eloge38 Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 Jag har ännu inte sett någon sffra på hur många Hizbollahmän som tagits av daga, men dom har hög hitrate på kvinnor och barn. Du menar sådana här siffror; Senaste dödssiffrorna från Dagens Nyheter; Enligt nyhetsbyrån AFP har därmed sammanlagt 363 människor dödats i Libanon, 320 av dem civila. Också 37 israeler har dödats, bland dem både soldater och civila. Ta 363 minus 320 så får vi 43 ickecivila. Citera
eloge38 Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 att medicinen och maten var ämnad att nå Hizbollah. Ponera att det kanske faktiskt var så? Var flyktingarna också ämnade att nå Hizbollah? Citera
Mejer Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 OK att religion inte är förenligt med ett modernt demokratiskt samhälle.Men på vilket sätt menar du att Islam är värst? Snabbast vaxande, extremt inhumana lagar och sedvanjor plus lite andra prylar. Visserligen inget jag har jattestarkt empiriskt stod for, men vad jag markt sa verkar muslimer i regel lite extra kansliga for hadande. Se exempelvis den dar hollandske konstnaren som blev knivmordar och Salman Rushdie. Sa lange man haller med om att religion ar illa tanker jag inte braka sa dar jattemycket om hur man rankar dem. Tyvärr tolkar många islam såhär,men vad det gäller generella värderingar så är den faktiskt bra mycket humanare än kristendomen i sig. Islam svartmålas ofta i media då man alltid benämner brott utförda av muslimer som just muslimska/islamistiska. Det motsatta gäller sällan för brott utförda av kristna. Citera
cDk Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 majorj ja, som i "inte speciellt svårt att förstå" eloge38, jag har fortfarande inte sett några attacker RIKTADE mot civila. Men som sagt tidigare, sänker sig Israel till Hamas/Hizbollah's nivå så är de lika äckliga de. Men tills dess så håller jag på den sidan som inte sysslar med MORD som hamas/hizbollah gör om man måste bekänna sida, sen om den sidan är Israel, USA, Island, nordpolen eller vadsomhelst bryr mig inte alls. Citera
majorj Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 majorjja, som i "inte speciellt svårt att förstå" eloge38, jag har fortfarande inte sett några attacker RIKTADE mot civila. Men som sagt tidigare, sänker sig Israel till Hamas/Hizbollah's nivå så är de lika äckliga de. Men tills dess så håller jag på den sidan som inte sysslar med MORD som hamas/hizbollah gör om man måste bekänna sida. Alltså, antingen är du riktigt dåligt påläst eller så har du en mycket skev människosyn/moraluppfattning. Förmodligen båda. I say no more. Citera
Hjort Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 Tyvärr tolkar många islam såhär,men vad det gäller generella värderingar så är den faktiskt bra mycket humanare än kristendomen i sig. Jag haller inte med Vad ar den islamska responsen pa kvinnlig promiskiositet, manlig homosexualitet och manniskor som fornekar guds existens? Citera
cDk Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 att medicinen och maten var ämnad att nå Hizbollah. Ponera att det kanske faktiskt var så? Var flyktingarna också ämnade att nå Hizbollah? Så du menar om Hitler hade bundit fast en bunt civila i sitt bälte så skulle det inte ha varit ok att smälla honom i luften? I krig kan man inte ta hänsyn till om civila befinner sig på det ämnade målet, dvs civila sköldar. Hemskt men så är det. Men som sagt, varken du eller jag har fullständig information om just den attacken, så det är ingen idé att spekulera vilt. Citera
cDk Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 majorj Har aldrig påstått mig vara påläst. Tror tom jag sagt att jag inte är det. Men jag anser fortfarande att min moraliska uppfattning är klart mycket bättre än din, du tycker ju indirekt att mord är ok. Citera
Hjort Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 Det ar val klart som fan att det varit mord om hitler buntat fast ett gang civila pa sig och man sprangt hela ganget. Mojligen rattfardigat mord, men likval glasklart mord. Citera
eloge38 Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 majorjdärför att den ena har för avsikt att slakta civila och den andre inte. enkelt. Var har du varit de senaste åren när Israel avfyrat raketer rakt in i flyktingläger? Citera
cDk Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 Hjort Nej det är ju de det inte är.. suck jag ger upp, jag har rätt och ni har fel, punkt. over and out. Citera
