9p, 3'an 8p osv. Den tidning med mest poäng får kalla sig BÄST.)

Vem skulle vinna den matchen?

 

(Meddelande till mod: -Tråden skulle passa bäst i "Poker i media", men där kan man tydligen inte ha omröstningar. Warum?)

 

OT: Oj, det fattas ett "få" i omröstningsalternativ 2. "Aftonbladet har bästa pokeravdelningen, men i en Sng skulle man smisk av Expressen."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker.se skulle vinna i limitspel DC, i övrigt är de chanslösa.

 

I NLT kan ingen spöa kvällsisarna. De är proffs på det mest folkliga Svenssonspelet och strategin som gäller är all-in eller fold. Inga nyanser, antingen full fart framåt eller inte spela alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varfor far inte jag vara med i Expressens lag? :cry:

 

Anyway, jag forsoker fixa en sng alt HU-match mellan First Poker och Poker Magazine i Vegas.

 

Team First Poker:

Jennez

Karin Lundgren

Andreas Hurtig

Jonas Berg

Seat Open

 

Far se om det blir nat...

 

Vi ska iaf whippa HeyHoneys i september!!! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast nu kom jag pa en ide'!

 

Jamte bowlingturren borde vi ha ett Swedish Media Event!

 

Aftonbladet

Expressen

First Poker

Poker Magazine

Poker.se

 

Kor en MTT med lika manga deltagare i varje lag och sen blir det poang efter placering. Vad sags?

 

EDIT:

Maste tillagga att First Poker (las Jag och Markus) troligen har flest poang efter mediaeventsen under EPT!

 

Kph: 3:a

MC: 3:a

MC-Final: 3:a

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade inte en bättre frågställning varit, istället för vem som är den bästa, "vem av x och y är minst usel?" .. eller något i den stilen. Är det inte implicit om man säger "bästa" att någon av dom faktiskt är bra?

 

edit:

 

Missförstod ju. Trodde det var en jämförelse vilken av siterna som var bäst, och då inte spelarmässigt.

 

edit 2:

 

Jag förstod tydligen rätt trots allt! Mäktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min Röst blev på Aftonbladet, fast ska De Knijff ingå i Expressen måste ju ABs krönikörer också få spela,

 

Jag skulle nominerat ABs lag med Raymer, Moneymaker, Hachem, Lenaard, Glimne.

Jag försökte göra jämna lag, inte dom bästa.

Men platsar Moneymaker bland de fem från AB?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aftonbladets pokeravdelning handlar ju i princip bara om wsop. Totalt värdelös.

 

Yes Yes Yes Det e nåt allvarligt fel på aftonbladet, skönt att höra!!!

Det är kul att läsa om dom tre världsmästarna en dag, efter en vecka är det på gränsen till tråkigt o nu efter en månad av deras små tips o krönikor spyr man på det. Dom tillhör ju inte ens poker-eliten hade mycket hellre läst en månad om spelarna i the big game eller om några on-line topp-predatorer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...