juttis Postad 27 Juni , 2006 Rapport Postad 27 Juni , 2006 tavarozz verkar ganska duktig, ganska aggro utan att vara överdrivet aggro. Seat 2 is the button Total number of players : 6 Seat 1: LordRahl27 ( $212.65 ) Seat 4: sureshdb ( $416 ) Seat 5: HaroldJ42 ( $1122.67 ) Seat 6: juttis ( $642.80 ) Seat 2: tavarozz ( $410.70 ) Seat 3: d4ncingfish ( $437 ) d4ncingfish posts small blind [$2]. sureshdb is sitting out. HaroldJ42 posts big blind [$4]. ** Dealing down cards ** Dealt to juttis juttis calls [$4]. LordRahl27 folds. tavarozz calls [$4]. d4ncingfish folds. HaroldJ42 checks. ** Dealing Flop ** HaroldJ42 bets [$11]. juttis raises [$40]. tavarozz calls [$40]. HaroldJ42 folds. ** Dealing Turn ** juttis bets [$80]. tavarozz raises [$250]. Känns ju som eller vad säger ni? Citera
ulaf Postad 27 Juni , 2006 Rapport Postad 27 Juni , 2006 När slutade folk höja med AQ? Och en AK hade han väl höjt med själv? En limphand typ Axs borde väl vara troligare. Han synar ju din raise på floppen, det tyder på mer än bara nötdraget, tycker jag. Hade han haft set hade han nog höjt dig på floppen, eller kanske lagt sig. Jag tror definitivt han har färg. Bluff är otroligt otroligt. Citera
eyedol Postad 27 Juni , 2006 Rapport Postad 27 Juni , 2006 Varför limpar du AQs? Visst skulle han kunna ha Ax med A i klöver (AK hade han väl höjt?) men tror mer på en slöspelad färg (alternativt ett dåligt spelat set men inte lika troligt om han är duktig som du säger). Citera
Tiggr Postad 27 Juni , 2006 Rapport Postad 27 Juni , 2006 Du släpper in knappen gratis pf. Knappen coldsynar bet+stor raise. Skulle gissa på nån limpad SC och AcKx har han nog bara här om han är en jättetomte. Många använder sig av detta spelet för att hålla nere potten om turn 4flushar och om turn blankar smackar de på. Citera
juttis Postad 27 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 27 Juni , 2006 Mjo, nu när jag tänker efter så känns det ju faktiskt som om han försöker försvara sin färg på turn. Tyder ju snarast på en svag färg. Citera
Nidson Postad 27 Juni , 2006 Rapport Postad 27 Juni , 2006 Allt tyder på att du är fetslagen, antagligen av nötfärgen. Kallsynen fi gör på floppen tyder på extrem styrka. Någon gång kan det visserligen vara nötfärgdraget men inte tillräckligt ofta för att du ska kunna spela vidare givet turnactionen. Citera
butcha Postad 27 Juni , 2006 Rapport Postad 27 Juni , 2006 Önsketänkande att tro att han inte skulle ha färgen här om han nu är ganska duktig. Du visar ju fenomenal styrka. Du har 4 outs (max) så fold. Citera
juttis Postad 27 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 27 Juni , 2006 Varför limpar du AQs? Brukar variera mig ibland med höga SC. Beror lite på min image osv. Citera
ulaf Postad 27 Juni , 2006 Rapport Postad 27 Juni , 2006 AQs är väl ingen SC? AKs är inte heller det eftersom den kan göra lika många stegar som AQ, dvs en. Citera
All in Postad 27 Juni , 2006 Rapport Postad 27 Juni , 2006 Limpa inte AQs först in 6 handed. När de stora misstaget ändå är gjort så ser de ut som du är slagen på turn. Citera
juttis Postad 27 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 27 Juni , 2006 AQs är väl ingen SC? AKs är inte heller det eftersom den kan göra lika många stegar som AQ, dvs en. Jag skulle säga att AQs är en SC men det är klart att den är sämre på samma sätt som 23s är sämre än 34s. Citera
juttis Postad 27 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 27 Juni , 2006 Jag tror på Ac 9 Inte omöjligt faktiskt. Hursomhelst, jag foldade så vi får aldrig reda på svaret. Citera
Mr.Tony Postad 27 Juni , 2006 Rapport Postad 27 Juni , 2006 Grymt svårt! han borde inte ha en låg flush iaf. ingen aning, haha Citera
juttis Postad 27 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 27 Juni , 2006 Grymt svårt! han borde inte ha en låg flush iaf. Varför inte? För att han tar det lugnt på floppen? Citera
-PK- Postad 27 Juni , 2006 Rapport Postad 27 Juni , 2006 AQs är väl ingen SC? AKs är inte heller det eftersom den kan göra lika många stegar som AQ, dvs en. Suited connector har inget att göra med hur många stegar som kan göras med handen. Det betyder kopplade kort i färg, alltså är AKs en suited connector...tadaaa Citera
ulaf Postad 28 Juni , 2006 Rapport Postad 28 Juni , 2006 AQs är väl ingen SC? AKs är inte heller det eftersom den kan göra lika många stegar som AQ, dvs en. Suited connector har inget att göra med hur många stegar som kan göras med handen. Det betyder kopplade kort i färg, alltså är AKs en suited connector...tadaaa Njaae... Orsaken till att man kallar dem suited connectors är väl att de kan göra många olika händer. Eftersom AK gör motsvarande exakt likadana händer som AQ, AJ, AT, A2, A3, A4 och A5 så har själva "connectandet" ingen inverkan på handens styrka. Därför anser jag inte AKs vara en SC då den lika gärna kunde varit oconnectad. Citera
ulaf Postad 28 Juni , 2006 Rapport Postad 28 Juni , 2006 Men visst, K och A ligger bredvid ï ordningen. Citera
Smokey_McPot Postad 28 Juni , 2006 Rapport Postad 28 Juni , 2006 Höj AQ preflop, folda turn mot omslaget. Citera
Recommended Posts