Gå till innehåll

Dustinz dagbok. NL200 Prima.


Dustinz

Recommended Posts

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

RIGGGGGGGGG

hehe mm.

 

Kom 3a i 6,5kn idag, $1400 fick jag för det. Lite tråkigt slut på det hela dock, QQ mot K9, kunde itne släppa på K hög flopp, han var för dålig :/

Utöver det spelade jag underbart bra turneringen igenom, korten var inte helt på min sida i alla lägen, men jag utnyttjade situationer och de få kort jag fick till max. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 1 av november är avklarad. Cashgamet gick rätt kasst idag, back 500 drygt. Jag bestämde mig för att lira turnering istället, har inte unnat mig det på ett tag. Det gick jättebra, jag spelade kungligt hela vägen. Detta räddade upp dagen en aning. Nettoplusset blev iaf $800 vilket jag får vara nöjd med! Skön start på månaden!

 

Dagsresultat:$800 Veckorresultat:$800 Månadsresultat:$800

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

morsning! Lite frågor bara. Hur många timmar per dag snittar du vid pokerborden och hur många bord spelar du samtidigt??

 

grattis till en sjukt bra period, keep it going!!

Tack! Jag spelar väl drygt 5 timmar om dagen i snitt tror jag, oftast 6 bord. :)

 

 

Går tungt idag, missat det mesta och får ingen action på mina monster. Bättre att backa så än när man blir utdragen hela tiden iaf..men man backar ju lite hela tiden. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gick riktigt segt idag, i slutet åkte jag på lite nitar, Q9 clubs på AJT flopp med 2 clubs mot KJ clubs, AQ mot AK på Qxx allin på flopp etc. förlorade de flesta potter jag var inblandade i, fick omslag på mina continuationbets, ofta jättestora omslag när jag slog upp preflop med suitedconnectors etc. Det rann iväg en hel del. -$500 idag, borde varit mindre, antar att jag blev lite för trött för att spela bra på slutet. Funderar på att ta en paus imorrn eventuellt, får se. (blir säkert inte så som vanligt) :)

 

Dagsresultat:$500 Veckorresultat:$300 Månadsresultat:$300

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kan få joina min klubb? inte-vunnit-en-hand-sen-94 heter den

 

in da mix^^

 

Jag är sugen, where do i sign up? ;D

 

 

Här är en hand som blev lite konstig, jag var hyffsat säker på att FI gör den där höjningen på flopp med ett kombodrag som han gärna ställer med om jag slår om. Och med om han ex. skulle ha Qx i färgen så leder han ju. Jag bestämde mig för att syna och checkraisa om turn blankade för att förhoppningsvis ta potten, eller i andra hand låta honom missa draget för en dyr penning. Nu lottade jag till det rätt bra på rivern förvisso, men jag tror fortfarande jag hade honom på turn, vad tror ni?

(Observera att han synar det mesta ur BB, han är en såndär som tycker att han är commited om han lagt in en dollar, så synen preflop behöver inte nödvändigtvis betyda att han har en bra hand på något sätt.)

 

 

- Exiron666 sitting in seat 1 with $19.89

- grungedal sitting in seat 2 with $99.00

- iArBaboN sitting in seat 4 with $31.61 [Dealer]

- Dustinz sitting in seat 5 with $100.00

- -Tapio- sitting in seat 6 with $139.63

 

Dustinz posted the small blind - $0.50

-Tapio- posted the big blind - $1.00

grungedal posted to play - $1.00

** Dealing card to Dustinz: Ace of Diamonds, Jack of Clubs

Exiron666 folded

grungedal checked

iArBaboN raised - $4.00

Dustinz called - $4.00

-Tapio- called - $4.00

grungedal folded

 

** Dealing the flop: King of Diamonds, 10 of Diamonds, Jack of Spades

Dustinz bet - $6.00

-Tapio- raised - $14.00

iArBaboN folded

Dustinz called - $14.00

 

** Dealing the turn: 6 of Clubs

Dustinz checked

-Tapio- bet - $15.00

Dustinz raised - $45.00

-Tapio- called - $45.00

 

** Dealing the river: Queen of Hearts

Dustinz went all-in - $37.50

-Tapio- folded

Dustinz mucks: Ace of Diamonds, Jack of Clubs

Dustinz mucks:

Dustinz wins $166.50 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu lottade jag till det rätt bra på rivern förvisso, men jag tror fortfarande jag hade honom på turn, vad tror ni?

 

Vänta, nu fattar jag faktiskt ingenting. Du CR honom på turn med en hålpipa och mellanpar, efter att han slagit om emot dig på floppen och bettat turn på en AJT-bräda? Gäller att du är VÄLDIGT säker på just drag där i det långa loppet va? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu lottade jag till det rätt bra på rivern förvisso, men jag tror fortfarande jag hade honom på turn, vad tror ni?

 

Vänta, nu fattar jag faktiskt ingenting. Du CR honom på turn med en hålpipa och mellanpar, efter att han slagit om emot dig på floppen och bettat turn på en AJT-bräda? Gäller att du är VÄLDIGT säker på just drag där i det långa loppet va? :)

 

Japp, jag var ganska säker på att han skulle vika rätt många andra händer dessutom, typ allt utom kanske top2 eller ett set...om han nu inte skulle ha draget. Detta är givetvis inget standardspel från min sida, men ibland måste magkänslan prioriteras? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, jag var ganska säker på att han skulle vika rätt många andra händer dessutom, typ allt utom kanske top2 eller ett set...om han nu inte skulle ha draget.

