Gå till innehåll

NLT - AA, betta eller checka på rivern?

Recommended Posts

Postad

POKERSTARS GAME #5308906450: HOLD'EM NO LIMIT ($0.25/$0.50) - 2006/06/20 - 05:53:56 (ET)

Table 'Tristan' 6-max Seat #1 is the button

Seat 1: wHaTTaDo ($52 in chips)

Seat 2: gambler77 ($93.90 in chips)

Seat 3: cdmustang99 ($107.50 in chips)

Seat 4: OGsweets ($25 in chips)

Seat 5: HERO ($50.75 in chips)

gambler77: posts small blind $0.25

cdmustang99: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO [Ah As]

OGsweets: folds

HERO: raises $1.50 to $2

KiwiZone joins the table at seat #6

wHaTTaDo: calls $2

gambler77: calls $1.75

cdmustang99: folds

*** FLOP *** [Kh 8s 7c]

gambler77: bets $2

HERO: raises $6 to $8

wHaTTaDo: folds

gambler77: calls $6

*** TURN *** [Kh 8s 7c] [5h]

gambler77: checks

HERO: bets $12

gambler77: calls $12

*** RIVER *** [Kh 8s 7c 5h] [Tc]

gambler77: checks

HERO: ?

Spelet fram till rivern är väll inga konstigheter. Men vad bör man göra på rivern? Ska man checka eller värdebetta och hoppas han har en kung? Och en "bonus" fråga, om han check-raisar all-in på turn, ska man syna eller folda? Kan tilläggas att read på Fi saknas, då han är ny vid bordet.

Postad
Seat 2: gambler77 ($93.90 in chips)

Dubblade han upp på första given? Han sitter ju med nästan två inköp.

MAn kan väl göra rebuytricket på Stars. Dessutom så kan han ju suittit tidigare vid bordet, innan Hero satt sig, och då dubblat, och nu satt sig ned igen.

Värdebetet är ju hyffsat tunt, men jo, tror nog du kan få syn av en del händer.

Och en "bonus" fråga, om han check-raisar all-in på turn, ska man syna eller folda?

Svårt att se han göra ett sånt spel med nåt du skulle slå, så folden är ju nära till hands. Annars så är jag ju inte helt oäven till en check på turn, och syna i princip alla rivers sen.

Postad

Betta hardare pa turn, runt 16-20.

Gor du det ar potten runt 60 pa river och da ar det bara trycka in det sista nar han checkar pa river. Har han slowspelat ett monster eller klonkar ar det bara att betala av.

EDIT: Checkraisar han turn och jag inte har nan read synar jag alla dar i veckan.

Postad
...annars så är jag ju inte helt oäven till en check på turn, och syna i princip alla rivers sen.

Är det verkligen så optimalt att checka turn? Det ligger ju faktiskt ett straight drag ute och man vill ju gärna få värde av en ensam kung.

Känns som om Fi bara vill syna ner med typ KQ ?

Jo, det kan jag verkligen hålla med om.

Betta hardare pa turn, runt 16-20.

Gor du det ar potten runt 60 pa river och da ar det bara trycka in det sista nar han checkar pa river. Har han slowspelat ett monster eller klonkar ar det bara att betala av.

Mm, det borde nog vara lite mer optimalt att betta hårdare på turn för att få en lite mer syn-vänlig bett på rivern. ;)

Postad

Utan read och med tanke på att partierna är så tigtha på stars skulle jag antagligen checka på rivern.

Både KQ och KJ kanske lägger sig på en riverbet medan T på rivern kan ha hjälpt en hel del händer han spelat med.

Postad
Är det verkligen så optimalt att checka turn? Det ligger ju faktiskt ett straight drag ute och man vill ju gärna få värde av en ensam kung.

Floppspelet känns ju mer som svag färdig hand som vill se vart han står eller riktigt stark färrdig hand som vill att du ska höja. Det är därför en check kan funka bra på turn, men bet funkar ju såklart bra, ofta bättre..

Postad

Enligt mig är det jordens solklaraste värdebet. Fi visar en svag hand som han inte vill släppa hela vägen, så varför låta honom se din hand utan att betala för den?

"Vad ska han ha liksom?"

KJ-KA innefattar lätt 85% av hans HD.

Man ska vara bra jevla dålig på att spela poker om man har en hand som slår AA där...

Fi's spel handen igenom ser ut som följer:

Syn - Bet-Syn - Check-Syn - Check-

Är inte det där defintionen av en fiskigt spelad TPGK? Betta betta betta!

Set och tvåpar borde han slagit om turn med. Då borde du förresten ha foldat, och så var även bonusfrågan avklarad.

Postad
Enligt mig är det jordens solklaraste värdebet. Fi visar en svag hand som han inte vill släppa hela vägen, så varför låta honom se din hand utan att betala för den?

Är inte det där defintionen av en fiskigt spelad TPGK? Betta betta betta!

Set och tvåpar borde han slagit om turn med. Då borde du förresten ha foldat, och så var även bonusfrågan avklarad.

Word. Vad ar det for vekt snack om att fi bara synar ner med KQ? Det ar val NL50 vi snackar om? "Read pa fi saknas" sager du - da forutsatter jag att det ar en tomte som garna betalar av med TP. Klart du ska vardebetta, fi kan knappt visa mer svaghet samtidigt som han verkar vilja syna ner.

Vaga vardebetta river!

Postad

Låter som att de flesta är eniga om att en värdebett är på sin plats. Så tyckte även jag och ställde in hela stacken på rivern (lite mer än en halv pott bett blev det då, om jag inte minns fel) och hoppades att han hade något som KQ och ville betala av. Tyvärr hade han en K med en T som kicker och prickade sitt två par på rivern.