Gå till innehåll

Skitfattig - Börjar älska fixed HU


eddiemedusa

Recommended Posts

  • Svars 394
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ok. Dags att dra i bromsen och tänka till lite. MEN, jag VÄGRAR spela under NL100.

Hand Hiltonsisters. Ska jag checka flopen? För att sedan göra vadå på turn?

Eller ska jag beta mindre på flop och folda till ett raise?..Hmm

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $1.00 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

MP ($137.90)

CO ($49.40)

Button ($53.10)

SB ($62.25)

Hero ($96)

UTG ($158.95)

 

Preflop: Hero is BB with Qclub.gif, Qheart.gif.

1 fold, MP raises to $4, 2 folds, SB calls $3.50, Hero raises to $16, MP folds, SB calls $12.

 

Flop: ($36) 3heart.gif, 5club.gif, Kdiamond.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $20, SB raises to $46.25, Hero calls $26.25.

 

Turn: ($128.50) 2spade.gif(2 players)

 

River: ($128.50) 6diamond.gif(2 players)

 

Final Pot: $128.50

 

Results in white below:

SB has 2d 2c (three of a kind, twos).

Hero has Qc Qh (one pair, queens).

Outcome: SB wins $128.50.

 

 

Handen direkt efter blir jag nog lite tiltad, men funderade efteråt på om jag spelade handen fel iallafall? Hur skulle du ha spelat handen?

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $1.00 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

UTG ($133.90)

MP ($49.40)

CO ($53.10)

Button ($125.50)

Hero ($33.75)

BB ($158.95)

 

Preflop: Hero is SB with Theart.gif, 9heart.gif.

UTG raises to $4, 1 fold, CO calls $4, Button calls $4, Hero calls $3.50, 1 fold.

 

Flop: ($17) 8club.gif, 7diamond.gif, Qspade.gif(4 players)

Hero checks, UTG checks, CO checks, Button bets $9, Hero calls $9, UTG folds, CO calls $9.

 

Turn: ($44) Kclub.gif(3 players)

Hero bets $20.75 (All-In), CO folds, Button calls $20.75.

 

River: ($85.50) 4heart.gif(2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $85.50

 

Results in white below:

Hero has Th 9h (high card, king).

Button has 7c 7s (three of a kind, sevens).

Outcome: Button wins $85.50.

 

 

Här antar jag att jag överspelar en hand igen. Hur faan ska jag lyckas att bromsa mig själv här. ska jag checka mer för att inte känna att jag investerat i potten? AAAAAAAAAAAAAA jag vete faan. Jag e väl en smurf av naturen.

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $1.00 BB (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

Button ($132.80)

SB ($53.75)

BB ($111.30)

Hero ($98.50)

 

Preflop: Hero is UTG with Tclub.gif, Jdiamond.gif.

Hero raises to $4, 1 fold, SB calls $3.50, 1 fold.

 

Flop: ($9) 9diamond.gif, 7diamond.gif, Theart.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $5, SB calls $5.

 

Turn: ($19) Kclub.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $13, SB raises to $26, Hero raises to $89.5, SB calls $18.75 (All-In).

 

River: ($153.25) 6diamond.gif(2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $153.25

 

Results in white below:

SB has Jh 8h (straight, jack high).

Hero has Tc Jd (one pair, tens).

Outcome: SB wins $108.50. Hero wins $44.75.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag behöver en lärare. Finns det någon som kan hjälpa mig att komma igång med rätt tänk i NL. (jag e ju inte helt CP, men behöver lite hjälp på traven)

 

Ett bra sätt tror jag kunde va att jag spelar in när jag spelar, och kan få feedback den vägen. Vilket jag iochförsig kanske kan göra här i dagboken. Men, jag tror även att jag skulle behöva någon att kanske prata i telefonen med och så.

 

Om någon är intresserad av att ta sig an mig, så skicka ett PM eller skriv nåt här så ska vi se om vi kan komma överens om nåt.

