Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

.Veckomål.

Blir samma som förra veckan, 500 dollar att vinna och 5000 händer att raka. Detta är vad jag vill uppnå resultatsmässigt, utöver det vill jag fortsätta spela jättebra poker som jag gjort den senaste tiden! :D

Raked hands: 000

Raked hands/V: 0000/5000

Vinst idag: $000

Veckovinst: $000

Månadsvinst: $650

• Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Det står ganska still, backade 70 förut, blev ganska imponerad av mig själv när jag såg att jag inte var back mer. Förlorade allt. :/

Har tagit tillbaka lite av backet än så länge i alla fall, ska försöka arbeta in det sista också, och kanske även ett litet + till och med :P

Postad

Hade en sjukt skön session nu...+180 på 40 minuter lite drygt, låg lite back inför denna dock, men jag är ändå 150+ för dagen nu.

Jag gillar mitt turnbett här, är helt säker på att fisken ska syna. Jag hade retats med honom flera händer och det märktes att han började bli irriterad, så jag tog chansen. Däremot trodde jag att det var den andra killen som satt på draget och killen med mycket pengar som hade KJ... :P

- Flat_Broke_2 sitting in seat 1 with $24.95

- rated23 sitting in seat 2 with $39.25 [Dealer]

- dracula2010 sitting in seat 3 with $36.22

- Dustinz sitting in seat 4 with $89.70

- snopez sitting in seat 5 with $53.54

- PnlBhoy sitting in seat 6 with $10.50

dracula2010 posted the small blind - $0.25

Dustinz posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Dustinz: 10 of Hearts, Queen of Clubs

snopez called - $0.50

PnlBhoy folded

Flat_Broke_2 called - $0.50

rated23 folded

dracula2010 called - $0.50

Dustinz checked

** Dealing the flop: 5 of Hearts, Jack of Hearts, King of Clubs

dracula2010 checked

Dustinz bet - $1.00

snopez raised - $4.00

Flat_Broke_2 called - $4.00

dracula2010 folded

Dustinz called - $4.00

** Dealing the turn: Ace of Spades

Dustinz checked

snopez bet - $5.00

Flat_Broke_2 called - $5.00

Dustinz went all-in - $85.70

snopez went all-in - $44.04

Flat_Broke_2 went all-in - $15.45

** Dealing the river: 8 of Spades

snopez shows: 3 of Hearts, 4 of Hearts

Dustinz shows: 10 of Hearts, Queen of Clubs

Flat_Broke_2 mucks: King of Spades, Jack of Clubs

Dustinz wins $72.35 from the main pot

Dustinz wins $129.53 from side pot 1

Postad

Vad gör jag på river? Jag vet inte riktigt vad jag satte honom på, på turn kändes det som AJ med ett spader, vad ska jag hitta på @ the river? :) checkar jag lär han checka ut sin AJ. Jag synar nog ett bett från hans sida, jag ser gärna att han bettar mycket på river än lite, det skulle nog vara lättare att syna... HJÄLP!

- Dustinz sitting in seat 1 with $49.00

- jenn1124 sitting in seat 2 with $49.00

- sordini sitting in seat 3 with $71.35

- cojonez sitting in seat 4 with $20.10

- Lozza_ sitting in seat 5 with $49.95 [Dealer]

- the_raf sitting in seat 6 with $65.07

the_raf posted the small blind - $0.25

Dustinz posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Dustinz: 2 of Hearts, 4 of Hearts

jenn1124 folded

sordini folded

cojonez folded

Lozza_ raised - $1.50

the_raf folded

Dustinz called - $1.50

** Dealing the flop: 5 of Spades, 3 of Spades, 6 of Spades

Dustinz checked

Lozza_ bet - $2.00

Dustinz raised - $7.00

Lozza_ called - $7.00

** Dealing the turn: Jack of Diamonds

Dustinz bet - $12.00

Lozza_ called - $12.00

** Dealing the river: Jack of Clubs

Dustinz ??

Postad

För det första skulle jag bettat lite mer på turnen, om jag inte räknat helt galet så bettar du ca halvpott vilket jag tycker är för lite på den äckligt farliga brädan...

Set borde han absolut inte ha eftersom han borde reraisat på flopp eller turn med en så farlig bräda..

Jag skulle tippas på att han har Ax med spader A, där x kan va vad som helst, så jag skulle checka rivern för att inducera en bluff, känns inte som du tjänar nått på att betta ut rivern, repushar han får du ett riktigt svårt beslut så man vill nog här hålla nere potten lite, och har han AJ som du trodde så lär han skjuta iväg ett litet värdebet, och har han Ax med spader A som jag tror så kommer han ju absolut inte att syna ett bet från dig men kan mycket väl skjuta iväg en bluff om du checkar...

EDIT: enda händerna som du kanske kan få värde av om du bettar som du inte får värde av om du checkar är väl AA-QQ kanske?

EDIT2: Glömde helt bort att han kan ha floppat färgen, men har han gjort det så får man väl ta det ;):P

Helt fel ute? :D

Postad

Riktigt skön start på veckan. Spelade perfekt och belönades därefter. Gjorde några små missar under dagen, men inget förödande. Observera att jag tävlar mot DaPine om vem som klarar av flest raked hands denna vecka, vi ska försöka sporra varandra till att spela mer helt enkelt! :P Förloraren blir geek of the week...uhm, egentligen borde det vara den som spelar mest som får den titeln? :D

Raked hands: 800

Raked hands/V: 800/5000

Vinst idag: $210

Veckovinst: $210

Månadsvinst: $860

Postad

Jag fick dåliga vibbar så fort jag satte mig vid borden idag, inget gick som det skulle och markerna åkte åt fel håll varje gång. gick -$80 på lite drygt 30 minuter, sen gav jag upp. Nu har jag tagit det lungt ett tag och vaknat till ordentligt, ska prova en session till om en stund. ;)

Postad
För det första skulle jag bettat lite mer på turnen, om jag inte räknat helt galet så bettar du ca halvpott vilket jag tycker är för lite på den äckligt farliga brädan...

Set borde han absolut inte ha eftersom han borde reraisat på flopp eller turn med en så farlig bräda..

Jag skulle tippas på att han har Ax med spader A, där x kan va vad som helst, så jag skulle checka rivern för att inducera en bluff, känns inte som du tjänar nått på att betta ut rivern, repushar han får du ett riktigt svårt beslut så man vill nog här hålla nere potten lite, och har han AJ som du trodde så lär han skjuta iväg ett litet värdebet, och har han Ax med spader A som jag tror så kommer han ju absolut inte att syna ett bet från dig men kan mycket väl skjuta iväg en bluff om du checkar...

EDIT: enda händerna som du kanske kan få värde av om du bettar som du inte får värde av om du checkar är väl AA-QQ kanske?

EDIT2: Glömde helt bort att han kan ha floppat färgen, men har han gjort det så får man väl ta det ;):P

Helt fel ute? :D

Jag resonerar precis som du, jag bör väl checksyna river, tyvärr så tänkte jag inte så då, utan fick för mig att han VERKLIGEN hade AJ och inte skulle palla vika den om jag pushade. Han vet inte, han synade med A9 spader ;) ...helt hjärndött move från min sida, fick någonslags hjärnsläpp, så fort jag stoppat in pengarna o såg bettet framför mig så ville jag bara ta tillbaka dem :)

Postad
Hur mycket tar du procentuellt ut i lön av vinsterna?

Varierar det procentuellt eller är det samma oavsätt +/- i slutet av månaden?

Det varierar efter hur mkt jag anser mig själv behöva, men för tillfället kommer nästan alla pengar gå oavkortat in i rullen då jag ska försöka till stor del klara mig på de 5500 jag får i studiebidrag varje månad. I alla fall denna månad, så jag får igång rullen rejält, sen kommer jag nog ta ut rakebacken för 2 veckor varje månad vilket borde vara ungefär ~$700/månad. Då har jag runt 10k i månaden, det borde jag klara mig på gott och väl. :)

Postad

Håller på o styr o ställer så jag får inte lite pengar på fulltilt atm, mest för att kunna runda med lite turneringar när jag inte är sugen på cashgame. Hade tänkt spela lite nu medans pengarna åker omkring i cyberspace, men orkar inte vänta på plats när det är 30 pers i kö. Skickade mail o bad microgaming starta flera NL50 bord för ett tag sedan när det var 50 pers i kö, dagen efter kom det 20 nya bord, nu är det samma sak igen. Blir det fler spelare? spelar folk fler bord nu? något konstigt är det i alla fall.

Postad

Kul att följa dig Dustinz. Har ännu inte spelat någon intressant hand mot dig men de kommer säkert med tiden. Du säger att du får $700 i rakeback på två veckor. Hur bra rakeback har du?

