Gå till innehåll

Högre inköp i WSOP Main Event 2007?


Colderose

Recommended Posts

Jag har hört rykten om att inköpsavgiften ska höjas från 10.000 USD till 25.000 USD till 2007 års main event. Det är i så fall på tiden med en höjning med tanke på att det under trettio års spelande alltid varit samma inköp. Penningvärdesförsämringen sedan början av sjuttiotalet borde medföra att inköpet skulle bli ännu högre än så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hört rykten om att inköpsavgiften ska höjas från 10.000 USD till 25.000 USD till 2007 års main event. Det är i så fall på tiden med en höjning med tanke på att det under trettio års spelande alltid varit samma inköp. Penningvärdesförsämringen sedan början av sjuttiotalet borde medföra att inköpet skulle bli ännu högre än så.

 

vad är poängen med att höja inköpet egentligen när så många kvalar via satellit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk vill väl höja avgiften med den luddiga motiveringen att det då skulle bli en "riktig" världsmästare, och ingen jävla Moneymaker - ungefär.

Det känns som ett hyfsat absurdt resonemang.

 

Håller med om att HORSE-eventet är väldigt bra dock, även om jag tycker det är olyckligt att finalbordet spelas som NL TH.

 

Appropå "proffsens tävlingar" förresten, så verkar $10k (kanske inte direkt förvånande) PLO:n vara en riktigt fin tävling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk vill väl höja avgiften med den luddiga motiveringen att det då skulle bli en "riktig" världsmästare, och ingen jävla Moneymaker - ungefär.

 

Fast med 6000-9000 deltagare så blir det rätt så mycket tur.

Tänka bara online SM med 12.000 deltagare. Jäkla massa gånger du måste klonka för att ta dig till finalbordet. Det är väl bara Iremats som kan lyckas med något sånt. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk vill väl höja avgiften med den luddiga motiveringen att det då skulle bli en "riktig" världsmästare, och ingen jävla Moneymaker - ungefär.

 

Fast med 6000-9000 deltagare så blir det rätt så mycket tur.

Tänka bara online SM med 12.000 deltagare. Jäkla massa gånger du måste klonka för att ta dig till finalbordet. Det är väl bara Iremats som kan lyckas med något sånt. ;)

 

Jojo, men jag menar bara att det inte direkt är någon garanti att vinnaren av ett event med 600 spelare är sådär superbra heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att de borde höja till 25k för att få ner deltagarantalet några tusen (tror ända att det skulle bli ca 5000 spelare - det är ju ändå vm..). På det sättet skulle hela arrangemanget bli mer lättarrangerat. I år verkar arrangemanget vuxit arrangörerna ur händerna, med mycket småstrul här och där. Om det fortsätter småstrula gnäller snart proffsen och det "riktiga vm" kommer vara någon annan turnering så småningom.

 

Genom att höja till 25k tror jag statusen höjs - även om färre kan delta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med ett av de mest berömda pokerproffsen som sa att det vore dumt att höja startavgiften för detta är ju VM där den bästa spelaren ska koras och inte där den rikaste spelaren ska koras. Visst är det kanske inte alltid den bästa spelaren som vinner när d gäller poker men men det måste finnas rättvisa och inte bara handla om hur mycket pengar man har på kontot :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var väl naivt av mig att tro att den här diskussionen skulle dö ut när $50k-eventet infördes...

 

Det mest logiska vore ju att "världens bästa pokerspelare" skulle vara han som vinner just det eventet. Men inom proffsen så lär det väl vara mest prestige att vinna just den (Grattis Chip).

 

PokerVM (main eventet) börjar nästan kännas lite som Hockey-VM. Vem bryr sig lixom...

 

OS ($50k horse) is the shit!

 

:)

 

 

trots allt lär man sitta som klistrad vid alla bloggar och live updates. Och förmodligen via någon livesändning på finalbordet :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...