 

Tror att jag börjar med att lägga ut en film här idag under förmiddagen så att ni kan se vad som finns att jobba med. Jag kanske e ett hopplöst fall :D .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att analysera för mycket så investerar du rätt mycket i händer som jag skulle se som "problem" händer.

Tex så är ju TJ inte så himla roliga med en flopp 89J. Det finns ju egentligen inte ett enda kort som kan hjälpa dig här, utan varje nytt kort kan ju ge motståndaren en bättre hand.

 

Så ett första steg kan vara att försöka undvika händer som ger problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att analysera för mycket så investerar du rätt mycket i händer som jag skulle se som "problem" händer.

Tex så är ju TJ inte så himla roliga med en flopp 89J. Det finns ju egentligen inte ett enda kort som kan hjälpa dig här, utan varje nytt kort kan ju ge motståndaren en bättre hand.

 

Så ett första steg kan vara att försöka undvika händer som ger problem.

 

Jag, där har vi nog ett problem. Jag ser en skitbra hand där. 7 ger mig stegen. J triss. Q stegen. Enda kortet jag inte vill se är T som ger mig ett värdelöst 2 par.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart som fan 89J är en mkt bra flop för JT. Sen vet jag inte vilken hand ni refererar till och vad som hände sen, men att säga att den floppen "inte är så rolig" med JT är ju bara dumt.

 

Jobba på eddiemedusa, det vänder nog. Smart att gå ned till NL100 och nöta där tills du vant dig vid NL, tycker det brukar vara rätt stor skillnad på NL100 och 200 på dom nätverk jag spelat på (inte stars).

 

Tycker du verkar lite överaggressiv och det blir lite "hawaiipoker" när du känner att du måste betta/raisa så mycket. Svårare att vara LAG än TAG så tycker du ska spela lite tightare iaf nu i början. Kanske är för att bra FL spelare är aggressiva och det kommer därifrån? Nackdelen är ju att man blir all in rätt ofta i NL om man spelar så, och dom synar väl oftast bara när dom leder. Inducera bluff är underskattat, du kan checka bra händer ibland med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var faktiskt inne lite på att testa no limit men som tur var läste jag här först. Mitt spel ser EXAKT likadant ut som dit. Jag tror det är för att man spelat så mycket limit; "Klonk, träffade med AK! Bet, raise, all in, äh vafan, syn!"

 

Ja, det är ju så att man har tänket. AK raise... prickar.. bet, raise..?? va faan. jag synar ner. Oj, all in.. Hmm. Det ligger ju två ruter på bordet, och 56A. Han kan ju ha stegdrag, eller färgdrag. Syn. Oj, han hade visst 3 femmor. Ja, ja. RELOAD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart som fan 89J är en mkt bra flop för JT. Sen vet jag inte vilken hand ni refererar till och vad som hände sen, men att säga att den floppen "inte är så rolig" med JT är ju bara dumt.

 

Du kan ju inte mena allvar?

Vad gör du om det på turn kommer en:

T?

7?

Q?

J?

Är du beredd att backa upp din hand med stacken i alla dessa fall?

 

I det här läget vill man ju vinna handen där och då. Får man syn så har man oftast problem, men visst, man kan leda. Men jag vill inte gärna spela om hela stacken om inte motståndaren är totalt inkompetent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart som fan 89J är en mkt bra flop för JT. Sen vet jag inte vilken hand ni refererar till och vad som hände sen, men att säga att den floppen "inte är så rolig" med JT är ju bara dumt.

 

Du kan ju inte mena allvar?

Vad gör du om det på turn kommer en:

T?

7?

Q?

J?

Är du beredd att backa upp din hand med stacken i alla dessa fall?

 

I det här läget vill man ju vinna handen där och då. Får man syn så har man oftast problem, men visst, man kan leda. Men jag vill inte gärna spela om hela stacken om inte motståndaren är totalt inkompetent.

