Gå till innehåll

Hajen - En fena på vift


hajen

Recommended Posts

  • Svars 3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

.

 

Mitt självförtroende blev så knäckt igår efter utskåpningen

på wpx 1/2 bord :-)

 

Har du spelat mot Saint_bjorn ännu eller testade du bara att slaksa lite 6max/hu mot randoms?

 

Jag vet ärligt talat inte hur man skall spela på nivåer 2/4 - 3/6 exempel. Ligger bara och stampar evenspel där.Medans man får känslan att aggressiviteten man besitter passar någon(ra) nivåer upp.

 

Skall köra lite sng till på party och kanske sedan börja lira CG FLTSH på allvar.

På party kanske eller så blir det stars igen. Stars har så mycket mer utbud av spelare just nu, lite lättare att smälta in.

 

Kanske skulle börja mangla lite flerbords 2/4 eller nått ett tag för att se hur det går. Vad kan man ha för riktlinje antal händer och vinst om är hyffsat ?.

 

Hajfive

 

Nu vet jag inte hur dina resultat ser ut på 5/10+ och hur många händer du har där. Men rent spontant känns det ju lite onödigt att försöka lära dig spela "micronivå" om du spöar högre games. Lite som om jag ska lära mig klå 7CS Hi/Lo med två strippade lekar där nior och tvåor är borta för att jag vill spöa 5/10 plus i FLT:-)

 

Det ska väl dock tilläggas att det itne är fel att lära sig nya saker, bara att jag inte riktgit förstår anlednignen:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du spelat mot Saint_bjorn ännu eller testade du bara att slaksa lite 6max/hu mot randoms?

 

 

 

Nu vet jag inte hur dina resultat ser ut på 5/10+ och hur många händer du har där. Men rent spontant känns det ju lite onödigt att försöka lära dig spela "micronivå" om du spöar högre games. Lite som om jag ska lära mig klå 7CS Hi/Lo med två strippade lekar där nior och tvåor är borta för att jag vill spöa 5/10 plus i FLT:-)

 

Det ska väl dock tilläggas att det itne är fel att lära sig nya saker, bara att jag inte riktgit förstår anlednignen:-)

 

Det var bara lite random SH . PÅ 1/2 SH gick jag + 10 $ och på HU 1/2 back 50$. Skall kolla med saint bjorn ikväll om det kan bli av.

 

Statistik är/var jag inget bra på att föra. Det blev alltid så tråkigt slut då all vinst försvann på the top of the line borden :) men kul var det. Men vad jag kan återblicka är kanske på 3/6 sist plussade jag kanske 600$ på 10 k händer, inte alls nöjd. däremot har jag nog runt 10-12 k på 10/20 -30/60 på några tusen händer. Det är väl vad som skottats bort på 50/100 100/200. Jaja få se vad jag gör.

 

Skulle gärna vilja ha och få facit på att jag klarar hålla disciplinen på sig 3/6 en längre tid samt gå plus på säg 30-50 k händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

random spel idag igen.

 

6st sng (5st 22or + 1st 33) +103$

HU match emot saint bjorn -75$

frustrationsslask 3/6 på wpx +70$ +28 rake

 

Nu blir det ett avsnitt av National HU 2007

 

edit Wooohoooo Shannon Elisabeth spelar KLON KLONK ÄCKLIGT SNYGG

extra ball you have...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och räknade lite på jobbet och kolla partykontot. Visade sig att man låg +2694$ denna månaden, trodde det var värre tji fick jag. Plus att det ligger 50$ i någon high stake promototion och väntar nånstans i alla menyerna.

 

Ströspel är stålet.

 

Huga nu blir man brons snart igen då på stars :-(

 

edit: -50$ WPX tilt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

idag blev det endast lite spel. Skanke lurade in mig till full tilt

och spela en 22:a. Satte in 200$ låg 7$ och skräpade med och de tog nästan snabbt slut.

spelade 4st 22or och 1st 33:a alla otm

 

Full maskin på en 60:a klonk! lillplus totalt 75$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt spel med AK ,fick ju sätta han på färgdraget men ack sa ankan..

