Stahl Postad 13 Juli , 2006 Rapport Postad 13 Juli , 2006 Reggade för ett år sedan drygt ett domännamn och beställde i samma veva från samma företag (http://www.web10.se) även 1 års plats på deras webbhotell. Nu ska jag säga upp webhotellet inför kommande årsperiod. Hur fungerar det här praktiskt med mitt domännamn? Har jag kvar det ändå? Hur gör jag för att flytta det? /ståhl Citera
TotalFarsa Postad 13 Juli , 2006 Rapport Postad 13 Juli , 2006 Hoppas för din skull att du sagt upp webhotellet i tid. Min sambo upptäckte att man var tvungen att säga upp sitt hotell hos Loopia tre månader innan avtalet löpte ut, annars plussade de automatiskt på ett år till För att uttrycka det milt så var jag rasande på deras affärsetik. Jo, man ska läsa avtal noga men det där var ju lite väl saftigt. /TF Citera
Cyntax Postad 13 Juli , 2006 Rapport Postad 13 Juli , 2006 Reggade för ett år sedan drygt ett domännamn och beställde i samma veva från samma företag (http://www.web10.se) även 1 års plats på deras webbhotell. Nu ska jag säga upp webhotellet inför kommande årsperiod. Hur fungerar det här praktiskt med mitt domännamn? Har jag kvar det ändå? Hur gör jag för att flytta det? /ståhl Det beror på hur du reggat ditt domännamn, vem som står som ägare (om du reggat det genom ett oseriöst webbhotell kan dom stå som ägare på det) och vilken toppdomän det är? (.se, .nu eller .com?) Har du tillgång till login/lösen så du kan dirigera om domänen?Det här med domännamn är som med poker, går inte att svara på en sån "enkel" fråga med så knapphändig information. TF: Webhotellens avtal är snåriga. Jag tycker många paragrafer/punkter i avtalen är oskäliga mot konsumenter. Förmodligen skulle många falla vid en rättslig prövning. Men ingen orkar bråka med dom om några hundra kronor och det vet dom. Citera
Stahl Postad 13 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 13 Juli , 2006 Det beror på hur du reggat ditt domännamn, vem som står som ägare (om du reggat det genom ett oseriöst webbhotell kan dom stå som ägare på det) web10.se verkade seriöst, och enligt dem så kan jag dirigera om namnet. och vilken toppdomän det är? (.se, .nu eller .com?) .com Har du tillgång till login/lösen så du kan dirigera om domänen? Ja, det finns en kontrollpanel med dirigeringsalternativ som jag inte förstod mycket av alls.. Bitter text om uppsägning Innan den 19/7 var jag tvungen att säga upp det. Skickade precis in uppsägningen. Men annars så är det bara drygt 200kr till för kommande år.. men visst, det är inte pengarna, det är principen. edit: är det någon som har förslag på ett bra tillförlitligt webhotell, där man kan räkna med att mailservern inte kukar ur? Citera
TotalFarsa Postad 13 Juli , 2006 Rapport Postad 13 Juli , 2006 Ja ä int bitter! Var bara ett välmenat tips förklätt som ett stycke gnäll... /TF Citera
Stahl Postad 13 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 13 Juli , 2006 Ja ä int bitter! Var bara ett välmenat tips förklätt som ett stycke gnäll... /TF Uppskattas Citera
Recommended Posts