Gå till innehåll

Kriget i Mellanöstern!


dedu

Recommended Posts

Jag har ännu inte sett någon sffra på hur många Hizbollahmän som tagits av daga, men dom har hög hitrate på kvinnor och barn.

 

Du menar sådana här siffror;

Senaste dödssiffrorna från Dagens Nyheter;

 

Enligt nyhetsbyrån AFP har därmed sammanlagt 363 människor dödats i Libanon, 320 av dem civila. Också 37 israeler har dödats, bland dem både soldater och civila.

 

Ta 363 minus 320 så får vi 43 ickecivila.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 698
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

OK att religion inte är förenligt med ett modernt demokratiskt samhälle.

Men på vilket sätt menar du att Islam är värst?

Snabbast vaxande, extremt inhumana lagar och sedvanjor plus lite andra prylar. Visserligen inget jag har jattestarkt empiriskt stod for, men vad jag markt sa verkar muslimer i regel lite extra kansliga for hadande. Se exempelvis den dar hollandske konstnaren som blev knivmordar och Salman Rushdie.

 

Sa lange man haller med om att religion ar illa tanker jag inte braka sa dar jattemycket om hur man rankar dem.

 

Tyvärr tolkar många islam såhär,men vad det gäller generella värderingar så är den faktiskt bra mycket humanare än kristendomen i sig.

 

Islam svartmålas ofta i media då man alltid benämner brott utförda av muslimer som just muslimska/islamistiska. Det motsatta gäller sällan för brott utförda av kristna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

majorj

ja, som i "inte speciellt svårt att förstå"

 

eloge38, jag har fortfarande inte sett några attacker RIKTADE mot civila.

Men som sagt tidigare, sänker sig Israel till Hamas/Hizbollah's nivå så är de lika äckliga de. Men tills dess så håller jag på den sidan som inte sysslar med MORD som hamas/hizbollah gör om man måste bekänna sida, sen om den sidan är Israel, USA, Island, nordpolen eller vadsomhelst bryr mig inte alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

majorj

ja, som i "inte speciellt svårt att förstå"

 

eloge38, jag har fortfarande inte sett några attacker RIKTADE mot civila.

Men som sagt tidigare, sänker sig Israel till Hamas/Hizbollah's nivå så är de lika äckliga de. Men tills dess så håller jag på den sidan som inte sysslar med MORD som hamas/hizbollah gör om man måste bekänna sida.

 

Alltså, antingen är du riktigt dåligt påläst eller så har du en mycket skev människosyn/moraluppfattning. Förmodligen båda. I say no more.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr tolkar många islam såhär,men vad det gäller generella värderingar så är den faktiskt bra mycket humanare än kristendomen i sig.

Jag haller inte med Vad ar den islamska responsen pa kvinnlig promiskiositet, manlig homosexualitet och manniskor som fornekar guds existens?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att medicinen och maten var ämnad att nå Hizbollah. Ponera att det kanske faktiskt var så?

 

Var flyktingarna också ämnade att nå Hizbollah?

 

Så du menar om Hitler hade bundit fast en bunt civila i sitt bälte så skulle det inte ha varit ok att smälla honom i luften?

I krig kan man inte ta hänsyn till om civila befinner sig på det ämnade målet, dvs civila sköldar. Hemskt men så är det.

 

Men som sagt, varken du eller jag har fullständig information om just den attacken, så det är ingen idé att spekulera vilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du menar om Hitler hade bundit fast en bunt civila i sitt bälte så skulle det inte ha varit ok att smälla honom i luften?

 

Så du anser att Ryssland skulle bombat skolan i Beslan eftersom det fanns terrorister i den? Strunta helt i om det är civila där.

 

I krig kan man inte ta hänsyn till om civila befinner sig på det ämnade målet, dvs civila sköldar. Hemskt men så är det.

 

Det här måste vara det första fallet där man använt mänskliga sköldar för att skydda mat och förnödenheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du menar om Hitler hade bundit fast en bunt civila i sitt bälte så skulle det inte ha varit ok att smälla honom i luften?

 

Så du anser att Ryssland skulle bombat skolan i Beslan eftersom det fanns terrorister i den? Strunta helt i om det är civila där.

 

I krig kan man inte ta hänsyn till om civila befinner sig på det ämnade målet, dvs civila sköldar. Hemskt men så är det.

 

Det här måste vara det första fallet där man använt mänskliga sköldar för att skydda mat och förnödenheter.

 

Man får ju självklart avväga från fall till fall. Men vid krigstid om tex land X skall spränga en bro och land Y raddar upp civila på bron så är det fortfarande ett lovligt mål, detta så att man inte kan utnyttja civila som sköldar.

Nu säger jag inte att fallet med just det fallet du pratar om handlade om civila sköldar, fel plats vid fel tillfälle snarare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjort

Nej det är ju de det inte är..

Ah, du vet inte vad "mord" ar. Nu klarnar det.

 

Snarare så är det väll du som har svårt att se skillnaden. Med din tankegång så skall någon som orsakat en trafikolycka med vållande till annans död som följd dömas för mord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

majorj

ja exakt, läs igenom mina tidigare poster och sen tar du dig en funderare.

 

Edit: Eller vänta nu, du kanske är så blåögd att du tror att det klassas som Mord om en soldat dödar en fiende?

 

Lol. Blåögdhet är inte nån av mina mer framträdande egenskaper. Det blir lätt pinsamt när du försöker ge intryck av att du sitter på en absolut sanning trots att du inte har kläm på de mest grundläggande begreppen i diskussionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...