Beror ju på vad fi är för slags spelare och hur stora stackar vi har, men 7JQ ser jag helt klart som bra kort. T är ju dåligt dock. Blir du rädd för att nån har QT/KT och nötstege om du får stege själv eller? Vad vill du se för flop när du har JT? JTx, x < 7?

 

Om eddiemedusa inte gillar att vi har diskussionen här kan du PM:a mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart som fan 89J är en mkt bra flop för JT. Sen vet jag inte vilken hand ni refererar till och vad som hände sen, men att säga att den floppen "inte är så rolig" med JT är ju bara dumt.

 

Du kan ju inte mena allvar?

Vad gör du om det på turn kommer en:

T?

7?

Q?

J?

Är du beredd att backa upp din hand med stacken i alla dessa fall?

 

I det här läget vill man ju vinna handen där och då. Får man syn så har man oftast problem, men visst, man kan leda. Men jag vill inte gärna spela om hela stacken om inte motståndaren är totalt inkompetent.

Beror ju på vad fi är för slags spelare och hur stora stackar vi har, men 7JQ ser jag helt klart som bra kort. T är ju dåligt dock. Blir du rädd för att nån har QT/KT och nötstege om du får stege själv eller? Vad vill du se för flop när du har JT? JTx, x < 7?

 

Om eddiemedusa inte gillar att vi har diskussionen här kan du PM:a mig.

 

Jag ÄLSKAR att ni har diskussionen här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror ju på vad fi är för slags spelare och hur stora stackar vi har, men 7JQ ser jag helt klart som bra kort. T är ju dåligt dock. Blir du rädd för att nån har QT/KT och nötstege om du får stege själv eller? Vad vill du se för flop när du har JT? JTx, x < 7?

 

Vi förutsätter att motståndaren är en kompetent spelare.

Låt oss säga att en 7:a kommer och bordet är 789J. Vilka händer tror du att du får syn av?

Låt oss säga att en J kommer och bordet är 89JJ. Vilka händer tror du att du får syn av?

Låt oss säga att en Q kommer och bordet är 89JQ. Vilka händer tror du att du får syn av?

 

Med en 7:a så lär ju inte någon stoppa in stacken med sämre än vad du har. En sån hand är ju underbar att ha när man sitter med TQ. :-)

Med en J så lär ju inte någon stoppa in stacken med sämre än en färdig stege eller ett set. Mest troligt har ju ingen synat pre med en sämre kicker än T som du slår.

Med en Q så är det så klart bara KT vi är rädd för. Men jag skulle ändå gärna undvika att få in hela stacken här, precis som när 7:an kommer.

 

Jag menar inte att man inte ska spela de här händerna förstås. Men jag vill helst vinna potten där och då, för blir det action så är ju risken att man är dominerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att jag förstår lite hur du tänker, men om man ska tänka så hela tiden så får man nog spela väldigt få händer överhuvudtaget. Visst ska man nog vara försiktig, men det känns som lite överanalyserat här.

Fast det är kanske därför jag torskar på NL.

 

Nej, nu ska jag spela in en film. Vetefaan hur man lägger ut en film bara. Jag har ju bara lagt ut bilder. Men man väljer ju bara en fil, så man kanske laddar upp den mot servern bara genom att välja filmfilen precis som man väljer en bildfil? Ja, ja det märks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att jag förstår lite hur du tänker, men om man ska tänka så hela tiden så får man nog spela väldigt få händer överhuvudtaget. Visst ska man nog vara försiktig, men det känns som lite överanalyserat här.

 

Jag menar inte att man ska spela som en rädd mus och lägga allt utom nötterna. Men det finns vissa händer/situationer som jag ser som "problem"händer.

 

Att undvika att hamna i problem är ju en viktig del av spelet. Så i vissa lägen kan det ju vara rätt att spela en hyfsat bra hand rätt lugnt just för att situationen kan diktera det.

 

Kör man per automatik hårt i händer som vi diskuterat ovan så är ju risken att mer kompetenta spelare utnyttjar detta. Skulle vi spela så skulle jag kanske lägga mig medan jag nästa gång satt med korten för nötstegen mot din nästnötstege och chipsen åker in. Vem ligger då på plus?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var faktiskt inne lite på att testa no limit men som tur var läste jag här först. Mitt spel ser EXAKT likadant ut som dit. Jag tror det är för att man spelat så mycket limit; "Klonk, träffade med AK! Bet, raise, all in, äh vafan, syn!"

 

SYYYYN! se mina hhs i handanyalysen. :? Man lär ju aldrig bli nån NL-gud.

 

Men till saken, den lärare som tar sig an eddie, får gärna ta sig an mig oxå i mån av tid. Skicka ett PM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eddie, jag tror du har förutsättningarna att slå iaf de här NL-borden, men du måste ändra lite i dit spel (som du redan har insett). Inga omöjliga/jättestora grejer, bara justera en del så att du inte förlorar så stort med händer som drar så jävla slim. :)

 

Jag inte sett den här db:n förut, men jag kan försöka ge dig några råd på vissa uppenbara händer om du fortsätter posta. Vad det nu är värt.

 

Vill du verkligen bli bra på NL, tycker jag inte att du ska lägga ner redan nu. Det tar ju ett tag att komma in i det om du spelat fixed förut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eddie, jag tror du har förutsättningarna att slå iaf de här NL-borden, men du måste ändra lite i dit spel (som du redan har insett). Inga omöjliga/jättestora grejer, bara justera en del så att du inte förlorar så stort med händer som drar så jävla slim. :)

 

Jag inte sett den här db:n förut, men jag kan försöka ge dig några råd på vissa uppenbara händer om du fortsätter posta. Vad det nu är värt.

 

Vill du verkligen bli bra på NL, tycker jag inte att du ska lägga ner redan nu. Det tar ju ett tag att komma in i det om du spelat fixed förut.

 

Låter bra ;) .

 

Jag har ju redan sett alla stoxriders filmer ett par gånger per film. Så jag har nog ganska goda grunder vad gäller tänkandet. Det som antagligen kommer att ta ett tag är att få ur fixed spelaren ur mig. Men jag SKA lära mig NL. Är sååååå trött på fixed.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi förutsätter att motståndaren är en kompetent spelare.

Låt oss säga att en 7:a kommer och bordet är 789J. Vilka händer tror du att du får syn av?

Låt oss säga att en J kommer och bordet är 89JJ. Vilka händer tror du att du får syn av?

Låt oss säga att en Q kommer och bordet är 89JQ. Vilka händer tror du att du får syn av?

 

Med en 7:a så lär ju inte någon stoppa in stacken med sämre än vad du har. En sån hand är ju underbar att ha när man sitter med TQ. :-)

Med en J så lär ju inte någon stoppa in stacken med sämre än en färdig stege eller ett set. Mest troligt har ju ingen synat pre med en sämre kicker än T som du slår.

Med en Q så är det så klart bara KT vi är rädd för. Men jag skulle ändå gärna undvika att få in hela stacken här, precis som när 7:an kommer.

 

Jag menar inte att man inte ska spela de här händerna förstås. Men jag vill helst vinna potten där och då, för blir det action så är ju risken att man är dominerad.

Jag säger inte att man kommer kunna stacka en motståndare som sitter på tex överpar för att man träffar en väldigt uppenbart stege eller öppen triss, men man vinner ofta en helt ok pott, och huvudsaken är att man vinner. Får man hårt motstånd på tex 89JJ brädan så är det klart att man ofta ligger under, men det betyder ju inte att man själv bustar (kan ju folda även bra händer), man går ju inte all in med den handen direkt. Sen hur mycket betalt man får beror ju på ens egen image och fi.

