Gå till innehåll

Går det att tjäna några pengar på Sit&Go?


bobrov

Recommended Posts

Dock förstår jag att om man kör 6 bord så kanske man får en spelbar hand per låt säga 1-2 giv på alla bord.

 

Alltså, man flerbordar inte för att man är ett dampbarn som måste spela händer hela tiden,

 

Tala för dig själv. ;)

 

när man spelar på flera bord kan man på nåt sätt lägga dem så man ser de alla på en gång eller måste man "zappa" mellan borden? Måste ju vara urjobbigt att sitta med sex jävla fönster och hålla reda på var det är ens tur??!! Haha jag ska nog inte lira poker...

 

 

 

 

javisst! särskilt pokerstars och party poker har bra funktioner för detta

 

Att ha två skärmar underlättar också... *längtar*

 

 

en mus i varje hand? eller kör båda med höger?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 71
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

när man spelar på flera bord kan man på nåt sätt lägga dem så man ser de alla på en gång eller måste man "zappa" mellan borden? Måste ju vara urjobbigt att sitta med sex jävla fönster och hålla reda på var det är ens tur??!! Haha jag ska nog inte lira poker...

 

På stars och party kan du ändra storleken på borden så att de passar in bredvid varandra. Eller så kan du öka upplösningen du har till 1600x1200 då får du plats med iaf 4 fönster utan att ändra något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej, men jag har just nu mina stålar på ladbrokes och de tillhör väl prima om jag inte är ute och ror..? Finns det någon sida ur motståndssynpunkt som lämpar sig bättre för sit&go´s? Partypoker kanske? Men i alla fall kan man ändra upplösning och lägga flera bord bredvid varandra på ladbrokes?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej, men jag har just nu mina stålar på ladbrokes och de tillhör väl prima om jag inte är ute och ror..? Finns det någon sida ur motståndssynpunkt som lämpar sig bättre för sit&go´s? Partypoker kanske? Men i alla fall kan man ändra upplösning och lägga flera bord bredvid varandra på ladbrokes?

 

Party och stars har överlägset bäst utbud. Tar evighetert att fylla en dyr SnG på de flesta andra sidorna.

 

Så byt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladbrokes har mini-view, men de tillhör inte Prima, de bara använder samma mjukvara. Bästa tipset är nog Party eller Stars om man vill spela SnG's, Party har lite sämre motstånd, men lite snabbare struktur, vilket kan vara klurigt om man inte är en shortstack-expert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SNGs har varit min grundinkomst sedan 2003. Multis är det där lilla extra... Blivit bra pengar so far, spelar normalt 8-10 bord $200-$1000.

 

Läste om dig i pokertidningen. Roligt att det går så bra för dig!

 

ps. Legato ska precis spela en $300+20 på Stars nu. 8/9 anmälda. Skulle vara jäkligt roligt att testa. Skulle raila om jag inte måste upp tidigt imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Definitivt, lyckades precis sätta dit Rio jackpot'en på Ipoker (tyvärr inte bara första platser som ger $35000 :twisted: ). Kan vara lite svårt i längden med 15% avgift dock.....Men visst går det att tjäna pengar :D . (Jaja, jag vet hör kanske inte hemma här men blev så lycklig ;) ).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SNGs har varit min grundinkomst sedan 2003. Multis är det där lilla extra... Blivit bra pengar so far, spelar normalt 8-10 bord $200-$1000.

 

Får man fråga vilken sida och vad du nickar?

 

Vet juh vem du e irl iaf.

 

Pokerstars va ?

 

I ordning efter var jag spelar mest:

 

Party Poker

William Hill (Crypto)

Purple Lounge (Prima)

Pokerstars

Eurobet (Ongame)

BoDog

Club of Poker (B2B)

 

Det går helt enkelt inte tillräckligt med höga sngs för att hålla sig till en eller ett par sidor. Nicknames byter jag då och då, vill inte att motståndarna ska få för lätt att hålla koll ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

En fråga bara. Jag har funderat lite på att byte site och spela på Stars istället för Ongame (Betsson), men har funderat lite över stars nio-manna bord. En spelare mindre att ta ut, men mindre pengar i potten. Vad väger tyngst, fördelarna med det eller nackdelarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga bara. Jag har funderat lite på att byte site och spela på Stars istället för Ongame (Betsson), men har funderat lite över stars nio-manna bord. En spelare mindre att ta ut, men mindre pengar i potten. Vad väger tyngst, fördelarna med det eller nackdelarna?

Jag anser att det inte är någon skillnad alls, en spelare mindre och lite mindre i prispotten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nicknames byter jag då och då, vill inte att motståndarna ska få för lätt att hålla koll ;)

 

Skämt? Eller är det såna där fördelar ni vipare åtnjuter? Är väl högst otillåtet att ha flera konton?

