stenarn Postad 11 Juli , 2006 Rapport Share Postad 11 Juli , 2006 som t.ex i dagens fråga idag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elvis Postad 11 Juli , 2006 Rapport Share Postad 11 Juli , 2006 M = din stack / (big blind + small blind + ante från alla) M är ett mått på hur djup stack du har och används främst i turneringar. Om M < 5 så är det kris. Om M > 20 så är det lugnt. Exempel: Du har 1800 i stacken. Blindsen är 50 och 100 (ingen ante). Ditt M är 1800 / (100 + 50) = 12. Det betyder att din stack räcker till att betala blinds i 12 varv. Ju lägre M, desto aggressivare måste du spela. (Vissa väljer att spela aggressivt även då M är högt, men då har du i alla fall ett val. När M är lågt, måste du spela aggressivt.) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jaha Postad 11 Juli , 2006 Rapport Share Postad 11 Juli , 2006 kostnaden per varv i en turnering. bb+sb+eventuella antar. sb 500, bb 1000. 1500 per varv. har du 12000 har du ett M på 8. finns också Q som är storleken på din stack i förhållande till snittstacken(tror jag iaf). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stenarn Postad 12 Juli , 2006 Författare Rapport Share Postad 12 Juli , 2006 schysst, då kommer jag förstå en del HH's bättre i fortsättningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hansolo Postad 12 Juli , 2006 Rapport Share Postad 12 Juli , 2006 har också tänkt på detta flera gånger från olas "dagens fråga" tack för bra svar jaha & elvis Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Henkeman Postad 12 Juli , 2006 Rapport Share Postad 12 Juli , 2006 finns också Q som är storleken på din stack i förhållande till snittstacken(tror jag iaf). Japp, Q är din stack / snittstacken. Q=2 betyder att du har dubbla snittstacken i marker. Står mer om M och Q i Harrington on Holdem. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts