Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Inga reads, vill främst ha kommentarer på om min fold är rätt, men kommentera gärna alla delar i handen!

Game # 370204948 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Navarres"

Game ended 2006-07-05 19:08:19 GMT+01:00

Players:

Jompa123 (EUR 123,75 in seat 1)

Hero (EUR 135,80 in seat 2)

mr_alfons (EUR 108,45 in seat 3)

-DonS- (EUR 82,20 in seat 4)

ShipItPlz (EUR 78,85 in seat 5)

Speeler (EUR 104,60 in seat 6)

Dealer: Jompa123

Small Blind: Hero (0,50)

Big Blind: mr_alfons (1,00)

Hero was dealt: Qh - Jh

-DonS- Fold

ShipItPlz Fold

Speeler Call (1,00)

Jompa123 Fold

Hero Call (0,50)

mr_alfons Raise (2,20)

Speeler Call (2,20)

Hero Call (2,20)

Flop 7d - 6c - Jc

Hero Check

mr_alfons Bet (2,75)

Speeler Fold

Hero Raise (7,00)

mr_alfons Call (4,25)

Turn 7d - 6c - Jc - Qd

Hero Bet (21,00)

mr_alfons Raise (42,00)

Hero Fold

mr_alfons Payback (21,00)

mr_alfons didn't show hand

mr_alfons wins: EUR 62,60

Rake: EUR 3,00

Så tänkte jag:

Preflop

-Vill inte höja ur pos men ser gärna en billig flop.

-mr_alfons raise är så liten och när dessutom Speeler synar är det ju bara att syna.

Flop

-Ok, träffar toppar men betar jag ut och får syn blir det bara problem på turn och river eftersom jag är ur pos och bara har Q kicker. Väljer att spela passivt genom att checka.

-mr_alfons betar ut mindre än halv pott på hyfsat dragvänlig bräda. Sätter han på antingen drag eller en stark hand som han vill bli höjd med, kkan också vara fiskigt bet med träff på J

-Testar en raise för att förhoppningsvis få potten direkt om han är på drag.

-Hans syn ger mig inte så mycket mer info, antingen drag, stark hand eller J

Turn

-Bra turn! Väljer att beta ut (inser nu att pottbet kanske är onödigt mycket). Har han drag ska han få betala, likaså med J. Är jag slagen vill jag veta det nu, inte fundera på river. (vilket jag skulle få göra vid check-syn. Tror inte jag kan få rundcheck och check-raise här känns som att förvandla min hand till 72o) Synar han här tror jag att jag leder och check-synar på river.

-Han miniraisar min pottbet och nu ger jag upp. Vad ska han som jag slår? Slår jag om igen här, får jag knappast syn av sämre hand och vid syn blir det ett enormt jobbigt beslut på river, då han knappast kommer checka bakom om jag checkar.

-Jag sätter honom på JJ eller QQ. Men inser nu att KK och AA är möjligt, eller? Men ser man tillbaka på handen luktar det monster hos honom redan på flopp så JJ är nog mest troligt. Ang hans lilla preflop raise ser jag ofta sådana med höga pockets.

Eller Speler jag för vekt som lägger här? Vet med mig att jag ofta överskattar fi's styrka på handen! Men check-raise från mig på flop och sen pottbet på turn visar ju på styrka...kan han verkligen miniraisa med sämre än triss? Ett alternativ är ju också samma hand QJ

Postad

Han kan väl mycket väl har AA eller KK + att det ligger så mycket i potten så tycker jag inte du kan ge upp bara sådär. Ställa alt checksyn på river skulle jag gjort.

Edit - han är comittad på turn, ställ!

Postad

Jag tycker att det är fel att lägga.

Mycket möjligt att han sitter på AA/KK/AQ/lägre tvåpar.

Ser så många händer han kan ha och kommer syna med som du slår. Har han träffat sätt är det bara att betala av. +EV på att ställa.

Postad
Vilket kort ville du helst ha på turn när du mes-höjde på floppen? Vad var planen när du bettade ut på turn?

-Q är mitt drömkort på turn, troligtvis bättre än J så jag är grymt nöjd

-Planen när jag bettade ut på turn var att han skulle syna med drag/träff på J