Postad
Kul att följa dig Dustinz. Har ännu inte spelat någon intressant hand mot dig men de kommer säkert med tiden. Du säger att du får $700 i rakeback på två veckor. Hur bra rakeback har du?

Men snälla läs reglerna för dagböckerna innan du ställer massa frågor.

Postad

60% tebax på bananerna jag säljer har jag. Mm, jag ser dig på borden lite åd och då, vi hade en pott mot varandra som förvisso inte blev speciellt stor, men den var ändå lite intressant. Jag raisade 2,5 eller nått me KK, du slog upp det till 6, jag synar, flopp xxx, checkar till dig som bettar ut, jag slår om, du viker...tror det var så det gick till i alla fall. Fortsätt följa dagboken, vi kommer garanderat mötas i nån stor pott snart :P

Postad

Drog en riktigt snygg hand nu i en satt. en short ställer, en minraisar, jag har KK på cutoff, jag ställer in, minraisern synar med 22. shortstacken hade K5. Har ju förvisso 2 ess som outs på river också, men det kändes riktigt härligt att få dra tillbax. :D

Flopp A52

Turn A

River K

Postad

Måste säga att det var en hel del bananer! Aha, den poten kommer jag ihåg. Jo jag hittade folden med AK :)

Har för mig att du har spelat på liknande sett någon gång förut med AA. Jag reraisa i position preflop med QQ, flop kom under, jag beta ut du höjde och jag kunde inte lägga mig. Får väl säga att jag har lite respekt mot dig så nu är det bara att börja bluffa mot mig :) Hur många bord lirar du förresten?

Postad
Måste säga att det var en hel del bananer! Aha, den poten kommer jag ihåg. Jo jag hittade folden med AK :)

Har för mig att du har spelat på liknande sett någon gång förut med AA. Jag reraisa i position preflop med QQ, flop kom under, jag beta ut du höjde och jag kunde inte lägga mig. Får väl säga att jag har lite respekt mot dig så nu är det bara att börja bluffa mot mig :) Hur många bord lirar du förresten?

Okay ;)

Jo jag tar det gärna lungt i potterna mot dig också för den delen.

Jag lirar 6-9 bord oftast, senaste dagarna har det mest varit 8 bord. själv?

Postad

Riktigt råkass dag rakt igenom, kände det direkt, tog en lång paus och försökte igen, samma sak igen, då gav jag upp för dagen. Det är en ny dag i morgon, ta tar jag nya tag! :D

Raked hands: 200

Raked hands/V: 1000/5000

Vinst idag: $100

Veckovinst: $110

Månadsvinst: $760

Postad

Kopernikus har precis förlorat en stor hand och kan nog stoppa in med ganska många händer, den andra har jag ingen koll på. vad gör man?

- Dustinz sitting in seat 1 with $94.15 [Dealer]

- Kopernikus sitting in seat 2 with $30.85

- SnakepitUSMC sitting in seat 3 with $48.25

- iamtehnoob sitting in seat 4 with $34.50

- hooger2 sitting in seat 5 with $86.75

- walleye136 sitting in seat 6 with $16.55

Kopernikus posted the small blind - $0.25

SnakepitUSMC posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Dustinz: Jack of Spades, Jack of Hearts

iamtehnoob folded

hooger2 folded

walleye136 folded

Dustinz raised - $2.00

Kopernikus called - $2.00

SnakepitUSMC called - $2.00

** Dealing the flop: Jack of Diamonds, King of Diamonds, 8 of Diamonds

Kopernikus checked

SnakepitUSMC bet - $5.70

Dustinz called - $5.70

Kopernikus went all-in - $29.10

SnakepitUSMC went all-in - $41.05

Dustinz ??

Postad

nja, fick skapliga odds kanske, jag foldade i alla fall, kändes inte som jag skulle dra ut, dessutom antog jag att minst en av dem tänkte en eller flera av mina outs.

Dustinz folded

** Dealing the turn: 6 of Hearts

** Dealing the river: 5 of Hearts

Kopernikus shows: Ace of Hearts, Ace of Clubs

SnakepitUSMC shows: 9 of Diamonds, 10 of Diamonds

SnakepitUSMC wins $66.90 from the main pot

Spelade en sväng nu, gick otroligt dåligt. Backade inte så mycket förvisso, men det kändes som det var på väg utför så jag sket i det, är rätt trött också så tilten kan ligga bakom närmsta hörn. Man vet aldrig ;D