Gå till innehåll

Conspiracy tar en liten pokerpaus


Conspiracy

Recommended Posts

  • Svars 927
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nej men allvarligt, vore det inte jävligt coolt att ge farsan typ Theory of Poker eller nåt och privatlektioner? Tror du inte att han är lite intresserad, eller är han inte den typen?

 

Vet att min farsa hade garvat åt hela idén, konservativa jävel..

 

Haha, jo han hade garanterat tyckt det vore kul!

 

Har du funderat på att kliva upp i långsammare steg typ: Att spela 2 st33or och 2 55or åt gången. Har funderat på detta själv men vet inte om det är bra att göra på detta viset. Har du några synpunkter på denna metod. Vore ju tråkigt om man klonkar i den lägre turneringen hela tiden men i det långa loppet så borde det väl gå ihop ändå.

 

Jag har funderat på att göra det men bestämt mig för att inte göra det. Anledningen är att jag antagligen skulle bli för slaskig på den lägre nivån. Plus det emilio säger, resultatet blir väldigt beroende av $55.

 

Är de tajtare i push-or-fold spelet också? Isåfall känns det som att det närmast skulle vara mer lättslaget...

 

Nej, när blindsen ökar är spelet mer LAG. Spelet är i allmänhet mer korrekt (läs: mer korrekt, inte perfekt) än vad det är på $11-$33. Däremot ska det inte vara någon svårighet att slå nivån, själv vill jag dock ha lite mer kött på benen innan jag kliver upp ;)

 

Riktigt nice Hur orkar du lira i 4.5H? Sen skynda långsamt, spela vidare på $33 nivån tills du känner dig bekväm med att gå upp. Sen är ju 55 inköp i minsta laget..

 

Keeep up the good work!

 

4,5h var med toalettpauser/rökpauser inräknade, kollad i TM och där stod det 4,5h ;) Nej, jag har verkligen ingen panik med att gå upp i nivå, jag gör ju bra pengar på $33 just nu så varför stressa? Kommer eventuellt köra med 100 inköp i fortsättningen, då lär ju de mentala spärrarna försvinna när man går upp i nivå iaf.

 

Hur orkar man inte 4,5 timmar? Tidsbegrepp försvinner ju helt när man lirar (iaf för mig). Har flertalet gånger börjat lira runt 20tiden för att en liten tid senare upptäcka att klockan blivit 7.

 

Så sant, när grindmode är igång så försvinner ju tid och rum. Spelberoende, jag? vadåå? LOL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahapp då var det väl bekräftat; jag är spelberoende. Nemen skämt å sido. Måste väl var fler som inte tycker 3-4 timmar är jättemycket!?

 

Tycker inte heller att 3-4 timmar är speciellt mycket. Själv lirar jag mest turneringspel och dessa tar ju i alla fall minst 3-4 timmar om det går riktigt bra.

 

Dock så är det bästa med Sng att man kan ta en längre paus när man vunnit de fyra första 8-), för att sen köra vidare med fyra till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill också vara med och leka! :)

 

A2o: Ser bra ut. Själv checkfoldar jag flop då jag inte gillar att spela TP på en sån träffvänlig bräda ur position.

 

77: Brukar också gilla att göra så här ibland. Check-fold funkar också. Fold efter omslag.

 

AJo: Kan nog tänka mig att folda efter omslaget preflop, fast jag vet inte. Fina odds och så, även om jag inte riktigt vet vilken bräda jag vill träffa.

 

AQs: Superstandard.

 

44: Ja, ett c-bet tycker jag är på sin plats, men jag skulle själv betat mindre. Ser nästan ut som ett pottbet du gör vilket känns lite i överkant. Halvpott räcker fint. Kan väl tillägga att jag foldar preflop i princip alltid.

 

AQs: Hmm, lurigt. I bra perioder får jag för mig att pusha här, vilket förmodligen är tveksamt. En syn i position är nog ok och en fold likaså.

 

77: Tycker såna här lägen är svåra. Skulle nog pushat direkt på flop istället för checkraise tror jag. Får jag potten direkt är jag rätt nöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Kommer eventuellt köra med 100 inköp i fortsättningen, då lär ju de mentala spärrarna försvinna när man går upp i nivå iaf.

 

Det tror jag knappast de gör, förhoppningsvis blir det lite lättare iaf att ta steget upp.

 

Det jag menar är att man ligger ute med en mindre procent av rullen när man spelar. Vilket (i mitt fall) resulterar i att jag inte får panik om jag backar 10 inköp eller mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att jag inte spelat poker live på flera år så har jag nu blivit sjukt sugen på att börja spela lite igen. När jag spelade var det förresten innan texas slagit igenom och vi lirade mörkpoker då.

 

Har letat runt lite här på forumet under "pokerklubbar" men hittar inte någon klubb som verkar vara särskilt aktiv här i Jönköping. Känns helt sjukt med tanke på att det finns en pokerklubb till och med i Vingåker (där jag växte upp), en ort på 10 000 invånare. Jönköping är 10ggr så stort liksom.

