-PK- Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Detta är en hand som utspelade sig nyligen under ett Livecashgame och jag har inte kunnat låta bli att fundera på handen i efterhand. Vi spelar SH 5/10. Bordet har varit relativt lugnt och min image vid bordet är nog att jag är relativt tight även om jag har varit inblandad i flertalet potter de senaste minuterna. Nämnvärt är att Fi i handen har spelat mot mig förut och har väl någorlunda koll på mig. Han faller in under kategorin Tight/Aggresive av det jag sett av honom tidigare. Jag hittar KK Utg och höjer till 35. Fold till Fi på SB som synar. BB synar även han. Floppen kommer J 7 3 rainbow. Checkat till mig och jag bettar ut 60. Fi slår nu om till 200 och BB viker. Ganska intressant raise då brädan är helt torr. Jag vet att Fi kan göra moves och att han är tom är absolut ingen omöjlighet. Vad borde annars hans HD inkludera? Set känns väl som det troligaste. Jag visste inte ifall han skulle kunna göra det med en stark J men set eller helt tom tänkte jag främst här, Hyfsat logiskt resonemang? Här väljer jag att bara syna, Slår såklart inte om igen med tanke på brädans struktur och folda redan här känns lite väl vekt, Ganska standard antar jag? Turn är ett oviktigt kort och här kommer den enligt mig mest intressanta delen i handen och också den gången i handen där jag verkligen behöver Feedback på spelet. Fi checkar igen, Vad kan detta betyda? Känns som lite Nutz or nothing läge tycker jag. Jag har en ganska intressant sak från tidigare under kvällen jag såg. Då checkraisade han med AJ på AJ9 bräde för att sedan checka turn. Med denna information, ska jag våga checka turn och få ev. bluffvärde på river alternativt komma billigare undan om han har set eller ska jag betta igen? Det enda han kan tänkas betala av med måste vara en J och jag är inte ens säker på att han kan spela floppen så med en J. Jag väljer att checka bakom. River 7 Fi Bettar ut 200 och jag synar. Skulle jag spelat annorlunda? All motiverad feedback välkommen Citera
Okok Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 folda river går nog.. Varför i helvete skulle han folda river? Däremot hade jag betat turn. Citera
-PK- Postad 10 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2006 Nee, Folda river är inte aktuellt. Av vilken anledning bettar du ut på turn Okok? Citera
Okok Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Nee, Folda river är inte aktuellt. Av vilken anledning bettar du ut på turn Okok? För att jag tror att jag har bäst hand. Checkraisar han igen kan du börja fundera på att lägga dig. Jag hade betat ~250 på turn som värdebet/feeler. Troligaste handen för honom är väl typ KJ/AJ. Citera
freddola Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Jag hade tryck tbax på river all in. A-J tror jag starkt på. Nå vad hade han? Citera
eurythmech Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Ska fi syna omslag all-in med AJ? Hur ser stackdjupen ut? Citera
Supertequila Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Tycker du spelade bra och tänkte rätt. Checken på turn är en s k offensiv turn (Lederers favoritknep). D v s att om du ligger under på turn så minskar du kostnaden fram till river, och om du leder på turn så får du Fi att bluffbetta på river och därmed få ut mervärde. Har du otur och Fi sitter på mellanparet på floppen och CR som många tomtar gör, o träffar trissen på river så är det bara att betala av. Citera
matte med slice Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Ok, du gör ett typ standardraise på 3,5 bb (från utg iof vilket borde tyda på styrka) men vad kan fi sätta dig på för hand preflop? TT+, AK+, kanske AQs. Floppen kommer och som du säger är den torr och sitter du på typ AQs+ så har den ju missat dig med så hans raise på ditt CB kan man ju förså. Nu borde han väl sätta dig på antingen ett överpar typ JJ+ (kanske att man/han tar med TT+ också), eller så tror han att du tror att han är tom. Hans riverbet på 200 verkar skumt liten (kan väl bara vara ca 1/3 av potten) så att du synar tycker jag är helt rätt. Fi har väl antagliten träffat ett set med 3, 7 eller J. Han kan mycket väl sitta på AJ, KJ, QJ, JT, J9. //Matte Citera
-PK- Postad 10 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2006 Eurythmech Jag sitter med mer än 200BB och Fi täcker. Citera
Madwax Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 vad visade han upp då?, var han snus torr o hade 2 / 7 eller hade han set ? Citera
viriri Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Tycker du spelar handen bra utifrån din read på fi. Rätt att syna på river också då JT, QJ, KJ är troliga händer på fi. Citera
