Gå till innehåll

Högre inköp i WSOP Main Event 2007?


Colderose

Recommended Posts

Lyckas man inte spela ihop $10k så är man knappst bäst i världen.

 

Vaddå $10k. Nu mumlar du i skägget. Vi pratar om än en höjjning av buy in. Jag bara skrev vad denna person sa, tror det var Eric Seidel eller Chris Furguson.

 

Okej, man är ingen Phil Ivey om man inte har råd med $50k heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tycker att de kan sätta en maxgräns vid 5000 deltagare och höja inköpet. Det har ju nästan blivit helt hysteriskt med alla kvaltävlingar online. Känns som 90% av startfälltet kommer att var tomtar som klonkat via en satellit..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att man klonkat i en satellit bevisar väl snarare att man inte är tomte..? Det finns betydligt fler som har $10.000 (eller mer för den delen) som ligger o skräpar än vad det finns som klarar av att vinna en WSOP-satellit...

 

Nej. Vem som helst klarar av att vinna en WSOP-satellit.

 

Ja, vem som helst kan vinna WSOP ocksa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckas man inte spela ihop $10k så är man knappst bäst i världen.

Det vet väl varenda seriös pokerspelare att världens bästa pokerspelare aldrig kan spela ihop tillräcklig rulle för att ha råd med ett inköp om 10k om han inte har bra money management. Världens mest snillrika spelare kanske sitter hemma i Uppsala o gular då o då mellan tentorna samtidigt som han måste ta ut rullen då o då för att finansiera nudlarna.

 

(inte helt olikt mig, mao...) :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är man SÅ bra men så dålig på money management hittar man stejk

Gäller bara att övertyga nån om att man kan ta sitt spel från lågnivå till proffsnivå utan att förlora alla stejkarens pengar...

 

Ska vi vara seriösa så är det i princip omöjligt att vara bäst i världen om man spelar microlimit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som har koll på hur mycket buy-in vart på under dom senaste 20 åren? Kan ju aldrig tänka mig att den vart 10k$ varje år lixom.

 

Kan du tänka dig det nu? Efter att jag har postat det här dryga inlägget?

Vad sägs om 35 år?

 

Va pratar du om?

 

Antar att han menar att wsop kostat 10 000$ dom senaste 35 åren och iom det så får du nog ta och tänka om....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som har koll på hur mycket buy-in vart på under dom senaste 20 åren? Kan ju aldrig tänka mig att den vart 10k$ varje år lixom.

 

Kan du tänka dig det nu? Efter att jag har postat det här dryga inlägget?

Vad sägs om 35 år?

 

Va pratar du om?

 

Antar att han menar att wsop kostat 10 000$ dom senaste 35 åren och iom det så får du nog ta och tänka om....

 

Oj är det så länge som dom har hållt samma inköps standars...det var som satan.

Tack för svaret iaf.. :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckas man inte spela ihop $10k så är man knappst bäst i världen.

Det vet väl varenda seriös pokerspelare att världens bästa pokerspelare aldrig kan spela ihop tillräcklig rulle för att ha råd med ett inköp om 10k om han inte har bra money management. Världens mest snillrika spelare kanske sitter hemma i Uppsala o gular då o då mellan tentorna samtidigt som han måste ta ut rullen då o då för att finansiera nudlarna.

 

(inte helt olikt mig, mao...) :roll:

 

Om han inte har bra money management räcker det ju med att komma upp i en rulle på 10k för att köpa in sig. Det lär väl ändå världens bästa spelare kunna göra :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...