Gå till innehåll

NLT - Hur ska man dölja sina pocket A vid träff


Tude

Recommended Posts

Sitter i BB med :diamond: A :club: A

 

tre limpare och en agressiv spelare med $700 höjer standard till 24 Jag reraisar till 72 för jag vill ha han heads up (hoppas ju på reraise)

 

Flopp A :heart: 6 :diamond: 4 :diamond:

 

Jag bettar ut 65 han reraisar mej till 190 här är nu frågan vad gör jag härifrån för att få in så mycket som möjligt?

 

turn 6 :heart: riv 8 :club:

 

Jag callade o checkar turn, tyvärr han likaså sen bettar jag ut $200 (halv pott) o han foldar. Detta är nog det fiskigaste sättet att få in pengar...Men sitsen är skön men svår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för att göra en lång historia kort:

 

Det han slår om med på flop här är STÅL samt semibluffar/"luft" som han tror sig kunna putta bort dig med JJ-KK eftersom det är ett A på floppen.

och om han märker att du är synbenägen på flop så kommer han inte ge dig mer action det kan jag lova. han kommer garanterat ta frikort till drag. och stänga ner med luft.

 

Du ska raisa igen här för att:

1. har han luft får du ändå inte mer in i potten, och det är väldigt bra att göra sånna här moves utan att behöva visa handen för sin tableimage.

 

2. om han är på semibluffen kommer du ge honom två gator att träffa den på.

3. om han har stålet finns det alldeles för många kort som kan döda action

t.ex han sitter på 44 turn kommer 7d. det kommer kanske inte betyda att du inte får mer pengar.. men det kommer garanterat betyda att du får MINDRE pengar.

 

han har 64s turn kommer Kh eller Qh . detta kommer också göra så att du får mindre pengar.

 

Han har A4s turn kommer 6. detta kommer döda ALL action.

 

nu vet inte jag om han är tillräkligt LAG för att spela dem senast nämnda händerna men annars är det fortfarande alla andra punkter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom han höjer dig på floppen är det inte speciellt troligt att han har färgdraget.

Varför inte?

 

undrar jag med.. jag hade kunnat höjt flopp med färgdraget där om jag känner att det finns en chans att min fiende lägger JJ-KK i det läget.

 

Vore väldigt intressant att veta om du har Ad också ellero m du har 2 svarta A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom han höjer dig på floppen är det inte speciellt troligt att han har färgdraget. Däremot blir det svårt sen på turn men eftersom brädan parar sig kan du checka till river och göra en valuebet då.

 

Rätt spelat enligt mig.

 

Jag brukar frekvent höja färgdraget när jag har position, speciellt mot spelare jag bedömmer som weak tight. Anledningen är givetvis att det minskar tron på att jag sitter på draget och därmed att jag får betalt vid träff, plus att chansen finns att fi checkar turn så att jag får se river gratis, och att det är jag som har bestämt priset för att se handen till slutet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att höja här med ett naket färgdrag tror jag generellt sett inte är någon vidare idé, i alla fall inte om man möter spelare som resonerar som er (trycker in med träff). Potten är så pass stor att det blir alldeles för lättspelat för FI när han har träff, vilket är ganska troligt med tanke på A:et på bordet. Esset gör dessutom att man inte har några överkort när FI har träff, vilket annars är en rejäl bonus. Visst bluffar man bort JJ-KK (troliga händer), men dem kan man antagligen bluffa senare även om man bara synar.

 

Det där blev visst lite OT. Till handen istället:

 

Är FI väldigt aggressiv tycker jag att din linje är bra, då du ger honom chansen att skjuta stort på turn också. Mot de flesta motståndare är detta däremot onödigt eftersom få personer kommer fortsätta bluff efter att du synat.

 

Om FI är av typen stål/semibluff när han höjer i det här läget (ganska många kör efter den principen) kan du lika gärna ställa in. Har han ett drag har han i princip committat sig och stål som set och A4s (AK?) betalar glatt av.

 

Slutligen finns den ökände informationshöjaren som bygger stora potter med marginella händer. Mot en sådan tycker jag att du ska syna flopp och betta turn ganska smått. Tror att han ofta betalar av litegrann med AJ och liknande och då måste han nästan syna river också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många intressanta tankar och svar.

 

Många som anser att jag ska raisa direkt (just detta med att få en bra table image var en bra tanke) oxå för att detta kan visa att jag har en hand som AK eller AQ om han sitter på samma...

 

 

Hur skulle det bli tro om man callar hans bet o sen bettar ut halv pott på turn? Vad synar han då med? Jag får syn av ett A men det har han nog inte eftersom han slänger på riv. Färgdrag finns det för många muppar som inte kan släppa fast bordet parar så det betalar säkert.

 

Med ett reraise direkt visar jag väl sjuk styrka och han kan t.o.m lägga händer som AJ, AQ om han är duktig.

 

Anldningen till att jag inte höjer direkt är att färgdraget inte bekommer mej för han har ju efter allt höjt preflopp visst kan han göra det med två connectade men då får man bara betala av helt enkelt plus att jag har återdraget på riv med 10 outs för nöten.

 

 

 

 

undrar jag med.. jag hade kunnat höjt flopp med färgdraget där om jag känner att det finns en chans att min fiende lägger JJ-KK i det läget.

 

Vore väldigt intressant att veta om du har Ad också ellero m du har 2 svarta A

 

Håller jag med om men i detta läge e det inte så troligt att han har färgdrag troligt för jag hade det röda A:et. miss att inte ta med jag ändrar det direkt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...