eloge38 Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 Så du menar om Hitler hade bundit fast en bunt civila i sitt bälte så skulle det inte ha varit ok att smälla honom i luften? Så du anser att Ryssland skulle bombat skolan i Beslan eftersom det fanns terrorister i den? Strunta helt i om det är civila där. I krig kan man inte ta hänsyn till om civila befinner sig på det ämnade målet, dvs civila sköldar. Hemskt men så är det. Det här måste vara det första fallet där man använt mänskliga sköldar för att skydda mat och förnödenheter. Citera
majorj Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 du tycker ju indirekt att mord är ok. Precis. Jag tycker mord är jättebra. I alla former. Citera
Hjort Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 HjortNej det är ju de det inte är.. Ah, du vet inte vad "mord" ar. Nu klarnar det. Citera
eloge38 Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 Mord innebär att man med uppsåt tar livet av en annan människa. http://sv.wikipedia.org/wiki/Mord Citera
cDk Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 Så du menar om Hitler hade bundit fast en bunt civila i sitt bälte så skulle det inte ha varit ok att smälla honom i luften? Så du anser att Ryssland skulle bombat skolan i Beslan eftersom det fanns terrorister i den? Strunta helt i om det är civila där. I krig kan man inte ta hänsyn till om civila befinner sig på det ämnade målet, dvs civila sköldar. Hemskt men så är det. Det här måste vara det första fallet där man använt mänskliga sköldar för att skydda mat och förnödenheter. Man får ju självklart avväga från fall till fall. Men vid krigstid om tex land X skall spränga en bro och land Y raddar upp civila på bron så är det fortfarande ett lovligt mål, detta så att man inte kan utnyttja civila som sköldar. Nu säger jag inte att fallet med just det fallet du pratar om handlade om civila sköldar, fel plats vid fel tillfälle snarare. Citera
cDk Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 HjortNej det är ju de det inte är.. Ah, du vet inte vad "mord" ar. Nu klarnar det. Snarare så är det väll du som har svårt att se skillnaden. Med din tankegång så skall någon som orsakat en trafikolycka med vållande till annans död som följd dömas för mord. Citera
cDk Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 Mord innebär att man med uppsåt tar livet av en annan människa. http://sv.wikipedia.org/wiki/Mord Precis. Citera
majorj Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 Mord innebär att man med uppsåt tar livet av en annan människa. http://sv.wikipedia.org/wiki/Mord Precis. Läs nu igenom dina tidigare poster och ta en funderare. Citera
cDk Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 majorj ja exakt, läs igenom mina tidigare poster och sen tar du dig en funderare. Edit: Eller vänta nu, du kanske är så blåögd att du tror att det klassas som Mord om en soldat dödar en fiende? Citera
majorj Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 majorjja exakt, läs igenom mina tidigare poster och sen tar du dig en funderare. Edit: Eller vänta nu, du kanske är så blåögd att du tror att det klassas som Mord om en soldat dödar en fiende? Lol. Blåögdhet är inte nån av mina mer framträdande egenskaper. Det blir lätt pinsamt när du försöker ge intryck av att du sitter på en absolut sanning trots att du inte har kläm på de mest grundläggande begreppen i diskussionen. Citera
Hjort Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 Snarare så är det väll du som har svårt att se skillnaden. Med din tankegång så skall någon som orsakat en trafikolycka med vållande till annans död som följd dömas för mord. Ah, du forstar inte vad jag sager. Nu klarnar det. Citera
cDk Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 Hjort Jag är isåfall inte den enda med lässvårigheter märker jag. Citera
Hjort Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 HjortJag är isåfall inte den enda med lässvårigheter märker jag. Men seriost, definitionen av mord har inget att gora med om det ar moraliskt forsvarbart eller inte. Citera
eloge38 Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 Ärligt talat cDk, ta en kort paus från datorn och kom tillbaka om en liten stund. Jag har lagt in en definition av mord redan. Här diskuterar vi krisen i Mellanöstern. Citera
Recommended Posts