 

Förstår vad du menar iaf, kan bli en del jobbiga beslut med handen, men det är ändå en fin flop tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår vad du menar iaf, kan bli en del jobbiga beslut med handen, men det är ändå en fin flop tycker jag.

 

Vi är nog rätt så överens.

Men som sagt, jag vill helst vinna potten där och då, jag vill inte stoppa in större delen av stacken om jag slipper, för det är ju svårt att få syn av någon som man inte antingen splittar med eller ligger under mot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har jag inger read på Fi

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $1.00 BB (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

SB ($50.10)

Hero ($96.20)

UTG ($100.70)

Button ($176.40)

 

Preflop: Hero is BB with Jspade.gif, Jheart.gif.

2 folds, SB raises to $4, Hero raises to $12, SB calls $8.

 

Flop: ($24) 9spade.gif, Qheart.gif, 8heart.gif(2 players)

SB bets $38.1 (All-In), Hero folds.

 

Final Pot: $62.10

 

Results in white below:

No showdown. SB wins $62.10.

 

 

Inte här heller. Är det i såna här lägen som jag ska ge sjutton i att raisa om jag inte är villig att spela om stack? Tanken med mitt raise är ju att få honom att lägga sig, och inte att jag vill spela en stor pott.

Det är väl i såna här lägen jag måste tänka om.

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $1.00 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

Button ($108.25)

SB ($32.60)

Hero ($97.95)

UTG ($59)

MP ($130.75)

CO ($88.05)

 

Preflop: Hero is BB with 9heart.gif, Aclub.gif.

2 folds, CO calls $1, 1 fold, SB completes, Hero checks.

 

Flop: ($3) 9spade.gif, 3spade.gif, 8diamond.gif(3 players)

SB bets $2, Hero calls $2, CO folds.

 

Turn: ($7) 6club.gif(2 players)

SB bets $2, Hero raises to $10, SB raises to $18, Hero folds.

 

Final Pot: $35

 

Results in white below:

No showdown. SB wins $35.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop: Hero is BB with 9heart.gif, Aclub.gif.

 

JJ-handen känns väl aningen marginell, så den skiter jag i.

 

Den här handen (A9) är dock nånting du bör fundera över. Att slå om i det här läget åstadkommer allt du verkligen inte vill och är ett garanterat -EV spel. :)

 

En rimlig HD på SB givet spelet fram tills ditt omslag är ett svagt par, ett färgdrag, stål eller en hand liknande din (A9-Q9). Möjligen nån typ av kombo (par+drag), men den "får plats" också. Mot en sådan HD, vad fyller ditt omslag för funktion?

 

Om han är svag säger du "jag sitter FETT" (fast du sitter knappt halvfett, men ändå helt OK), och han foldar.

 

Om han har ett drag synar han ibland, men än oftare missar han det på river och du vinner bluffvärde där istället.

 

Om han har stål trebettar han eller spelar den tricky och kanske t.om kan få dig att betala ännu mer på river. (Typ han synar bara turn, river blankar totalt och han bettar moderat).

 

Om han har din typ av hand (K9/Q9 kanske) och övervärderar så kanske han trebettar också en sån (om han är fiskig), och du kommer att få folda bäst hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi har 14/0/3.0

 

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $2 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

CO ($109.95)

Button ($322.15)

Hero ($209)

BB ($212.95)

UTG ($210.20)

MP ($163.90)

 

Preflop: Hero is SB with 2heart.gif, Aheart.gif.

UTG calls $2, 3 folds, Hero completes, BB checks.

 

Flop: ($6) 7diamond.gif, Theart.gif, 4heart.gif(3 players)

Hero bets $6, BB folds, UTG calls $6.

 

Turn: ($18) 8spade.gif(2 players)

Hero bets $10, UTG raises to $20, Hero calls $10.

 

River: ($58) 9spade.gif(2 players)

Hero checks, UTG bets $22, Hero folds.

 

Final Pot: $80

 

Results in white below:

UTG doesn't show.

Outcome: UTG wins $80.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...