Gå till innehåll

Dustinz dagbok. NL200 Prima.


Dustinz

Recommended Posts

Skulle jag spelat denna annorlunda? jag tog precis en pott av samma kille och jag får känslan av att han är en aning tiltad.

 

- Tokante sitting in seat 1 with $109.46

- Sirvan sitting in seat 2 with $100.00 [sitting out]

- SuperHjelten sitting in seat 3 with $208.00

- russsian sitting in seat 4 with $198.00

- Nadja sitting in seat 5 with $191.95 [Dealer]

- Dustinz sitting in seat 6 with $264.65

 

Dustinz posted the small blind - $1.00

Tokante posted the big blind - $2.00

russsian posted to play - $2.00

** Dealing card to Dustinz: Ace of Spades, Jack of Clubs

SuperHjelten called - $2.00

russsian checked

Nadja folded

Dustinz raised - $9.00

Tokante folded

SuperHjelten called - $9.00

russsian folded

 

** Dealing the flop: 9 of Clubs, 10 of Clubs, Ace of Clubs

Dustinz bet - $14.00

SuperHjelten raised - $28.00

Dustinz raised - $91.00

SuperHjelten called - $91.00

 

** Dealing the turn: Queen of Diamonds

Dustinz went all-in - $165.65

SuperHjelten went all-in - $108.00

 

** Dealing the river: 8 of Spades

Dustinz shows: Ace of Spades, Jack of Clubs

SuperHjelten mucks:

Dustinz wins $418.00 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hmm funtar på och byta till prima, hur är spelet på NL200? Spelar semi-LAG, tror du stilen passar bra där eller är det det bara massa TAG grinders? Ser ju onekligen trevligt ut om man tänker på dom senaste HH:sen :twisted:

 

Tror inte jag är rätt kille att svara på den frågan, bara spelat där i en dag ju :P

 

Vad jag märkt än så länge är det kanske lite väl tight från stund till stund, men det är absolut inte omöjligt att få betalt så länge du gör det på rätt sätt. Det finns nog ganska många som gillar o försöka göra moves rätt ofta. Kanske ändrar åsikt efter några dagar, detta är bara mina observationer från dagens spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

först säger jag FREDDE FÖRSÖKER DU GE MIG EPPPPELEPPPPSIIIII?! flicker free flickrar så äckligt sjukt mkt...sitter fortfarande och skakar...Men det smed på skapligt iaf.

 

Dagen slutar +$700, första dagen på NL200, fortsätter nog här om det inte går dåligt de närmsta dagarna. Tycker jag spelade helt ok, givetvis gjorde jag ett gäng skitdåliga spel, men många jag är nöjd över också. Imorgon blir det mindre misstag.

 

Dagsresultat:$700 Veckorresultat:$700 Månadsresultat:$1680

V1:$980

 

 

haha :D

Jag vet att det flimrar utav bara helvete, knappt spelbart.

Men det står ju där när man väljer av/på att det drar mer resurser, kanske massa massa med mycket mer? :D Jag vet inte riktigt.

 

Fint plus förresten, skriv på msn nästa gång du är inne , ska fråga en sak :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog en minisession under morgonen, jag råkade ha sönder min strömsladd till datorn igår. Gick till teknikmagasinet imorse och köpte en ny, en såndär "multi-laddare"-grej..som ska funka till allla laptops. Jag tror dock att det är en såndär grej som fungerar lite med alla laptops men inte fungerar bra med nån, det glappar som fan hit och dit. Måste försöka få fatt i en ny orginalladdare. Spelet var för övrigt riktigt fiskigt vid den här tiden märkte jag, 90% ultrakassa shortstacks, plussade en hundring på det lilla jag spelade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär ja, spelet har rullat på bra även idag, det är en ordentlig skillnad att spela 4 bord från att för inte alls länge sedan grindat 9st. Skönt på sätt och vis, men man missar ju känslan av att vara helt utpumpad och verkligen matt efter en lång session. Jag är + drygt 3 inköp än så länge, kommer garanterat spela mer idag, spelade riktigt bra på slutet.

