joeki Postad 9 Juli , 2006 Rapport Postad 9 Juli , 2006 Har suttit vid ett väldigt löst bord på 2/4 med en snittpott på $24 väldigt länge och hög VPIP på allihopa. Mycker raise preflop ofta, men passivt efter. Här är en situation som kanske är väldigt enkel, men som jag har problem med. Alla limpar in och jag sitter på knappen med KJo. Hur ska jag spela? Är det värt att höja preflop t.ex.? Party Poker 2/4 Hold'em (6 handed) internettexasholdem.com Preflop: Hero is Button with Jh, Ks. UTG calls, MP calls, CO calls, Hero calls, SB completes, BB checks. Flop: (6 SB) 2c, Js, Ts (6 players) SB checks, BB bets, UTG calls, MP calls, CO folds, Hero raises, SB folds, BB calls, UTG calls, MP calls. Turn: (7 BB) 7c (4 players) BB checks, UTG checks, MP checks, Hero bets, BB calls, UTG calls, MP calls. River: (11 BB) As (4 players) BB checks, UTG checks, MP checks, Hero checks. Final Pot: 11 BB Citera
Kotoryu Postad 9 Juli , 2006 Rapport Postad 9 Juli , 2006 Om bordet är som du säger, löst och ganska aggressivt preflop, är det stor chans att du har bäst hand här, eftersom alla händer som dominerar dig borde ha höjt (JJ+, AJ+, KQ+). Dessutom har du knappen. Så jag gillar en höjning preflop. Efter floppen skulle jag ha spelat exakt som du. Citera
hansolo Postad 9 Juli , 2006 Rapport Postad 9 Juli , 2006 Om bordet är som du säger, löst och ganska aggressivt preflop, är det stor chans att du har bäst hand här, eftersom alla händer som dominerar dig borde ha höjt (JJ+, AJ+, KQ+). Dessutom har du knappen. Så jag gillar en höjning preflop. Efter floppen skulle jag ha spelat exakt som du. tycker också han ska spela som du sa, en raise preflop e helt rätt här.. fast A i spader på river är ett riktigt skrämselkort. det är ett överkort mot vårt J par och det ligger nu 3 spader på bordet.. hur spelar man mot en bet här, lägger man (känns lite vekt) eller synar man (rätt tycker ja) eller höjer man till och med? Citera
Kotoryu Postad 9 Juli , 2006 Rapport Postad 9 Juli , 2006 tycker också han ska spela som du sa, en raise preflop e helt rätt här..fast A i spader på river är ett riktigt skrämselkort. det är ett överkort mot vårt J par och det ligger nu 3 spader på bordet.. hur spelar man mot en bet här, lägger man (känns lite vekt) eller synar man (rätt tycker ja) eller höjer man till och med? Jag skulle syna för en bet men troligtvis lägga för två. Citera
Recommended Posts