 

På Party kan ju alla byta nick en gång var 6:e månad. Med tanke på hur mkt Legato och alla highstakes spelare rejkar så ser jag inget fel i att de får vissa fördelar, så som att byta nick etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som spelat sngs en längre tid har ni märkt några tendenser till att motståndet har blivit bättre (både lägre och högre nivåer)? Man hittar ju "guider" till sngs överallt och alla talar om hur lätt det är att bli vinnande på den formen av poker. Man tycker ju att average joe borde snappa upp något av informationen och minska ens edge? Eller är fortfarande okänt för medelspelaren hur man egentligen ska spela sngs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga bara. Jag har funderat lite på att byte site och spela på Stars istället för Ongame (Betsson), men har funderat lite över stars nio-manna bord. En spelare mindre att ta ut, men mindre pengar i potten. Vad väger tyngst, fördelarna med det eller nackdelarna?

Jag anser att det inte är någon skillnad alls, en spelare mindre och lite mindre i prispotten.

 

Det som gör mig osäker är om man verkligen hamnar oftare itm med 9 spelare än 10. Vilket man ju måste göra om det ska vara värt den mindre potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hi!

 

Sorry to hear that you have trouble making money on fixed limit tables. You write: "Jag är tror att detta inte är helt omöjligt att uppnå med en inte alltför stor arbetsinsats. Jag kanske är ute och cyklar redan här?"

 

No, I don't think you are out enjoying a bike ride here! Let me describe a little how I play poker on the internet.

 

I started out in November last year playing full ring games (10 players at the table) fixed limit Texas Hold'em on one table at a time. Quite boring, but very profitable! I play according to Phil Hellmuth's theories that he presents in his book "Play Poker Like the Pros", and this stuff really works well for me. After a few months playing at 5c/10c tables I changed to playing $3.30 NLTH sit&go's (not in Hellmuth's book, I found info on http://www.poker.se) and for the first 100 tournaments I made a 25% profit, the 2nd batch of hundred tournaments were even better, +28%, then the 3rd batch of hundred tournaments and I made -2%! Yes, a loss! I think that this was a combination of some horrendous bad beats, but also that the competition had stiffened considerably. So, in early June I switched back to playing full ring games fixed limit TH, but now I always play four tables in parallel, and this has been a success. I play either 5c/10c (blinds 2c/5c) or 10c/20c (5c/10c) and I bring with me 100 times the big blind (BB) to each table.

 

Thus, when I play four 10c/20c games I bring $10 to each table. Now, the view flop percentage is somewhere between 40 and 70 and this inevitably leads to some bad beats, indeed. Often, maybe 80% of the time, I lose a few dollars before I eventually get back on the positive side. In addition, I have added a stop-loss (only in my mind) at minus 15 dollars total. If I had put my stop-loss at minus 4 dollars I am not so sure that I had been able to enjoy the profit I have made since I would so often hit that level and then stop playing. So far, after more than 60 sessions (taking between 2 minutes and 6.5 hours) I have hit minus 15 once, and once I succeeded in turning things around when I was down at minus 14 and after 6.5 hours I got back on the positive side, phew! Just one other time has been a loss - I had to stop playing after 2.5 hours when I was down 4 dollars. Other than those two instances, I have always finished on the positive side. I have not checked how many hours I have played, but I am confident that since June I have made somewhere between 50c and $1 per hour playing four tables (10c/20c) in parallel.

 

For the 5c/10c tables it has been the same basically, only half the size of the bag filled with dollars, though, and my stop-loss is at minus 7.5 dollars there. I have hit that twice over approximately 60 sessions.

 

Another thing I have noticed is that in the beginning, when I was playing at one table only, I made a profit 75% of the time, however, the losses were generally bigger than the average session profit. It's easier to feel "wow, I've made a dollar, let's bail out!" than, "oh, I've just lost a dollar, let's leave this place now!". Generally you try/hope that greener pastures are ahead when you're behind, thus, the average loss is slightly bigger then the average profit, but when you win 75% of the time, you are still able to make some money.

 

This 75% is also applicable when I play 4 tables in parallel - actually maybe slightly lower since you may not spot all the information on the tables you're not following. Still, this is why it is possible to make a profit almost all the time when you play four tables at a time. The curve is a lot smoother!

 

Another thing I noticed was that in the beginning I crashed tables maybe 5 to 10 percent of the time. With this I mean that it was just not possible to win at a table and I left the table when I was down to less than a dollar. This has become less frequent now, and I think that this is a result of me not feeling bogged down when I have lost half of the money I brought to the table - Experience clearly counts in this business. So, right now I estimate that I will crash tables about 1% of the time. Basically it never happens nowadays.

