Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har en fråga till Er som kan. Hur vet man vilket bord man skall välja? Hör mkt om hur viktigt det är men undrar lite om hur man gör när man väljer.

Spelar på Partypoker å där finns ju bara hands/hour och avg.pot att "filtrera" med. Så, om man inte känner igen folk vid bordet, hur skall jag då (utifrån hands/hour och avg.pot) välja rätt bord? Eller skall man raila å sitta och titta ett visst antal händer innan man beslutar sig?

Tacksam för tips!

Ps. Kan tillägga att jag lirar NLT25 SH...

Postad

När jag väljer bord så kollar jag hur mycket pengar dom har. Har alla runt 25 dollar och uppåt så skulle jag anta att dom kan en del och därför välja ett bord där dom flesta har lite mindre pengar. runt 10-20 på NL25.

Men samtidigt är inte jag en plussande spelare... än!

Postad

Mitt råd: välj inte överhuvudtaget. Försök slå alla spelare du möter istället. Det är i spelandet du utvecklats mest och det är massor gånger mer utvecklande att spela mot bra spelare mot att läsa böcker och sen ägna speltiden åt att leta upp borden med den sämsta pokern.

Postad
Rent generellt - leta fransmän! Är överlag bedrövliga pokerspelare, iallafall på lägre nivåer! Annars är ju en välfylld buddy-list en guldgruva!
jaa, men problemet är att bara få klienter har den funktionen
Postad

Jag spelar på betonbet. Där kan man inte sortera efter nånting så jag måste klicka på varje bord för att kunna se 1: Andel i procent som ser floppen, 2: avg. pot samt 3: vilka som sitter på bordet och hur djupa stackar dom har.

Jag letar efter höga siffror på samtliga punkter och sätter mig i kö till de som verkar bra. Letar också efter kända fiskar och försöker att undvika grindare. Även om de inte stör mig så mycket vill jag inte att de tar upp mer än en plats där en potentiell synstation eller blufftomte skulle kunna sitta.

Multitablar fyra bord och så fort jag känner att nåt bord inte är speciellt bra (pga t.ex. för grunda stackar eller att jag sitter i en dålig position) letar jag upp ett bättre bord.

Det är lite extra pill, men man kommer in i det. Oftast behöver man inte byta bord så ofta när man väl har fått upp fyra hyffsade bord. Så jobbar jag iaf.

Postad

Jag brukar öppna några bord å sitta å kolla typ 10minuter. Sen sätter jag mej vid det som verkar lösast och passivast.

På dom lägre nivåerna e d kanske bättre att söka efter bord med hög avg. pot för där finns det troligen några maniacs som går all in titt som tätt... Men det blir ju högre varians mot såna spelare förstås, vilket innebär att man behöver större rulle för samma nivå.

Det är väl kanske en smaksak, jag gillar passiva spelare bättre än överaggressiva, brukar bli mindre frustration å tilt då. ;)

Postad

Jag själv försöker alltid sätta mig vid de bord där minst två av stackarna har dubbelt inköp eller mer, en o annan short gör det bara ännu smaskigare, rena guldgruvan om du frågar mig. varför vill jag då sitta mot djupa stackar? jo därför att det är där pengarna finns, monster potten kommer likväl som monster händer, lite kyla så har du tjänat dej en rejäl hacka, nu syftar jag främst low limit där de flesta med djupa stackar har lyckats dubbla upp men som allt för det mesta är riktiga tomtar. hellre en monster än tio små ;)