Gå till innehåll

Skillnad mellan NL50 och NL100?


back

Recommended Posts

Jag har spelat NL 50 SH på PartyPoker ett bra tag. Har över 70k händer i databasen som visar att jag plussar runt 15BB/100. De senaste månaderna har jag varit uppe på NL100 ett antal gånger men fått vända eftersom jag inte lyckas slå nivån. Har spelat runt 15k händer på NL100 och ligger runt 0 eller lite minus.

 

Jag kan inte förstå att det ska vara sån jävla skillnad mellan dessa 2 nivåer. Har ni andra haft några problem i övergången mellan dessa 2. Blir snart så frustrerad att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Kan ni ge mig några tips vad jag ska tänka på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du plussar 15BB/100 över 70k händer på NL50 har jag svårt att tro att du inte ska kunna plussa på NL100. Känner du dig obekväm på den nya nivån? Det brukar vara så i början men det brukar släppa ganska snabbt när man väl kommer in i det. Fast det är klart, backar man från början är det svårt att slappna av och då bör man ju gå ner och "ladda" på den nivå man är van vid för att sedan försöka igen.

 

Har du inte bara haft en jobbig period då? Blandat med att du känner dig obekväm vilket leder till dåliga beslut? Känner du att du spelar ditt gamla vanliga spel?

 

Mitt tips, om du känner dig obekväm och frustrerad, är att gå ner till NL50 igen tills den känslan försvinner och du känner för att testa igen. Som sagt, plussar du 15BB/100 på NL50 plussar du på NL100 också. Så stor är inte skillnaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den enda skillnaden jag märkt är att jag inte lika gärna spelar om hela stacken på grund av att det är mer pengar, men annars tycker jag spelarna är lika dåliga eller till och med sämre på NL100.

 

Och allra sämst är de på NL 10 000. JätteLOL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har prövat lite olika nivåer på party och tycker folk är ganska dåliga överlag på den siten. NL400 passar mig bäst där och NL100 är den lägsta jag kan tänka mig spela på... NL50 och NL25 är folk helt ja...

 

Tror det kan vara rätt stor skillnad.. inte just för pengarnas skull.. utan för att dem mer ovana spelarna väljer att ta den lägsta eller näst lägsta.. helt logiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skillnaden är $50. Om $50 är mycket pengar för en så spelar man rädd. Det gör att man spelar inte sitt bästa spel. Det leder till att man inte vinner lika mycket som förut. Man spelar helt enkelt dåligt. Man förlorar pengar för att man inte spelar optimalt. Det enklaste är ett gå ner i nivå och fortsätta vinna pengar på en lägre nivå och ibland spela på den högre nivån. Detta tills man har ökat sin pokerrulle så mycket att $50 inte längre är mycket pengar för en och man är van och spela för mer pengar i taget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm jag är inte riktigt säker på vad skillnaden är... men jag kan säga att man måste ha en agressiv spelstil i förhållande till NL50.

När jag första gången gick upp till NL100 så blev jag slaktad Varje gång. Totalt. Jag såg precis vilka det var och dom totalt ÅT upp min stack.

Jag la ner totalt att spela NL100 i 2-3 månader. När jag sedan tröttnade på NL50 och ville testa NL100 igen så har det hittills gått utan problem. Har naturligtvis backat några sessioner men allt som allt +.

Så funkar det inte läs mer böcker fixa mer cash och bli agressivare.

 

/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den enda skillnaden jag märkt är att jag inte lika gärna spelar om hela stacken på grund av att det är mer pengar, men annars tycker jag spelarna är lika dåliga eller till och med sämre på NL100.

 

Och allra sämst är de på NL 10 000. JätteLOL

 

Nu ska du inte börja spela allan bara för att du inte tagit din medicin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15BB/100

 

PTBB?

 

Grattis oavsett, bara nyfiken.

 

Min spontana tanke är att du spelar scared, tror inte du ska förändra ditt spel nämnvärt.

 

Nej det är big blinds jag snackar om. Kanske var lite otydligt där.

 

Vill tacka alla för tipsen jag fått och får hoppas att detta ordnar till sig snart. Kan mycket väl vara så att jag spelar och är lite rädd eftersom det blir rätt stora swings. Framförallt när man har en månadsinkomst på ett studiebidrag (hade, har ingen just nu).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min känsla av NL 50 på partypoker är att där ska man inte vara för aggressiv med bra kort... folk som börjar höja preflop fortsätter höja - börjar man själv höja så lägger sig folket kvickt.

 

Sen vid NL 100 är det lite kvar av den tendensen - vid NL 200 är det mer... mer som det ska vara :D (för jag - jag vet hur poker ska vara - egentligen).

 

Så, när jag lirar, så slowspelar jag mycket mer på de lägre nivåerna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skillnaden är nog rätt stor tror jag, fast många tomtar som antingen dubblat upp eller kört in en 50lapp extra på kontot som kommer till NL100

men de försvinner ju lika fort eller går ner till NL50 igen så,,

 

jag tycker ändå NL50 är lättare, då det inte direkt är en vanlighet att sitta med 6inköp efter en/två timmar på NL100 ;)

 

jag kör nog aggresivare på NL50Sh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...