Gå till innehåll

Teori: Det finns inga pokerproffs


Oskar

Recommended Posts

  • Svars 70
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tänkte oxå på detta en gång! Har lite svårt att förstå varför proffs skulle dela med sig av sina kunskaper så fiskarna skulle bli bättre. Finns ju ingen logik i det, men man tackar. Vore lite som konsulter ger sin kunskap utan att ta betalt.

Kanske dessa "proffs" har en altruistisk ådra eller så kan dem bara inte låta bli att skryta hur mycket dem kan. Fast det här stämmer nog inte för att oavsett hur mycket jag läser har jag svårt att vinna pengar i långa loppet på poker. Visar bara att jag suger, kanske som dem flesta av dessa proffs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte oxå på detta en gång! Har lite svårt att förstå varför proffs skulle dela med sig av sina kunskaper så fiskarna skulle bli bättre. Finns ju ingen logik i det, men man tackar. Vore lite som konsulter ger sin kunskap utan att ta betalt.

 

Ingen spelar ju optimalt så om man därför diskuterar t.ex. olika HH:s samt situationer kan man lära av varandra och på så vis förbättra sitt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

många av dem är affiliates och tjänar sina pengar på att haussa poker på olika sätt ex pf.nu

 

Mmm de flesta av dom. Det finns dock ett par stycken som klarar att leva på pokern, max 3 här på pokerforum skulle jag tro. Utomlands finns det fler bland annat i USA där många proffs lever och fodras. Phil Ivey, Phil Hellmuth och Phil Gordon alltså de som heter Phil.

 

 

MVH Oskar Axelson känd pokerretoriker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

många av dem är affiliates och tjänar sina pengar på att haussa poker på olika sätt ex pf.nu

 

Mmm de flesta av dom. Det finns dock ett par stycken som klarar att leva på pokern, max 3 här på pokerforum skulle jag tro. Utomlands finns det fler bland annat i USA där många proffs lever och fodras. Phil Ivey, Phil Hellmuth och Phil Gordon alltså de som heter Phil.

 

 

MVH Oskar Axelson känd pokerretoriker

 

Vet inte exakt siffra på proffs här på forumet men det kan inte vara många. Det klart det finns fler i USA för där har dem stora turneringar m.m. Glöm heller ej Phil Gordon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
tror vissa här grovt underskattar kompentensen som som finns här. pokerforum.nu har några av världens duktigaste pokerspelare och de tjänar vääldigt bra med pengar.

 

Vilka här är bland världens duktigaste lirare? Du menar väl i nivå med Phil Ivey, doyle brunson och alla andra superlirare. det är ju världens duktigaste

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Mmm de flesta av dom. Det finns dock ett par stycken som klarar att leva på pokern, max 3 här på pokerforum skulle jag tro. Utomlands finns det fler bland annat i USA där många proffs lever och fodras. Phil Ivey, Phil Hellmuth och Phil Gordon alltså de som heter Phil.

 

 

MVH Oskar Axelson känd pokerretoriker

 

Det finns så få svenskar som heter Phil. Men jag tror jag ska byta namn..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror vissa här grovt underskattar kompentensen som som finns här. pokerforum.nu har några av världens duktigaste pokerspelare och de tjänar vääldigt bra med pengar.

 

Vilka här är bland världens duktigaste lirare? Du menar väl i nivå med Phil Ivey, doyle brunson och alla andra superlirare. det är ju världens duktigaste

Han syftar nog främst på online-spelare.

En av limit-världens bästa spelare hänger här (dock inte så mycket, inte sett till antal inlägg). Ett resultat på +$425000 på enbart cashgames, på en månad räcker väl för att få kallas proffs? ;)

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?p=424406#424406

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror vissa här grovt underskattar kompentensen som som finns här. pokerforum.nu har några av världens duktigaste pokerspelare och de tjänar vääldigt bra med pengar.

 

Vilka här är bland världens duktigaste lirare? Du menar väl i nivå med Phil Ivey, doyle brunson och alla andra superlirare. det är ju världens duktigaste

Han syftar nog främst på online-spelare.

En av limit-världens bästa spelare hänger här (dock inte så mycket, inte sett till antal inlägg). Ett resultat på +$425000 på enbart cashgames, på en månad räcker väl för att få kallas proffs? ;)

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?p=424406#424406

 

Unreal är? sagström?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...