Gå till innehåll

Allt om Amazon!


SantaClawzz

Recommended Posts

QoS, såg att tråden hamnade i POT istället för OT som det var tänkt.

 

Flytta gärna..

Done. :)

 

Brukar köra båda, det tar ca en vecka längre via US, däremot så är man helt säkert på att man slipper tull/moms/avgifter via UK.

 

Den senste tiden har det inte varit så mycket tull på US, det verkar som tullen trappat ner på det hela - kanske letar smuggelsprit. :)

 

Utbudet är ungefär lika på vanliga produkter, på pokerböcker brukar US var bättre.

 

Oftast lite bättre priser på US, i alla fall på böcker och CD/DVD.

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar köra båda, det tar ca en vecka längre via US, däremot så är man helt säkert på att man slipper tull/moms/avgifter via UK.

 

Sitter och funderar lite vilken av dom där som inte skulle tala för UK (eftersom du skrev "däremot"), men kommer inte på nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar köra båda, det tar ca en vecka längre via US, däremot så är man helt säkert på att man slipper tull/moms/avgifter via UK.

Sitter och funderar lite vilken av dom där som inte skulle tala för UK (eftersom du skrev "däremot"), men kommer inte på nåt.

Vet du inte att jag alltid skriver osammanhängade och helt utan sinne för meningsbyggnad och grammatik? ;)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Tjena, mitt första inlägg på forumet, har tjuvläst under en månadstid ;)

 

Jag hade tänkt beställa den underbara serien OZ. på amazon.co.uk finns bara säsong 1 medan det på amazon.com finns ett packet med säsongerna 1,2 och 3.

 

är alltså sugen på att beställa paketet med tre säsonger för 140 dollar. Min fråga är dock vad kalaset kommer landa på efter tull och allt sånt där skit. och en sak till, visst går det att beställa från amazon.com till sverige??

vart leveras paketet? till posten och sen får jag en lapp hem om att jag kan hämta paketet eller? GRYMT tacksam för svar! PEace Out / JO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena, mitt första inlägg på forumet, har tjuvläst under en månadstid ;)

 

Välkommen!

 

är alltså sugen på att beställa paketet med tre säsonger för 140 dollar. Min fråga är dock vad kalaset kommer landa på efter tull och allt sånt där skit.

 

Det är rätt enkelt...

UK/Tyskland/Frankrike: +15% (tror jag, hur som helst är det för att momsa upp från engelsk till svensk moms). Den här avgiften betalas direkt på siten.

USA: +28.75% samt ~90 spänn extra för att Posten håller sakerna åt dig :roll:. Den här avgiften betalas när du hämtar sakerna på Posten.

 

och en sak till, visst går det att beställa från amazon.com till sverige??

vart leveras paketet? till posten och sen får jag en lapp hem om att jag kan hämta paketet eller? GRYMT tacksam för svar! PEace Out / JO

 

Går utmärkt. Sakerna kommer till ditt lokala postkontor/utlämningsställe och du får en avi och trallar dit med pengar för att betala mellanskillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för ett fint fint svar. beslutar mig för att köpa säsong 1,2+3 och säsong 4. detta blir tillsammans 185 dollar. jag får alltså betala cirka

185 * 7 ( dollarvärdet ) *1.29 (moms osv ) + 90 (posten ) = 1760 kr för kalaset. har jag räknat rätt? :roll:

 

i min shopping cart kan man klicka att man vill ha paketet märkt som en gift. ska detta göras? slipper man moms osv då eller e de 50/50 att man slipper moms. TACksam för ytterligare ett svar =) / JO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena, mitt första inlägg på forumet, har tjuvläst under en månadstid ;)

 

Jag hade tänkt beställa den underbara serien OZ. på amazon.co.uk finns bara säsong 1 medan det på amazon.com finns ett packet med säsongerna 1,2 och 3.

 

är alltså sugen på att beställa paketet med tre säsonger för 140 dollar. Min fråga är dock vad kalaset kommer landa på efter tull och allt sånt där skit. och en sak till, visst går det att beställa från amazon.com till sverige??

vart leveras paketet? till posten och sen får jag en lapp hem om att jag kan hämta paketet eller? GRYMT tacksam för svar! PEace Out / JO

 

Ta ett span på http://www.cdwow.com istället...där kan du få OZ för $29-35 per säsong (inkl frakt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...