Gå till innehåll

NL - SH, hur bryta negativ trend?


emxq

Recommended Posts

Jag har spelat poker i lite mer än 1år. Jag satt in $50 oc har aldrig gått under det. ibörjan gick det sådär men efter några månader tog det fart och jag spelade ihop över 100Tkr på 7mån..

 

men nu till mitt problem. Jag har haft en bad streak i ungefär 3-4månader där inget har gått min väg.. och känner att även att min vinnande spelstil är borta.. nu tänker jag: ja har haft sån jäkla oflyt så i den här handen måste jag få tur. allt blir en ond cirkel.. hur gör ni för att undkomma detta? hur länge kan dessa bad streak hålla i sig?!

 

jag spelar endast NL shorthanded..

nån som har nått knep eller tips hur man bryter den onda cirkeln?

-------------------------------------------

emxq - tiltbet.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det går pissigt för mig brukar jag antingen ta ett break på några veckor, eller också börja spela extremt tajt för att minska variansen (jag är en typisk LAG annars och spelar många starthänder (i CG)).

 

(Rekommenderar metod två, brukar inte ha disciplin för metod ett.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Spela endast ett bord.

- Ha bra koncentration och tänk igenom varje beslut ordentligt.

- Håll dig till tight ABC-poker.

 

Detta funkar utmärkt för mig just nu efter att ha haft en dålig period. Man ska helt enkelt inte tro att det är enkelt bara för att det gått bra ett tag. Då kan man lätt få idéer som multitabling, spela fler händer mm.

 

Dessutom låter det ju så jäkla enkelt när man läser här på forumet. Alla vinner och det största problemet för vissa är att sajten inte tillåter att man öppnar mer än åtta bord :? .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Spela endast ett bord.

- Ha bra koncentration och tänk igenom varje beslut ordentligt.

- Håll dig till tight ABC-poker.

 

Detta funkar utmärkt för mig just nu efter att ha haft en dålig period. Man ska helt enkelt inte tro att det är enkelt bara för att det gått bra ett tag. Då kan man lätt få idéer som multitabling, spela fler händer mm.

 

Dessutom låter det ju så jäkla enkelt när man läser här på forumet. Alla vinner och det största problemet för vissa är att sajten inte tillåter att man öppnar mer än åtta bord :? .

 

Är i samma sits som det du skrev men kan det bara inte bero på att turen plötsligt har vänt? Men annars så har du bra ideer, perfekt sett att "ladda om".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, till stor del beror det på att turen vänt. För mig är det dock inte hela sanningen. En del av förlusterna har också berott på dåligt spel, och det värsta är att man kanske inte märker det förrän man verkligen går tillbaks till grunderna som jag nu har gjort.

 

När det gick bra fick jag lite för stort självförtroende som t ex yttrade sig i resonemang som:

- Jag kan nog spela lite lösare, jag är ju så bra att jag borde kunna spela ut fi postflop.

- Verkar vara slöseri med tid och pengar att bara ha en MTT igång, tre verkar bättre.

 

Mer eller mindre omedvetet har jag nog också gjort mig skyldig till att ibland tänka:

- Eftersom jag nu har tre turneringar igång tar jag den här förmodade coinflippen. Jag har ju ändå två andra turneringar kvar om synen är fel eller jag torskar coinflippen.

 

Den viktigaste fördelen med att spela ett bord är kanske ändå readen på motståndarna (framförallt i cashgame där man inte breakar bord). Med tre bord igång tar det oftast mycket längre tid att få en read eftersom man bara studerar motståndarna när man själv spelar handen.

 

Stötte på en spelare igår nästan undantagslöst checkade färdiga, starka händer och istället betade på draghänder. Hittar man en sådan read får man ett ordentligt övertag :) .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snabb fråga om MTT:

 

ska man verkligen ge sig på reads i början av turneringarna? man flyttas ju ändå över hej villt till olika bord..,

 

Självklart skall man det - ofta möter man de spelarna senare i turneringen eller andra turneringar. Det är enklare om man har reads redan när man spelar första handen på en del spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min erfarenhet är att bad streaks är mer psykologiska än man tror. Även om man blir utdragen gång på gång så spelar man kanske bort lika mycket, eller mer, på dåligt spel. Känns tankegången "han KAN ju inte träffat nu också" igen, så kanske det är dags att ta en paus och syssla med något annat, och sen ta revanch när du fått vila ut och glömt dina förluster.

 

När jag senast hade en bad streak tog jag en paus några dagar. När jag kom tillbaks vann jag 3 inköp på en timme och sen dess har jag spelat mycket bättre, och haft mycket mindre otur.

 

bli bättre

 

Väx upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...