 

Okej, lite förvirrande att höra ditt orginalresonemang utan att vara med på att du ofta egentligen bluffar. Nu kan det ju varit värsta tomten iof, men vilka andra händer är det? Skulle han slå om med en dålig kung och betta den på turn? Eller vika JT? Jag menar, alla de andra eventuella icke-draghänderna vill du ju ha kvar honom i potten med.

 

Nu ska jag inte vara jobbig...eller jo förresten ;)... men om du säger att han är så dålig att han slår om med en dålig kung som han sen bettar turn med här, då säger jag att han på turn aldrig viker en hand du inte är wb. :)

 

Nåja, skit samma. Snygg pott iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, jag var ganska säker på att han skulle vika rätt många andra händer dessutom, typ allt utom kanske top2 eller ett set...om han nu inte skulle ha draget.

 

Okej, lite förvirrande att höra ditt orginalresonemang utan att vara med på att du ofta egentligen bluffar. Nu kan det ju varit värsta tomten iof, men vilka andra händer är det? Skulle han slå om med en dålig kung och betta den på turn? Eller vika JT? Jag menar, alla de andra eventuella icke-draghänderna vill du ju ha kvar honom i potten med.

 

Nu ska jag inte vara jobbig...eller jo förresten ;)... men om du säger att han är så dålig att han slår om med en dålig kung som han sen bettar turn med här, då säger jag att han på turn aldrig viker en hand du inte är wb. :)

 

Nåja, skit samma. Snygg pott iaf.

 

 

Nej, tror du läste fel (du sa AJT bräda ovan iaf). Brädan ligger KJT. Nej det är klart att jag inte vill ha kvar någon av hans ickedraghänder, jag är ju slagen av allihop.

 

 

Tack för att du skriver förresten, folk gillar o komma in o skriva hejja, grattis osv, men ingen kommenterar händerna jag lägger in, då tröttnar man snabbt på att lägga in dem. Om jag får en kommentar brukar det dessutom vara någon som "du har inte pottodds", och jag söker lite mer utförliga svar än så, sånt blir jag bara arg på. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rimligen så borde han väl spela sina set, tvåpar på precis samma sätt som han spelade kombodragen? Var det enbart magkänslan som sade att han i detta läge hade just drag? :)

 

Förövrigt är jag lite inne på att checka river? Ställer du så ska han behöva vara bra tomtig för att syna med annat än ett A? Samt om du checkar så kan han förhoppnigsvis bluffa med ett eventuellt missat drag(som du hade honom på från början)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rimligen så borde han väl spela sina set, tvåpar på precis samma sätt som han spelade kombodragen? Var det enbart magkänslan som sade att han i detta läge hade just drag? :)

 

Förövrigt är jag lite inne på att checka river? Ställer du så ska han behöva vara bra tomtig för att syna med annat än ett A? Samt om du checkar så kan han förhoppnigsvis bluffa med ett eventuellt missat drag(som du hade honom på från början)

 

Rimligen borde han väl slå om mer med sina set, 2par? Det hade jag gjort iaf. han raisade 8 dollar till på världens farligaste bräda med en sån hand isf, inte troligt i min mening. Jag är rätt säker på att han hade checkat bakom om jag gjort så som du föreslår dock, tror inte det hade gjort någon skillnad. Jag antar att jag hoppades på att han skulle tiltsyna med JQ eller dylikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, tror du läste fel (du sa AJT bräda ovan iaf). Brädan ligger KJT. Nej det är klart att jag inte vill ha kvar någon av hans ickedraghänder, jag är ju slagen av allihop.

 

Jag läste isåfall inte fel, jag skrev fel. Men AJT-bräda hade ju ditt spel varit mer befogat. Hade det varit den brädan hade du ju tvåpar, jag skrev ju faktiskt att du hade mittenpar. :)

 

Nåja, som sagt, jag är ganska övertygad om att det där spelet kommer vara ett förlorande spel i längden, men du känner dina fi's mer än vad jag gör förstås, det kanske var ett "jag-är-jättesvag-eller-på-drag"-bet han gjorde. Men var bara medveten om att du bluffar en ganska duglig hand i det där läget.

 

Mitt standardspel hade varit att checksyna/checkfolda floppen, eller folda när han slog om om nån nu tvingade mig att leda den. Eller ännu hellre slå om pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

halvjobbigt missklick... :)

 

- hooger2 sitting in seat 1 with $93.50 [Dealer]

- piai18 sitting in seat 2 with $49.00

- Cool_Jerk sitting in seat 3 with $169.61

- grungedal sitting in seat 4 with $73.63

- Dustinz sitting in seat 5 with $95.50

- cntc7 sitting in seat 6 with $19.38

 

piai18 posted the small blind - $0.50

Cool_Jerk posted the big blind - $1.00

** Dealing card to Dustinz: 5 of Clubs, 5 of Diamonds

grungedal folded

Dustinz raised - $3.00

cntc7 folded

hooger2 folded

piai18 called - $3.00

Cool_Jerk folded

 

** Dealing the flop: 10 of Diamonds, King of Spades, 4 of Hearts

piai18 checked

Dustinz bet - $45.00

piai18 went all-in - $46.50

Dustinz called - $46.50

 

** Dealing the turn: 4 of Diamonds

 

** Dealing the river: 7 of Clubs

piai18 shows: 10 of Clubs, King of Diamonds

Dustinz mucks:

piai18 wins $97.00 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...