 

#Game No : 5910429358

***** Hand History for Game 5910429358 *****

NL Texas Hold'em $22 USD Buy-in Trny: 33096816 Level: 1 Blinds(20/40) - Wednesday, April 25, 16:20:00 ET 2007

Table Speed #1330294 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 10

Seat 2: Nooutsorodds ( 1,940 )

Seat 1: karlettides ( 2,080 )

Seat 7: rinizzle86 ( 2,110 )

Seat 8: skatesem ( 2,000 )

Seat 5: assoass1 ( 2,000 )

Seat 10: joymin ( 2,000 )

Seat 6: trepo19 ( 1,960 )

Seat 3: johnboyone ( 1,800 )

Seat 4: niels955 ( 2,000 )

Seat 9: levgirl111 ( 2,110 )

Trny: 33096816 Level: 1

Blinds(20/40)

** Dealing down cards **

Dealt to Nooutsorodds [ 2c 2h ]

assoass1 folds

trepo19 folds

rinizzle86 folds

skatesem will be using his time bank for this hand.

skatesem folds

levgirl111 folds

joymin folds

karlettides folds

Nooutsorodds calls [40]

johnboyone raises [60]

niels955 calls [40]

Nooutsorodds calls [40]

** Dealing Flop ** [ 2d, 5d, Ts ]

>You have options at Speed #1329959 Table!.

johnboyone bets [120]

niels955 folds

Nooutsorodds raises [280]

johnboyone calls [160]

** Dealing Turn ** [ Qc ]

johnboyone checks

>You have options at Speed #1329959 Table!.

Nooutsorodds bets [440]

johnboyone calls [440]

** Dealing River ** [ Js ]

johnboyone checks

Nooutsorodds bets [760]

johnboyone is all-In [1,000]

Nooutsorodds calls [240]

Nooutsorodds shows [ 2c, 2h ]three of a kind, Twos.

johnboyone shows [ Ac, Kc ]a straight Ten to Ace.

johnboyone wins 3,680 chips from the main pot with a straight, Ten to Ace.

Game #5910435522 starts.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde en Cleburne förlorade 3st sng i rad casha ut .....aldrig mer party :lol:

 

Satte in pengarna på stars istället, skall börja grinda FL 2/4-3/6 ett tag nu för att se hur vattnet är.

 

En riktig Cleburne kräver väl att du önskar livet ur företagsledningen och så också i dagboken ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte bestämma mig om jag skall trycka in Poker Office 2 igen i datorn,för lite koll på mitt FLTSH spel eller om jag skall införskaffa PT + PAHUD, man måste ha poker patterns väl för att få till grafer.

Känns kanske overkill att skaffa PT när man redan har PO2..

 

Finns det något man saknar och borde ha i PO2

 

Har satt in 2,5k$ för lite FL spel nu på stars, började igår med 2/4 spel. funderar att gå på 3/6 direkt faktiskt. 600BB vs 400BB motståndet är snarlikt.

 

Lägger SNG spel åt sidan ströspel endast. Nu blir alla glada :)

 

Målet får bli att "Reload or Die mother fuckers" typ..och plussa in lite cash för MTT lir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du spelar FL igen!

 

Lycka till och försök hålla dig borta från de riktigt höga borden så ska nog allt gå bra!

Jag håller tummarna iallafall!

 

tack tack, nu har sonen vattenkoppor så nu kvider det lite här och där på han. Får se om jag kan köra nått idag.:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hinner fasen inte gajma nått knappt, bara ströspel hit och dit.

 

Hade en fin rush nu faktiskt medans sonen sov. 1022$ upp på ett 15/30 bord:roll: . Det mest sjuka är nog att jag tappa 900$ innan jag slutade på FI.:S mongolidsyner...händer som AJ vs flop j42 Cappar floppen mot en KQ som träffar Q på river. hmmm betala 180$ för den..

 

jaja starkt av mig att sluta i tid i alla fall så man inte gick igång på de sista beatsen.

 

hörs snart igen tror jag om jag finne tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för någon bok?

 

Tror det är 2 killar från 2+2 som har skrivit om just shorthanded highstakes FL holdem.

 

"Winning tough FLT SH and highstakes by stoxtrader/zobags"

 

Läste nån recension på deras forum och den verkade intressant. Och då är jag inte ens förtjust i fixed...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...