-PK- Postad 10 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2006 vad visade han upp då?, var han snus torr o hade 2 / 7 eller hade han set ? Lugna ner dej lite Jag väntar ett tag till med resultatet. Vill ge utrymme för ytterligare diskussioner huruvida en turncheck är rätt samt hur mycket vikt jag ska lägga vid att jag tidigare sett Checkraise/Check mönstret. Citera
Verdi Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 vad visade han upp då?, var han snus torr o hade 2 / 7 eller hade han set ? Lugna ner dej lite Jag väntar ett tag till med resultatet. Vill ge utrymme för ytterligare diskussioner huruvida en turncheck är rätt samt hur mycket vikt jag ska lägga vid att jag tidigare sett Checkraise/Check mönstret. Jag är ju en tomte deluxe men jag tycker att det är rätt att checka turn och syna en normal riverbet av de anledningar som SuperTequila beskriver. Citera
dlinder Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 wp nh. Skulle spelat precis likadant. Citera
-PK- Postad 10 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2006 Jag får väl avslöja handens utgång. Av någon anledning hade han checkraisat mig med 97 på floppen, Han satte mig på AK sa han Inte mycket att göra åt, Det blev ju inte så väldigt dyrt iaf och jag är själv nöjd med hur jag spelade handen. Citera
Okok Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Jag får väl avslöja handens utgång. Av någon anledning hade han checkraisat mig med 97 på floppen, Han satte mig på AK sa han Inte mycket att göra åt, Det blev ju inte så väldigt dyrt iaf och jag är själv nöjd med hur jag spelade handen. Och det är därför man ska beta turn. Du måste likförbannat syna river här. Räcker att han har knekten och inte sjuan var fjärde gång för att det ska vara korrekt. Citera
-PK- Postad 10 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2006 Men jag förstår inte hur du kan tycka jag ska betta turn efter hur hans bettingmönster sett ut och vad jag sett honom göra det med tidigare. Jag kan låta honom träffa en av sina få outs då och då, komma billigt undan mot set vissa gånger samt få värde av bluffar de gånger han är tom och det tror jag han kan vara många gånger här. Det spelet har garanterat ett högre EV än att betta ut turn och plocka potten direkt, alternativt bli trickad av ett set och förlora mer. Citera
eurythmech Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Jag får väl avslöja handens utgång. Av någon anledning hade han checkraisat mig med 97 på floppen, Han satte mig på AK sa han Inte mycket att göra åt, Det blev ju inte så väldigt dyrt iaf och jag är själv nöjd med hur jag spelade handen. Och det är därför man ska beta turn. Du måste likförbannat syna river här. Räcker att han har knekten och inte sjuan var fjärde gång för att det ska vara korrekt. punkrock ser ganska svag ut när han knackar turn, tror du aldrig att 97 betar river oförbättrad? Citera
Djens Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Jag hade höjt river för värde och foldat vid omslag. Citera
Okok Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Men jag förstår inte hur du kan tycka jag ska betta turn efter hur hans bettingmönster sett ut och vad jag sett honom göra det med tidigare. Jag kan låta honom träffa en av sina få outs då och då, komma billigt undan mot set vissa gånger samt få värde av bluffar de gånger han är tom och det tror jag han kan vara många gånger här. Det spelet har garanterat ett högre EV än att betta ut turn och plocka potten direkt, alternativt bli trickad av ett set och förlora mer. Jag kan köpa spelet om bordet är parat eller nåt, men annars tycker bara att det är weak-tight. Jag hade utgått från att han har en medelstark knekt här. Tänker knappast utgå från att han har ett set och checka turn. Problemet är också att du inte får någon information. Du kan beta ännu mindre än jag sa tidigare. Beta ~150 eller nåt som ett mjölk/feeler-bet. Du är i position och målet är alltid att få ärliga svar så att man kan fatta bättre beslut. Betar han sedan stort på river, trots att han tror att du har en hand - då har du beslutsunderlag. Det har du inte nu. Citera
Okok Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Jag hade höjt river för värde och foldat vid omslag. Omg. Citera
Djens Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Av den anledningen som okok just skrev, hans spel passar in på en rätt stark knekt Citera
Okok Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Av den anledningen som okok just skrev, hans spel passar in på en rätt stark knekt Jo, visserligen. Men man kan ju inte räkna bort 7:an som kommer på river. Han lär ju knappast syna mycket mer med typ QJ/KJ. Citera
Djens Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 jag sa inte stor raise, men jag tror att en raise till 450 skulle va perfekt, JX kan inte folda samtidigt som 7X Kanske slår om igen. Citera
Recommended Posts