Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

På nivåer över 15/30 finns det nog inte många vinnande spelare som har en agression factor över 2.0. Jag ligger strax över 2 som det är nu, men kommer kanske att sjunka lite när jag börjar spela 15/30.

Ser inte riktigt anledningen till varför du tänker så. Själv ligger jag runt 2.3.

En av anledningarna är nog att dom flesta på högre nivåer spelar mer än 30% händer, och då kan man inte vara vinnande om man har en AF över 2.0

Men vad vet jag, jag är ju bara en smalltimer ;)

Har aldrig tänkt på det förut, och tog en titt på min stora PT-databas nu för att se om du talade någorlunda sant.

Bland de spelare som jag vet är duktiga och som också har vunnit har nästan samtliga över 2 AF, och allihop runt 2. Jag hade inte alls 2.3 som jag sa utan 2.13. Högst var däremot 2.3 och lägst 1.7. Medelvärdet blev 2.06.

Så nu vet du det. :)

Du kanske inkluderar pre-flop i dina siffror?

Man lär så länge man lever :D

Får jag fråga vad det är för nivåer du kollat upp/spelar?

• Svars 394
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

På nivåer över 15/30 finns det nog inte många vinnande spelare som har en agression factor över 2.0. Jag ligger strax över 2 som det är nu, men kommer kanske att sjunka lite när jag börjar spela 15/30.

Ser inte riktigt anledningen till varför du tänker så. Själv ligger jag runt 2.3.

En av anledningarna är nog att dom flesta på högre nivåer spelar mer än 30% händer, och då kan man inte vara vinnande om man har en AF över 2.0

Men vad vet jag, jag är ju bara en smalltimer ;)

Har aldrig tänkt på det förut, och tog en titt på min stora PT-databas nu för att se om du talade någorlunda sant.

Bland de spelare som jag vet är duktiga och som också har vunnit har nästan samtliga över 2 AF, och allihop runt 2. Jag hade inte alls 2.3 som jag sa utan 2.13. Högst var däremot 2.3 och lägst 1.7. Medelvärdet blev 2.06.

Så nu vet du det. :)

Du kanske inkluderar pre-flop i dina siffror?

Man lär så länge man lever :D

Får jag fråga vad det är för nivåer du kollat upp/spelar?

100/200 och 150/300 på crypto.

Postad

Det där låter fel. Menar du short då eller? Någon som snittar 30% utanför mörkarna klassar jag som fisk.

Angående AF så är ju det bara bet+raise/call. Den ration borde kunna variera en hel del utan att det för den sakens skull är direkt dåligt spel. Är ju bara att lyckas spara lite bet så ökar AF.

Postad

Det där låter fel. Menar du short då eller? Någon som snittar 30% utanför mörkarna klassar jag som fisk.

Angående AF så är ju det bara bet+raise/call. Den ration borde kunna variera en hel del utan att det för den sakens skull är direkt dåligt spel. Är ju bara att lyckas spara lite bet så ökar AF.

Jag menar VOL put in pot över 30%, vilket jag tror att dom flesta duktiga spelare har på dom högre nivåerna. Jag har ju själv inte spelat där, jag har bara lyssnat på bla STOX som säger att han spelar väldigt tight i förhållande till andra duktiga spelare på hans nivåer, och han ligger strax under 30% vol put in pot.

Och javisst det kan skifta rejält i AF, men jag tror ändå inte att det är många på dom högre nivåerna som ligger särskilt långt över 2.0 i tot AF.

Postad

Jag menar VOL put in pot över 30%, vilket jag tror att dom flesta duktiga spelare har på dom högre nivåerna. Jag har ju själv inte spelat där, jag har bara lyssnat på bla STOX som säger att han spelar väldigt tight i förhållande till andra duktiga spelare på hans nivåer, och han ligger strax under 30% vol put in pot.

Och javisst det kan skifta rejält i AF, men jag tror ändå inte att det är många på dom högre nivåerna som ligger särskilt långt över 2.0 i tot AF.

Trots att det är vpip så räknas ju blindarna med, för man måste försvara dom.

Och nej, tror ingen har 3.8 iaf. ;)

Postad

hehe :P Tänkte höra med er fixed proffs hur ofta man har 50BBs respektive 100BBs downswings på ett ungefär?

Och hur ofta contbettar ni flopp pch turn i possition om ni är tomma och inte har read på fi?

Sen tänkte jag höra om ni kan tipsa om litteratur och nätartiklar för Sh fixed?

EDIT: idag ligger AF på 2.9 så påväg mot rätt håll :P

Postad

hehe :P Tänkte höra med er fixed proffs hur ofta man har 50BBs respektive 100BBs downswings på ett ungefär?

Och hur ofta contbettar ni flopp pch turn i possition om ni är tomma och inte har read på fi?

Sen tänkte jag höra om ni kan tipsa om litteratur och nätartiklar för Sh fixed?

50bb downswings har jag i stort sett varje dag. 100 kan variera, men nån gång i veckan blir det nog. (spelar ju 2k händer om dagen så....)

Flop continuation betar jag nästan 100% med en eller 2 motståndare.

Turn beror ju dels på brädan, och dels på vem du har emot dig. Men åxå vad du själv har för hand. Har man raisat 9Ts och flopar AJ3 så känns det som att kasta pengarna i sjön med ett follow up bet på turn..