 

One more thing, due to the very high probability of losing money once you start out, I always give myself at least 2 hours of clean space ahead in my calendar before I commence playing a session. Due to the high number of loose players frequenting these low limit games I don't think I win more than maybe 20 to 30 percent of the pots I am playing.

 

Two good examples from today's sessions:

 

I get AK UTG, and bet, a number of players call. The flop comes 39A, BB checks and I bet, two other players call (including BB). The turn is a 7, BB checks and I bet, BB calls. Another 3 hits the river, and now BB bets! Holy smoke, could a 3x survive all my betting? Yes, BB showed 3T after I called.

 

Let's end this posting by showing you a good beat!

 

I have QQ on the button and raise pre-flop. A number of other players call. The flop is 323 (two hearts), raising and calling, the turn is the Q of hearts, nice! Full house (while others might have a flush), so some more raising from my side. Then, the river, another Q and bang! and I won that pot! BRUTAL!

 

Hope that my information can be of some help for your play, and good luck with your studies.

 

PS. Right now I am building my bankroll only. Hopefully within the next few weeks I will try the waters at 25c/50c. We'll see how it goes. DS.

 

 

Best regards,

 

 

GP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som spelat sngs en längre tid har ni märkt några tendenser till att motståndet har blivit bättre (både lägre och högre nivåer)? Man hittar ju "guider" till sngs överallt och alla talar om hur lätt det är att bli vinnande på den formen av poker. Man tycker ju att average joe borde snappa upp något av informationen och minska ens edge? Eller är fortfarande okänt för medelspelaren hur man egentligen ska spela sngs?

 

Jag har spelat SNGs i ett år och motståndet är fortfarande lika jävla kasst kan jag lova. Gick allin med J5o från SB för 7xBB igår och får syn av 42s. Inte visste jag att min push med J5 var en valuepush? It happens everyday.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
SNGs har varit min grundinkomst sedan 2003. Multis är det där lilla extra... Blivit bra pengar so far, spelar normalt 8-10 bord $200-$1000.

 

tro fasen det med de skillsen.....

 

PokerStars Game #6076603306: Tournament #30790011, $210+$15 Hold'em No Limit - Level VIII (200/400) - 2006/08/27 - 21:33:48 (ET)

Table '30790011 1' 9-max Seat #1 is the button

Seat 1: Legato (2270 in chips)

Seat 4: lasTry (870 in chips)

Seat 7: hafizzle (2250 in chips)

Seat 8: Hajen007 (2265 in chips)

Seat 9: jgalt2 (5845 in chips)

Legato: posts the ante 25

lasTry: posts the ante 25

hafizzle: posts the ante 25

Hajen007: posts the ante 25

jgalt2: posts the ante 25

lasTry: posts small blind 200

hafizzle: posts big blind 400

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hajen007 [Ks Kc]

Hajen007: raises 1840 to 2240 and is all-in

jgalt2: folds

Legato: raises 5 to 2245 and is all-in

lasTry: folds

hafizzle: folds

*** FLOP *** [6h 8h 9c]

*** TURN *** [6h 8h 9c] [As]

*** RIVER *** [6h 8h 9c As] [5s]

*** SHOW DOWN ***

Hajen007: shows [Ks Kc] (a pair of Kings)

Legato: shows [8s Ac] (two pair, Aces and Eights)

Legato collected 5205 from pot

jgalt2 is disconnected

jgalt2 is connected

*** SUMMARY ***

Total pot 5205 | Rake 0

Board [6h 8h 9c As 5s]

Seat 1: Legato (button) showed [8s Ac] and won (5205) with two pair, Aces and Eights

Seat 4: lasTry (small blind) folded before Flop

Seat 7: hafizzle (big blind) folded before Flop

Seat 8: Hajen007 showed [Ks Kc] and lost with a pair of Kings

Seat 9: jgalt2 folded before Flop (didn't bet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som spelat sngs en längre tid har ni märkt några tendenser till att motståndet har blivit bättre (både lägre och högre nivåer)? Man hittar ju "guider" till sngs överallt och alla talar om hur lätt det är att bli vinnande på den formen av poker. Man tycker ju att average joe borde snappa upp något av informationen och minska ens edge? Eller är fortfarande okänt för medelspelaren hur man egentligen ska spela sngs?

 

Det går i vågor. Men större delen av spelarna är ju överhuvudtaget inte intresserade av att läsa guider etc, och majoriteten av de som läser klarar inte av att förstå och/eller tillämpa det föreslagna spelsättet på rätt sätt.

 

tro fasen det med de skillsen.....

 

Skottar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...