Gå till innehåll

Botar (Dator som räknar ut och betar etc etc)

r1kk

Recommended Posts

Finns det mycket av detta?

Alltså folk som använder programvara för att räkna ut exakt vad dom skall göra.

Eller rent av en massa som använder sig av så kallade botar som bettar åt en och höjjer etc etc.

Känns som man råkar ut för det lite då och då. Framförallt när dom misstänkta inte överhuvudtaget svarar i chatten.

Dom sätte rhelt enkelt på manicken och lämnar, förmodligen är dom mer organiserade och att det inte enbart är privatpersoner.

Vet ni något bra pokerställe på nätet där dom försöker kontrollera detta och bekämpa det i bästa mån? Hur kul är det att spela mot en superdator som räknar ut statistik på 1 sek och gör det jätm absolut korrekta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förmodligen är dom mer organiserade och att det inte enbart är privatpersoner.

Jag har svårt att tänka mig någon annan än en privatperson som skulle använda bottar.. Microsoft corporation kanske? Eller FBI? Röda korset? LM Ericsson? Nja ingen av dem tror jag på..

Länk till kommentar

Känns som man råkar ut för det lite då och då. Framförallt när dom misstänkta inte överhuvudtaget svarar i chatten.

Låt oss säga att någon multitablar 5-10 bord. Tror du att personen bryr sig om att svara när du skriver "WHY DID YOU CALL THAT? FISH! OR WAIT...YOU ARE A BOT".

Vet ni något bra pokerställe på nätet där dom försöker kontrollera detta och bekämpa det i bästa mån? Hur kul är det att spela mot en superdator som räknar ut statistik på 1 sek och gör det jätm absolut korrekta.

Alla pokersajter försöker nog bekämpa fusk. Gissningsvis har de större sajterna (typ Party Poker) bättre antifusksystem.

Till sist, den där superdatorn finns inte.

Länk till kommentar

Har inte påstått att jag hållt på skrivit å larvat mig på det sättet eller?!?

Varför skall alltid folk bli hänga i nästan alla forum om man kommer med en fråga som vissa tuppar inte tycker om?

Jag frågade en enkel fråga, behöver liksom inte spyda.

Å vad som gäller superdator så finns det visst uträknare som kalkulerar de bästa dragen. Att jag sa superdator var naturlgitvis inte för att jag tror att det finns någon stor jävla dator undanstoppad i ett hörn som lever sitt egna liv vilket du får det att låta som.

Uträknare som räknar ut procentchans finns redan. Botar finns också, annars skulle väll inte till och med kända pokertidningar skriva om dem.

Fusk finns ju precis överallt, det är ju bara att kolla på hur folk till och med lyckas lura internetbanker, så varför skulle det inte finnas äl utspritt i dagens pokersystem. Framförallt där det finns mindre seriöa pokersajter som inte har lika stor säkerhet.

Man kanske bör hålla sig till dem största.

Länk till kommentar

Tyvärr har pokersidorna bra mycket sämre anti-fusk system än de vill ge sken av. De har statiska system som bygger på regelhantering vilket inte är en optimal lösning. Det man behöver få in är AI där bedömningen kan bli mycket mer dynamisk. Företaget ICU Intelligence arbetar på den fronten och som vanligt är en sådan utveckling ingenting pokersidorna direkt gör reklam för innan metoden är implementerad.

Sen, personligen, så känner jag ingen störra rädsla för botar. Jag tror spelet är mer omfattningsrikt än vad de relativt ointelligence botarna vi hittills har sett klarar av. Däremot, om ett fullfjädrat AI system ligger ute o tröskar just nu så finns det givetvis ett potentiellt problem.

Länk till kommentar

Tyvärr har pokersidorna bra mycket sämre anti-fusk system än de vill ge sken av. De har statiska system som bygger på regelhantering vilket inte är en optimal lösning. Det man behöver få in är AI där bedömningen kan bli mycket mer dynamisk. Företaget ICU Intelligence arbetar på den fronten och som vanligt är en sådan utveckling ingenting pokersidorna direkt gör reklam för innan metoden är implementerad.

Sen, personligen, så känner jag ingen störra rädsla för botar. Jag tror spelet är mer omfattningsrikt än vad de relativt ointelligence botarna vi hittills har sett klarar av. Däremot, om ett fullfjädrat AI system ligger ute o tröskar just nu så finns det givetvis ett potentiellt problem.

Tack för ett seriöst och bra svar!

Länk till kommentar

Å vad som gäller superdator så finns det visst uträknare som kalkulerar de bästa dragen.

Det finns ännu ingen bot som är sådär fasansfullt bra. Men det är jag övertygad om att det kommer förr eller senare, så det kommer nog att kunna bli ett problem.

Länk till kommentar

Har inte påstått att jag hållt på skrivit å larvat mig på det sättet eller?!?

Varför skall alltid folk bli hänga i nästan alla forum om man kommer med en fråga som vissa tuppar inte tycker om?

Jag frågade en enkel fråga, behöver liksom inte spyda.

Tuppen måste ju vara landdjurens motsvarighet till hajen så jag tackar och bockar.

Alltså, jag försökte bara på ett humoriskt sätt förklara att du inte kan påstå att någon är en bot bara för att denne inte svarar i chatten. Det var inte min mening att förolämpa eller göra dig arg.

Å vad som gäller superdator så finns det visst uträknare som kalkulerar de bästa dragen. Att jag sa superdator var naturlgitvis inte för att jag tror att det finns någon stor jävla dator undanstoppad i ett hörn som lever sitt egna liv vilket du får det att låta som.

Var det genom mitt uttalande "Till sist, den där superdatorn finns inte" jag fick det att låta som någon stor jävla dator stod undanstoppat i ett hörn och levde sitt egna liv?

Länk till kommentar

Å vad som gäller superdator så finns det visst uträknare som kalkulerar de bästa dragen.

Det finns ännu ingen bot som är sådär fasansfullt bra. Men det är jag övertygad om att det kommer förr eller senare, så det kommer nog att kunna bli ett problem.

finns SNG-bottar som knäckte $22 SNG på party i flera månader.

finns bottar som slår människo-eliten i FLT HU t ex.

testa gärna att slå partys trainer på det svåraste. är en vanlig PA-bot man möter där.

Länk till kommentar

finns SNG-bottar som knäckte $22 SNG på party i flera månader.

finns bottar som slår människo-eliten i FLT HU t ex.

testa gärna att slå partys trainer på det svåraste. är en vanlig PA-bot man möter där.

partys trainer är ju busenkel på det svåraste...bara å bluffa bort den ju...

var har du läst om de där FLT-bottarna? vad jag vet har den ingen chans mot världseliten.

men ja läste det om partybottarna också.

men känns som stor skillnad på cashgame och SNG. SNG är ju rent maskinspel.

men det kan ju bli ett problem i framtiden. men men, poker är ju ändå bäst live.

Länk till kommentar

Låt oss säga att någon multitablar 5-10 bord. Tror du att personen bryr sig om att svara när du skriver "WHY DID YOU CALL THAT? FISH! OR WAIT...YOU ARE A BOT".

roflmao! :lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Länk till kommentar