 

Så om någon vet var man kan spela live här i Jönköping, skriv det här i så fall! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att jag inte spelat poker live på flera år så har jag nu blivit sjukt sugen på att börja spela lite igen. När jag spelade var det förresten innan texas slagit igenom och vi lirade mörkpoker då.

 

Har letat runt lite här på forumet under "pokerklubbar" men hittar inte någon klubb som verkar vara särskilt aktiv här i Jönköping. Känns helt sjukt med tanke på att det finns en pokerklubb till och med i Vingåker (där jag växte upp), en ort på 10 000 invånare. Jönköping är 10ggr så stort liksom.

 

Så om någon vet var man kan spela live här i Jönköping, skriv det här i så fall! ;)

 

Det stod väl i JP (Jönköpingsposten) nyss att Shooters Biljard, på Torpa tror jag, hade pokerspel i sina lokaler men att dom nu kanske måste sluta med det då dom säljer mat och dryck i anslutning. Har för mig att det också stod att fler nu spelade poker än Biljard. Men att spela om pengar på biljard är underskattat. Det är sjukt kul. Håller helt klart samma klass som livepoker och är roligare än nätpoker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att jag inte spelat poker live på flera år så har jag nu blivit sjukt sugen på att börja spela lite igen. När jag spelade var det förresten innan texas slagit igenom och vi lirade mörkpoker då.

 

Har letat runt lite här på forumet under "pokerklubbar" men hittar inte någon klubb som verkar vara särskilt aktiv här i Jönköping. Känns helt sjukt med tanke på att det finns en pokerklubb till och med i Vingåker (där jag växte upp), en ort på 10 000 invånare. Jönköping är 10ggr så stort liksom.

 

Så om någon vet var man kan spela live här i Jönköping, skriv det här i så fall! ;)

 

Har varit i England ett år, men kommer tillbaka till Jkpg i höst. Innan jag åkte så var jag ganska mycket på WAKS där vi brukade vara ca 4 SH-bord varje tisdag. Den första turneringen vi hade lockade 98 pers, så visst finns det intresse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att jag inte spelat poker live på flera år så har jag nu blivit sjukt sugen på att börja spela lite igen. När jag spelade var det förresten innan texas slagit igenom och vi lirade mörkpoker då.

 

Har letat runt lite här på forumet under "pokerklubbar" men hittar inte någon klubb som verkar vara särskilt aktiv här i Jönköping. Känns helt sjukt med tanke på att det finns en pokerklubb till och med i Vingåker (där jag växte upp), en ort på 10 000 invånare. Jönköping är 10ggr så stort liksom.

 

Så om någon vet var man kan spela live här i Jönköping, skriv det här i så fall! ;)

 

Har varit i England ett år, men kommer tillbaka till Jkpg i höst. Innan jag åkte så var jag ganska mycket på WAKS där vi brukade vara ca 4 SH-bord varje tisdag. Den första turneringen vi hade lockade 98 pers, så visst finns det intresse.

 

Ok, kanske läge för mig att ta kontakt med WAKS nu när jag börjar högskolan till hösten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet hur SNG trafiken är där?

 

Deras turbo $22+2 är bra trafik på, dom fyller upp snabbt, inte lika snabbt som Party dock. Det är långsammare på $33+3 men acceptabelt tror jag (har inte spelat dock). $55+5:orna däremot verkar ta forever att fylla.

 

Deras regular har i allmänt mycket mer trafik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaknade nyss, känner mig lagom seg :shock:

 

Måste gå upp vid 08.00 imorrn för att åka till västkusten, hur ska jag lyckas somna tidigt ikväll?

 

Som nattarbetare känner jag igen problemet alldeles för väl. De tips jag kan komma med är att du inte kommer att somna tidigt ikväll - förbered dig istället på att vara trött imorgon och ställ in dig mentalt på att du ska iväg 08:00. Gör något tråkigt ikväll - läs en dålig bok eller se en dålig film. Lägg dig i tid trots att du inte är trött, även om du inte somnar får du viss vila i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad betyder Bbl%?

 

Nått med big blind borde det väl vara..

 

Är nästan hundra på att det betyder hur många gånger du kommer ITM när det är 4 kvar ;)

 

Som nattarbetare känner jag igen problemet alldeles för väl. De tips jag kan komma med är att du inte kommer att somna tidigt ikväll - förbered dig istället på att vara trött imorgon och ställ in dig mentalt på att du ska iväg 08:00. Gör något tråkigt ikväll - läs en dålig bok eller se en dålig film. Lägg dig i tid trots att du inte är trött, även om du inte somnar får du viss vila i alla fall.

 

Tack för tipsen! Ska försöka komma i säng senast ett har jag tänkt. Som tur är brukar jag inte ha några större problem med att somna på kvällarna så det ska förhoppningsvis inte bli något större problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...