 

 

 

Denna hand funderade jag en del över. Jag är hyffsat säker på att FI inte synar omslaget med AQ, mööööjligtvis AQ ruter. Jag fick för mig att han hade QT eller AK, möjligtvis 9Th. Vad tror ni? Jag tror dessutom inte han pottar river med missat färgdrag. Hur bör jag aggera på river?

 

 

** Game ID 1024568737 starting - 2006-11-07 20:07:53

** Bejo [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Berra_AA sitting in seat 1 with $188.00

- pokerpjokk sitting in seat 2 with $188.00

- bambam_no1 sitting in seat 3 with $217.40

- hd30uk sitting in seat 4 with $192.00

- Dustinz sitting in seat 5 with $314.76

- hor_pow sitting in seat 6 with $210.18 [Dealer]

 

Berra_AA posted the small blind - $1.00

pokerpjokk posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Dustinz: Ace of Clubs, Jack of Clubs

bambam_no1 raised - $8.00

hd30uk folded

Dustinz called - $8.00

hor_pow folded

Berra_AA folded

pokerpjokk folded

 

** Dealing the flop: 8 of Hearts, Jack of Diamonds, Ace of Hearts

bambam_no1 bet - $18.05

Dustinz raised - $37.00

bambam_no1 called - $37.00

 

** Dealing the turn: King of Diamonds

bambam_no1 checked

Dustinz checked

 

** Dealing the river: 7 of Diamonds

bambam_no1 bet - $90.00

Dustinz ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag hade synat bör du nog folda där. Lätt

 

Jag kanske skulle spela in ett par filmer från när jag grindar så du lär dig mitt spel. Sen när du hamnar i liknande situationer tänker du "Hur hade Sorken gjort här?", och så gör du tvärtom. EV+ så det skriker om det.

 

 

Men ärligt, du slår bara en bluff. Helt readbaserat här imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andra dagen på NL200, kunde knappast gått bättre. Det var lite motigt till och från. Spelade ganska mkt idag. Hoppas att det fortsätter vara lika lätt som det är för tillfället här. $1130 plus idag.

 

 

Dagsresultat:$1130 Veckorresultat:$1830 Månadsresultat:$2820

V1:$980

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andra dagen på NL200, kunde knappast gått bättre. Det var lite motigt till och från. Spelade ganska mkt idag. Hoppas att det fortsätter vara lika lätt som det är för tillfället här. $1130 plus idag.

 

 

Dagsresultat:$1130 Veckorresultat:$1830 Månadsresultat:$2820

V1:$980

 

Riktigt nice :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär ja, spelet har rullat på bra även idag, det är en ordentlig skillnad att spela 4 bord från att för inte alls länge sedan grindat 9st. Skönt på sätt och vis, men man missar ju känslan av att vara helt utpumpad och verkligen matt efter en lång session. Jag är + drygt 3 inköp än så länge, kommer garanterat spela mer idag, spelade riktigt bra på slutet.

 

 

 

Denna hand funderade jag en del över. Jag är hyffsat säker på att FI inte synar omslaget med AQ, mööööjligtvis AQ ruter. Jag fick för mig att han hade QT eller AK, möjligtvis 9Th. Vad tror ni? Jag tror dessutom inte han pottar river med missat färgdrag. Hur bör jag aggera på river?

 

 

** Game ID 1024568737 starting - 2006-11-07 20:07:53

** Bejo [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Berra_AA sitting in seat 1 with $188.00

- pokerpjokk sitting in seat 2 with $188.00

- bambam_no1 sitting in seat 3 with $217.40

- hd30uk sitting in seat 4 with $192.00

- Dustinz sitting in seat 5 with $314.76

- hor_pow sitting in seat 6 with $210.18 [Dealer]

 

Berra_AA posted the small blind - $1.00

pokerpjokk posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Dustinz: Ace of Clubs, Jack of Clubs

bambam_no1 raised - $8.00

hd30uk folded

Dustinz called - $8.00

hor_pow folded

Berra_AA folded

pokerpjokk folded

 

** Dealing the flop: 8 of Hearts, Jack of Diamonds, Ace of Hearts

bambam_no1 bet - $18.05

Dustinz raised - $37.00

bambam_no1 called - $37.00

 

** Dealing the turn: King of Diamonds

bambam_no1 checked

Dustinz checked

 

** Dealing the river: 7 of Diamonds

bambam_no1 bet - $90.00

Dustinz ?

