Gå till innehåll

SönderBEATad!


NiZe

Recommended Posts

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Och runt 20% borta av min rulle de senaste 2 dagarna :D

 

Dålig pf streak huh?

 

Lägg på 10% till på min. Helt sjuka beats nu. Förlorat AA (och då all in preflop) mot KK och QQ, endast på en halvtimme. Snart slutar jag spela i några månader. Det här tar sjukt mycket på mitt psyke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy in i faaaaaaaaan

 

allt går käpprätt, allt Fi gör går hem

 

river river river river river, jag undrar seriöst om Ps är förbannade för sån här helt sanslös otur har jag aldrig aldrig aldrig aldrig haft

 

brukar inte skriva såhär men nu börjar det fan bli löjligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy in i faaaaaaaaan

 

allt går käpprätt, allt Fi gör går hem

 

river river river river river, jag undrar seriöst om Ps är förbannade för sån här helt sanslös otur har jag aldrig aldrig aldrig aldrig haft

 

brukar inte skriva såhär men nu börjar det fan bli löjligt

 

I hear you, bro. Det är helt sjukt vad jag har förlorat idag. Nu har jag slutat spela. Den här veckan har varit katastrofal för min BR. Har förlorat allt jag har tjänat in de senaste månaderna i princip.

 

Jag slutade spela när jag förlorade mitt top set, all in på floppen, mot en snubbe med överpar. You know the rest.

 

Fy fan. Ibland är poker ett så jävla löjligt spel. Man önskar att man kunde använda försäkring eller köra korten två gånger dagar som denna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

är det bara jag eller spelar du inte alla händerna ganska dåligt? jag är ingen hejare på limit men...du är ju slagan av många händer i de flesta fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

är det bara jag eller spelar du inte alla händerna ganska dåligt? jag är ingen hejare på limit men...du är ju slagan av många händer i de flesta fall.

 

Jag tycker också han spelar förskräckligt (förlåt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

är det bara jag eller spelar du inte alla händerna ganska dåligt? jag är ingen hejare på limit men...du är ju slagan av många händer i de flesta fall.

 

Jag tycker också han spelar förskräckligt (förlåt)

 

 

tittade på dem igen, var kanske inte så dåligt trots allt. man kan väl inte nutgrinda 10/20 limit kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

herregud 78 handen är fisk så det stänker om det. Inget fel att fiska ibland bara man tål utgången.

 

Tycker själv att max 1-2 händer av dem är otur resten tilt antagligen kanske.

 

Du får gärna förklara var han gör fel i 78-handen. Visst, han kan raisa preflop men det är knappast jättefel att limpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

är det bara jag eller spelar du inte alla händerna ganska dåligt? jag är ingen hejare på limit men...du är ju slagan av många händer i de flesta fall.

 

Det är ju pundarspel i nästan varje hand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för synpunkterna!

 

Tänk på att det är shorthanded. Då måste man spela hårt när man träffar bra (eller träffar något överhuvudtaget). Inte helt ovanligt att folk betar/synar ner A-hög till showdown.

 

Jag är ingen toppspelare, men inte jättefisk heller. Jag har spelat i ca 16 mån, uppemot 100k händer totalt (mest FL fullring iofs) och haft en winrate på 1-2 BB/100.

 

Visst är jag medveten om att flera av händerna är ganska donkigt spelade av mig. Men jag är redan back 25 BB (på 10/20) på flera liknande beats, så jag är i ett semi-tiltat tillstånd.

 

AA: borde nog inte ha reraisat turn utan bara synat ner till SD.

 

TT: fick ju se både turn och river för ett SB på flop, men borde väl lagt mig på river eftersom jag i stort sett bara slår en bluff och med tanke på att min motståndare var en ganska solid spelare.

 

AJ: den kan väl ingen anmärka på iaf? möjligtvis checksyna river.

 

87s: preflop med redan en limper är det väl inget stort misstag varken att folda, syna eller höja? postflop tycker jag att jag spelar korrekt.

 

55: svårspelad när det är 4 pers med till flop och checkfesten börjar. fel att beta turn när en rag kommer? bara otur att jag är uppe mot ett högre PP (mot samma spelare igen!). när jag tänker efter så fanns det väl möjligen en liten chans att han hade lagt sig mot ett riverbet, men troligen inte.

 

Q4: korkat blindswar preflop (pga massiv tilt vid det här laget). känner på mig redan på flop att mitt 2-par leder och får det "bekräftat" på turn. sen när river faller vet jag att jag är slagen, men orkar inte folda när potten är så stor.

 

KT: är i bb mot sb som completar och har bara 2,5BB kvar och när jag lägger in 1 av dem preflop så vet jag att resten kommer åka in senare i handen så det är lika bra att ösa in så tidigt som möjligt. visade sig att jag hade bästa starthanden men turfisken floppar quads.

 

Tar sedan en paus för att kyla ner tilten och som en tröst när jag sen fortsätter på 5/10 på WPX, på ett bord som är varierande 3,4,5,6-handed, plussar jag rakt ut och upp 54BB på drygt 200 händer. Så jag fick tillbaka ungefär hälften av backen iaf.

 

Ska nog hålla mig på 5/10 ett tag till och täppa till en del luckor i spelet och jobba på tiltkontrollen innan jag testar 10/20 igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kör alltså 10-20 SH med en bankroll på 250 BB?

I såfall klarar du ju inte ens en rejäl downswing-dag.. :D

 

Ja, eller jag hade väl nästan 300 BB på 10/20. Detta var en skottning. Har gjort ett par lyckade skottningar senaste dagarna. Och jag tyckte jag hade hittat ett juicy bord, så tänkte jag skulle skotta igen, men bara riskera max 50BB (vilket var den summa jag hade på kontot).

 

Jo jag har upplevt en rejäl downswing på ca 200 BB på en dag, på 3/6 och 5/10. Och flera på runt 100 BB. Det dumma är att uppswingsen typ aldrig är lika stora.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...