Sen checkar jag ofta på turnen med ett bra drag (öppen stege, eller färgdrag)

Letade lite, men jag hittade inte siten. Hade för mig att det fanns en som hette 6max.com men det fanns det inte. Annars e nog twoplustwo att rekomendera. Där finns ALLT du vill veta och lite till.

Postad
Förresten, du har inte funderat på att lira på absolutepoker? Med RB + bonusar så blir det om du spelar 6 st bord 5/10 fixed SH ca 85$/hr..

har aldrig testat absolute..

vad är det för nätverk?

Finns det gott om fixed bord?

funkar PT + PA hud?

om ja på ovanstående, vart fixar jag bananplocknings tillstånd?

Postad
Förresten, du har inte funderat på att lira på absolutepoker? Med RB + bonusar så blir det om du spelar 6 st bord 5/10 fixed SH ca 85$/hr..

har aldrig testat absolute..

vad är det för nätverk?

Finns det gott om fixed bord?

funkar PT + PA hud?

om ja på ovanstående, vart fixar jag bananplocknings tillstånd?

Är eget nätverk. På dagen är det inte så mycket bord, just nu är det 6000 pers inloggade och t.ex. 3 st 3/6 fixed SH och 3 st 5/10 fixed SH. PT + PA hud funkar. Bananer får man inte snacka om här men sök på google så hittar du enkelt :D

• 2 weeks later...
Postad

Har spelat drygt 8k händer på stars efter att ha hoppat runt mellan andra olika siter och testat mig fram. Sen jag började spela på stars igen så har det gått RIKTIGT dåligt. Känns som att jag inte har en aning om vad jag håller på med längre.

Mina stats känns inte helt fel, men resultatet går inte att ta fel på.

mardrmyy2.th.png

ptframuk6.th.png

ptpospk7.th.png

Här kan man ju se hur bra det gått... 44% Winning sessions e ju inte jättebra LOL

ptsessionsh3.th.png

Postad

Tråkigt att höra. Grafen ser ju inte allt för kul ut.

Kom igen. Det vänder och det vet du.

En eloge att kurvan inte har tilt-symtom i sig utan jämna steg neråt. Betyder att det är tung varians du råkat ut för.

Postad
En sak jag funderade på när jag suttit vid samma bord är om du anpassar ditt spel efter motståndarna, eller om du mest kör på enligt en mer rigid spelformel?

Jag försöker nog att anpassa mig efter vem jag spelar mot.

Utveckla gärna vad du menar...

Postad

Jag slutar aldrig att förundras över hur pokern funkar. Hade en period nu på nästan 2 veckor när jag inte kunde klara av att gå plus en endaste dag...

Gick ner 260 big bets under denna period.

Sen igår så slår jag rekord sen jag började spela poker med inspelade big bets på en dag. Sopade igår in 300 big bets på under 2k spelade händer. SKÖNT. Behövde det för mitt självförtroende.

Faan jag får så sjuka tankar under en sån här period. Jag vet inte vad jag håller på med spelmässigt och tvivlar starkt på mina pokerkunskaper. Inte dag 1, inte dag 2 osv. Men efter 10-12 dagar med bara torsk torsk torsk.

Nåväl. Har testat att spela 5/10 och lite 8/16 på FULLTILT senaste dagarna, och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka än. Ibland känns det som att det är lite mindre aggressivt spel på FT än på STARS, men ibland tycker jag åxå att varenda bord ser ut att vara fullt utav grinders.

Skillnaden är ju för min del framförallt att man kan plocka bananer på FT vilket man inte kan på stars. Men förhoppningsvis så ska jag väl kliva upp till 10/20 snart, och då känns ju stars som ett givet alternativ iochmed antalet bord. Finns typ 4 igång på FT vid bra tider och 15 på stars.

Vetefaan hur det ser ut på PARTY nu. Får väl kolla det när det blir dags. Men det dröjer väl säker en månad till.

Tror att jag kör både stars och FT ett tag nu iaf. Oj, va långt detta blev.

Postad

Har sett dig på primas 5-10 rätt mycket för någon vecka sen. Jag har inte så mycket erfarenhet av 5-10 på andra sajter, så jag undrar hur spelkvalitén ser ut på tex full tilt i jämförelse? Tycker prima är jävligt fiskigt, men gräset kanske är grönare någon annanstans? :D

Postad

har en fråga angående din skärm som du beställde för fpp, var det en samsung 24"?? den som kostar 24". Tycker du man ska beställa en sån istället för 2st 20" som jag redan beställt. Jag kommer bara spela på stars framöver om det har nån inverkan på ditt svar.

Trevlig dagbok! :)

Postad

Jag har beställt 2 stycken 24". Dom kostade 68.000 FPP:s styck, men jag fick

fel skärm en av dom. Fick en sån som ska kosta 105.000 poäng istället (tror att samsung hade rest på 244T)...

Anyway. Nu kör jag med en 242MP och en 244T. Gött som faan med 2 stycken 24".

För att svara på din fråga, så beror det ju på hur många bord du vill spela. Vill du spela 8 så e d ju bättre med 2 st 20" än en 24".

Även 6 bord tycker jag blir ganska små på en 24".