Bjorn_ Postad 13 Juli , 2006 Rapport Postad 13 Juli , 2006 Cryptologic Limit Holdem Ring game Limit: $2/$4 5 players Converter Händer från SB är ju som vi alla vet ofta luriga att spela... Pre-flop: (5 players) Hero is SB with A:club: 4:diamond: UTG folds, CO calls, Button calls, Hero calls, BB checks. Typiskt synar jag med alla Ax för halva priset från SB. Rätt eller fel? Flop: 4:club: 9:club: 9:spade: (4SB, 4 players) Hero checks, BB bets, 2 folds, Hero calls. Det här är ju ingen drömträff precis och oftast foldar jag här. Har dock fått en känsla av att BB är en spelare som inte skulle betta ut med trissen här utan antingen checkhöja eller slöspela. Hade någon annan hängt med är det ju ändå en ganska solklar fold men givet att jag får handen heads up väljer jag ändå att se ett kort till. Turn: Q:club: (3BB, 2 players) Hero ??? Hur spelar ni turn här? Givet att vi förbättrar till nötfärgsdraget så ska vi ju på ett eller annat sätt definitivt gå vidare. Har fi en svag hand (t.ex. ett PP) så bör ju klöverdamen vara ett ganska rejält scarecard för honom. Det finns också en liten men inte försumbar chans att fi antingen bluffade eller bettade ett tvåpar med sämre kicker på floppen och att A4499 är bästa handen. Hur spela? /Bjorn Citera
Vinden Postad 13 Juli , 2006 Rapport Postad 13 Juli , 2006 När floppen blir HU check-raisar jag den. Bet på turn. Utan förbättring på river, check-call om fi är aggressiv (för att ta värde av bluffar), om passiv bet. Citera
Kotoryu Postad 15 Juli , 2006 Rapport Postad 15 Juli , 2006 Det här är ju ingen drömträff precis och oftast foldar jag här. Det är väl en bra träff - det är inte många händer du ligger under mot. Chansen att någon har en nia är cirka 25% (om jag räknar rätt). Högre par borde ha höjt; återstår några mellanpar som du har outs emot. Övriga händer leder du mot. Rätta mig om jag har fel. Däremot ligger du antagligen risigt till mot motspelarnas sammanlagda handdistribution, så jag tycker att du ska försöka reducera fältet genom att beta ut. Citera
vetgirig Postad 15 Juli , 2006 Rapport Postad 15 Juli , 2006 Jättebra flopp - du träffar 4:an och chansen att någon annan har en 9:a är liten! Du leder mot alla som inte har en 9:a eller pocketpar högre än 4:a. Trebetta på floppen för att se vad du står - fyrbetar Fi så kan Fi fortfarande bara även träffat 4:an och behöver inte ha en 9:a. Fi kan även sitta med 2 klöver och jamma potten för att få max betalt om en till klöver kommer. På turn check-syna ner för att se riverkortet - du kan få in flushen och vinna handen - men chansen är liten så du vill inte kasta bort en massa marker i onödan. Om Fi bettar ut turn och sedan bettar ut på river om en miss kommer så måste du syna ner för att del få information om vilken hand FI spelar (viktigt för ditt fortsatta spel att veta vad FI har och hur FI spelar den handen) och dels för att chansen finns att FI bluffar eller sitter med 4:a med sämre kicker än dig. Citera
iamivar Postad 16 Juli , 2006 Rapport Postad 16 Juli , 2006 Trebetta på floppen för att se vad du står - fyrbetar Fi så kan Fi fortfarande bara även träffat 4:an och behöver inte ha en 9:a. Fi kan även sitta med 2 klöver och jamma potten för att få max betalt om en till klöver kommer. Ding-dong... Schmåsvårt att "se vart man står" där om man ändå inte bryr sig om vad Fi gör. För mig känns det som att vi bör donka turn. Dels för att inte låta Fi se ett extra kort gratis om han är tom, dels för att se hur mycket han egentligen tycker om sin hand. Det är ju inte alls omöligt att vi straffar sämre fyror genom med att betta ut. Raisar han tillbaka blir det väl mest naturligt att syna turn och checksyna river vid miss, förutsatt att Fi är aggressiv. Citera
Recommended Posts