Har du stats på killen, hur mycket i pre raise ligger han på isf? Vad har han för range när han raisar UTG. Man kan inte dra allmäna slutsatser utan något som helst att gå på, hur hårt brukar han betta sina starka händer på river.

Utan reads skulle jag nog synat eftersom hans potbett känns helt jävla skum, du visar ju svaghet på turn genom att checka sen sitter han o hoppas han ska få betalt för full PSB på river, känns jävligt konstigt.

 

edit: såg inte backdoor färgen nu blev jag lite kluven, finns en enda hand du slår och det är KQhh som han kan tänkas syna floppen med som du slår. Fold trots allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du stats på killen, hur mycket i pre raise ligger han på isf? Vad har han för range när han raisar UTG. Man kan inte dra allmäna slutsatser utan något som helst att gå på, hur hårt brukar han betta sina starka händer på river.

Utan reads skulle jag nog synat eftersom hans potbett känns helt jävla skum, du visar ju svaghet på turn genom att checka sen sitter han o hoppas han ska få betalt för full PSB på river, känns jävligt konstigt.

 

edit: såg inte backdoor färgen nu blev jag lite kluven, finns en enda hand du slår och det är KQhh som han kan tänkas syna floppen med som du slår. Fold trots allt.

 

Tack för din input, det är ungefär så som din edit beskriver jag kände också, det finns inte mycket jag slår när han pottbettar. Jag borde dock slagit om mer på floppen tycker jag själv så här i efterhand, tror inte han hade vikt ändå förvisso, men chansen för det hade definitivt ökat.

Jag foldade FYI. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade Primas NL200 SH idag för första gången på länge. Efter ett tag sätter sig DaPine (från PF) till höger om mig och en minut senare Dustinz till vänster. Alltså allvarligt talat killar har ni någon table selection över huvudtaget? Det är ju knappast det optimala om man vill ha en så stor edge som möjligt. Om ni nu vill lira mot andra PF:are kan ni komma hem till mig, då blir det garanterat rakefritt och dessutom bjuder jag på hembrändsprit. (Säg ingenting till Skatteverket eller farbror blå bara.) :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade Primas NL200 SH idag för första gången på länge. Efter ett tag sätter sig DaPine (från PF) till höger om mig och en minut senare Dustinz till vänster. Alltså allvarligt talat killar har ni någon table selection över huvudtaget? Det är ju knappast det optimala om man vill ha en så stor edge som möjligt. Om ni nu vill lira mot andra PF:are kan ni komma hem till mig då blir det garanterat rake fritt och dessutom bjuder jag på hembrändsprit. (Säg ingenting till Skatteverket eller farbror blå bara.) :lol:

 

hehe, alla bord var fulla så jag satte mig på väntelistan och fick den platsen bara :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade Primas NL200 SH idag för första gången på länge. Efter ett tag sätter sig DaPine (från PF) till höger om mig och en minut senare Dustinz till vänster. Alltså allvarligt talat killar har ni någon table selection över huvudtaget? Det är ju knappast det optimala om man vill ha en så stor edge som möjligt. Om ni nu vill lira mot andra PF:are kan ni komma hem till mig, då blir det garanterat rakefritt och dessutom bjuder jag på hembrändsprit. (Säg ingenting till Skatteverket eller farbror blå bara.) :lol:

 

Jag kollade faktiskt inte runt så mkt, sedan fick jag syn på dig o frågade punkrock om du var du. Jag har inte så bra koll på vilka som är regulars/duktiga ännu tyvärr, så jag sätter mig där jag får plats och spelar ut hela bunten istället. Men om du bjuder på sprit kommer jag jättegärna på lite livecashgame ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morgonsessionen gick riktigt dåligt, back runt 5-600. Fick in fulla inköp med QQ mot A5 på 886 flopp och förlorade mot stege, JT mot A8 på JT8x bräd, river 8. Sedan slutligen AJ mot JQ allin preflop. Torsk. Kanske inte är standard att vara allin preflop med AJ, men det var mot samma kille som de andra potterna, han spelade alla händer till river i princip...Drog ut mig och gav bort pengarna till de andra på bordet i nästa hand. Sorgligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Welcome To My Life... :roll:

