Gå till innehåll

I pokern är jag förföljd av:  

309 medlemmar har röstat

1. 1. I pokern är jag förföljd av:

Recommended Posts

Postad

Man tycker ju att man har grymt missflyt, men i verkligheten så vet man ju att den känslan beror på selektivt minne.

Jag har inte röstat än, men ska göra det nu. Jag tänker rösta på varken eller, men vet att min det kommer att bli en tuff fajt mot min hand som kommer att göra allt för att klicka på att jag har massiv missflyt.

Postad

Asså har jag tur om jag vinner MYCKET i början av min pokerkarriär och sen förlorar stora delar av det men fortfarande är ganska rejält plus? Tycker fan jag har otur jämt i alla fall enligt min åsikt. :D

Postad
Man tycker ju att man har grymt missflyt, men i verkligheten så vet man ju att den känslan beror på selektivt minne.

Jag har inte röstat än, men ska göra det nu. Jag tänker rösta på varken eller, men vet att min det kommer att bli en tuff fajt mot min hand som kommer att göra allt för att klicka på att jag har massiv missflyt.

Exempel: Avslutade precis en SnG-session med 20 spelade och ett fint litet ROI på ca 35% och ca 45% ITM. Ändå så sitter man och tycker att man har ärkemissflyt... :oops:

En sak som jag gör iaf är att jag överskattar hur mycket favorit man kan vara. Om jag har spelat en hel dag och gått all-in med t.ex. AK mot AJ så kommer jag att bli utdragen nästan 1/3 av de gångerna. Trots att man tycker att man är tokfavorit och blir helt grinig när den andra sätter sin 3-outare, så blir det måååånga gånger på en dag det händer utan att det är särskilt märkligt...

Undrar hur mycket man skulle vinna om man inte kunde bli utdragen...? ;)

Postad
Var det inte "kniven" som sa: "Det sägs ju att tur och otur tar ut sig i längden men vi människor lever helt enkelt för kort tid för att det ska hinna ge rättvis fördelning..."

spelar man t.ex bara WSOP en gång per år hela sin livstid kan det omöjligen bli en rättvis fördelning

men spelar man enbart CG NL100 en hel livstid, flera timmar per dag ,borde oturen och turen ta ut varandra, fast blir ju aldrig helt

Postad

I det riktigt jäkla lååååånga loppet jämnar det ju ut sig, men det beror ju som sagt på hur man spelar också.

Ett nätgrindande/multitablande proffs kommer nog utan större problem snabbt(?) upp i tillräcklig volym för att tur inte ska vara någon nämnvärd faktor, men en duktig hobbylirare som kör t.ex. Stars $1M Guaranteed varje vecka med 5.000 deltagare kan, med bara en liten tuss missflyt, spela typ hela sitt liv utan att ens gå plus.

Postad

Undrar hur mycket man skulle vinna om man inte kunde bli utdragen...? ;)

Inte speciellt mycktet då fisken skulle lägga ner rätt snart om de inte vann någon gång ibland.

8-)

Men messerschmidt där! ;)

Fast de får ju faktiskt bättre kort ibland också... Ibland springer man ju in i monster som man dör mot, man tycker det borde räcka för att hålla de små rackarna nöjda. :)

Postad
Det är nästan fem gånger så många som har otur, jämfört med hur många som har tur, enligt omröstningen.

Det måste väl bevisa riggen..?

Solklart, nu har vi ju alla de statistiska bevis vi behöver. 25 % av pokermarknaden är riggad! Fy fan vad nedrigt :shock:

Postad

Jag vill påstå att jag haft otur :roll:

Men som tur är så vet jag att det är mitt super selektiva minne som spelar mig ett spratt. Tror nog att de gåt jämt ut till slut. Frågan är bara om jag lever så länge så att variansen jämnar ut sig :lol:

Postad

En bra spelare bör väl ha mer otur än tur under sitt spelande jämfört med en sämre spelare?

Den bättre spelaren är bättre på att få in pengarna som favorit, och det är ju förutsättningen för att ha otur. Ligger man redan efter när pengarna åker in och man förlorar så är det ju inte otur, utan dåligt spel.

Postad
Det är nästan fem gånger så många som har otur, jämfört med hur många som har tur, enligt omröstningen.

Det måste väl bevisa riggen..?

nej nej nej.

50% har tur, 50% har otur.

30% har otur och vet om det. 20% har otur, men är fiskar som läst någonstans att det inte finns något sådant som tur och otur.

8% har tur, och inser att det är just tur. 42% har tur, men är dumma nog att tro att det är deras egen skicklighet som får dem att vinna.

Postad

jag är en turfitta, thrasher kan intyga det.

kan berätta om min pokerkarriär:

första handen AA.

första freerollen vinner jag(370 deltagare)

plussar 200BB direkt innan jag lärt mig tolka starthandstabellen

plussar $1k på FLT 0.5/1 min första månad.

"i heltoks största pott förlorar han handen, men klienten buggar ur och han får potten ändå" som någon sa.

jag brukar ofta beta rakt ut och litar på min tur att alla foldar:

http://www.pokerhand.org/?166118

dock ingen vidare tur i kärlek. men tjejer är EV- så det är EV+ för mig :)