Det är en bra låt...om du gillar simple plan iaf :D

 

Hej Erik! Var ett tag sedan jag var inne och kikade på pokerforum eller såg dig in real life så att säga… Riktigt schyssta resultat du lyckats med på sistone, kan inte annat än gratulera och hoppas att swingen fortsätter! Hälsa flickvännen och de andra pokertokarna.

 

Ciao!

 

Thanks, jo det var ett tag sedan vi hördes, skulle vara kul o ta en reunion med lite liveslask. :) Fia hälsar tebax!

 

 

Tog en lång session nu, gick dåligt som fan tills min fisk från imorse kom tillbaka och betalade tillbaka en hel del av det han tog tidigare. Kändes lite häftigt att sitta med över $1200 på ett bord, riktigt jobbigt att fortfarande vara back dock. :)

 

Är back 500 för dagen fortfarande, tror jag låg back 950 som mest tidigare. Ska fortsätta efter en liten paus!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morgonsessionen gick riktigt dåligt, back runt 5-600. Fick in fulla inköp med QQ mot A5 på 886 flopp och förlorade mot stege, JT mot A8 på JT8x bräd, river 8. Sedan slutligen AJ mot JQ allin preflop. Torsk. Kanske inte är standard att vara allin preflop med AJ, men det var mot samma kille som de andra potterna, han spelade alla händer till river i princip...Drog ut mig och gav bort pengarna till de andra på bordet i nästa hand. Sorgligt.

 

Låter som galningen jag spelade mot igår på NL100, han höjde preflop med mellan 10 och 30BB 47% av händerna. Inledde med att förlora ett inköp mot han med AK vs. QJ preflop. Sen tog jag ett med K9 på 9-hög flop. Sen tog han tillbaka 2 med turnad stege mot mitt 2-par. Sen loosa jag ett till med AJs vs 1010 preflop. Sen tog jag ett med KK mot okänd hand. Sen gav han bort det mesta till en annan kille på bordet innan han drog, han plussa 1 inköp totalt, jag backa 2. Han satt som mest med 600 på bordet.

 

Här är tip of the day: Han nickar bossfresh, enjoy!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morgonsessionen gick riktigt dåligt, back runt 5-600. Fick in fulla inköp med QQ mot A5 på 886 flopp och förlorade mot stege, JT mot A8 på JT8x bräd, river 8. Sedan slutligen AJ mot JQ allin preflop. Torsk. Kanske inte är standard att vara allin preflop med AJ, men det var mot samma kille som de andra potterna, han spelade alla händer till river i princip...Drog ut mig och gav bort pengarna till de andra på bordet i nästa hand. Sorgligt.

 

Låter som galningen jag spelade mot igår på NL100, han höjde preflop med mellan 10 och 30BB 47% av händerna. Inledde med att förlora ett inköp mot han med AK vs. QJ preflop. Sen tog jag ett med K9 på 9-hög flop. Sen tog han tillbaka 2 med turnad stege mot mitt 2-par. Sen loosa jag ett till med AJs vs 1010 preflop. Sen tog jag ett med KK mot okänd hand. Sen gav han bort det mesta till en annan kille på bordet innan han drog, han plussa 1 inköp totalt, jag backa 2. Han satt som mest med 600 på bordet.

 

Här är tip of the day: Han nickar bossfresh, enjoy!

 

Hehe, kul med sånt folk...min nya bästakompis hette novacek. Tror dock inte han har så mkt pengar kvar, sista gången han köpte in var det för 28 dollar. :D

 

 

 

Tog en liten session till nu, plus/minus 0 för dagen! riktigt många idioter inne vid den här tiden, sen skadar det ju inte att flopp fyrtal med 99 mot QQ på 99Q floppar. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...