Wasa-Mgr Postad 28 Maj , 2007 Rapport Share Postad 28 Maj , 2007 3 dagar återstår av Vip of the Month för maj, och här är den aktuella ställningen. 1. Torbjörn Ti. 2. Torbjörn Th. 3. Johan K. 4. Markus W. 5. Daniel Ö. 6. Staffan M. 7. Peter N. 8. Rickard H. 9. Björn L. 10. Lars F 11. Johan B. 12. Alexander S. 13. Martin C. 14. Samuel A. 15. Calle M. 16. Kjell G. 17. Matti L. 18. Simone L. 19. Mathias P. 20. Dan Ö. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hugge Postad 3 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 3 Augusti , 2007 Hej där, tänkte signa upp hos er för bonusen som omnämns på sidan 1, men när jag ska registrera mig så står det att "the code is invalid". Gäller inte erbjudandet längre eller är det nån ny kod??? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wasa-Mgr Postad 23 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2007 Hej Hugge! Koden är inte ändrad utan den är fortfarande "wasa2007" Har inte problemet löst sig, så är du välkommen att kontakta mig på de kontaktinfo som finns på hemsidan. Hoppas det löst sig! Mvh Ola Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wasa-Mgr Postad 23 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2007 Vip of the month ställning 16:e augusti 2007 1. Marcus W. 2. Torbjörn Th. 3. Pontus M. 4. Kjell G. 5. Johan K. 6. Björn L. 7. Peter N. 8. Rickard H. 9. Daniel Ö. 10. Fredrik J. 11. Staffan M. 12. Mattias E. 13. Niklas L. 14. David N. 15. Samuel A. 16. Martin C. 17. Lars C. 18. Steffen J. 19. Martin J. 20. Mattias L. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wasa-Mgr Postad 17 September , 2007 Rapport Share Postad 17 September , 2007 Hej! Som flera kanske redan vet, så ägs både 66poker och Wasapoker av Psi spelinvest. Nu i dagarna så lanserade 66poker cardroom2, vilket kommer att ge ett större mervärde för alla våra spelare. Inom kort kommer denna lansering även ske på Wasapoker. Kika gärna in på 66poker idag för en närmare titt samt mer info om CR2. Mvh WasaPoker, 66Poker Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kfluffie Postad 17 September , 2007 Rapport Share Postad 17 September , 2007 Japp, dags att lämna det sjunkande skeppet B2B! Det är tur att ni är unika på att ha ett gammalt utgrindat B2B-skin samt ett nytt och fint Boss-skin där ni plockar mina Italienska och andra Kroatiska fiskar till B2B's nötgrinders fördel ... Mvh, KF Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
J3rnb3rG Postad 25 September , 2007 Rapport Share Postad 25 September , 2007 Har försökt hitta svar på eran hemsida men lyckades inte! Hur mycket VIP får man för vad på "här" på wasapoker? Ex 5vip för SnG 1-5 $, 10vip för SnG 10-20$ samt även vilka belopp potterna på cashtableska överstiga för att få vip/om man måste delta i potterna etc? MVH Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wasa_Jocke Postad 29 Februari , 2008 Rapport Share Postad 29 Februari , 2008 Nytt VIP-poängsystem Spelaren får en VIP för varje €0.40 i bidragande rake. VIP-poäng ges i en stigande skala maximalt kan spelaren få 3.75 VIP i en pott. Contributed Rake Table Exempel €1/2 NL Texas, sex spelare får kort. Spelare A satsar €1 i potten, spelare B satsar €2, spelare C satsar €40, spelare D satsar €40. Spalare E och F foldar. Potten är nu €83 och raken är €3. Spelare A bidrar med €1/€83 = 1,2% av potten = €0.036 i rake = 0.09 VIP Spelare B bidrar med €2/€83 = 2,4% av potten = €0.072 i rake = 0.18 VIP Spelare C bidrar med €40/€83 = 48,2% av potten = €1,446 i rake = 3,62 VIP Spelare D bidrar med €40/€83 = 48,2% av potten = €1,446 i rake = 3,62 VIP Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredde Postad 23 Augusti , 2012 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2012 Vad hände egentligen med Wasa Poker? Sökte på internet men hittade inget och denna tråden har ingen diskussion skett senaste åren. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JackVegas Postad 23 Augusti , 2012 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2012 Haha jag var med i "Team WasaPoker" typ 2005-2006. Vad jag vet så sålde ägarna skinnet och jag tror de nya ägarna sålde vidare till ett annat nätverk och bytte namn? Osäker på vad som egentligen hände, RIP WasaPoker hur som helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jaane Postad 23 Augusti , 2012 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2012 Haha jag var med i "Team WasaPoker" typ 2005-2006. Vad jag vet så sålde ägarna skinnet och jag tror de nya ägarna sålde vidare till ett annat nätverk och bytte namn? Osäker på vad som egentligen hände, RIP WasaPoker hur som helst. De sålde till Stingbet sen vet jag inte vad som hände efter det. Spännande, vad nickade du där? Jag var oxå en del av deras Team men minns inte vilket år. Vi kanske möttes i de berömda Team WasaPoker turrarna:) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JackVegas Postad 23 Augusti , 2012 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2012 De sålde till Stingbet sen vet jag inte vad som hände efter det. Spännande, vad nickade du där? Jag var oxå en del av deras Team men minns inte vilket år. Vi kanske möttes i de berömda Team WasaPoker turrarna:) Jag nickade OnTheDraw, du? Var i Jönköping en gång på en träff med teamet, vet inte hur många de hade tot. Ja de där EPT-kvalturrarna varje söndag ja kommer ihåg att jag alltid försökte vinna den första för varje period och om jag inte gjorde det så orkade jag inte spela resten av dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
UltraMFF Postad 23 Augusti , 2012 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2012 De körde ju en jävligt bra marknadsföring på universiteten back in the days. Är det inte robinson-snubben som startade förresten? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
annki28 Postad 23 Augusti , 2012 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2012 De körde ju en jävligt bra marknadsföring på universiteten back in the days. Är det inte robinson-snubben som startade förresten? joda...det ær det.. och han som ær med i hærvan i 5050poker.. http://pokerforum.nu/forum/showthread.php?p=1709746#1709746 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
K0ntoret Postad 23 Augusti , 2012 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2012 WasaPoker-grundarna (en av dem var Robinson-Christian) blåste upp värdet med hjälp av att öka omsättningen genom grinders på deals, i kombination med ett lyckat event på en innebandymatch i Jönköping med Natacha Peyre som huvudattraktion fick de bra publicitet (lotteriinspektionen kom på besök) som ledde till att många spelare sökte sig dit. Var tydligen upp emot 250 registeringar per dag närmaste tiden efter. WasaPoker såldes sedan för runt 20 miljoner till PSI invest (osäker på namnet? länge sen) som var (är?) ett göteborgsbaserat investmentbolag inom spelbranschen. Bl.a så var Lasse Kronér inblandad och var lite av en frontfigur för satsningen för PSI, i styrelsen satt även bla ngn kille som var med i Pokerlandet och som tidigare jobbat på Volvo men i dokumentären berättade att nu var den tiden förbi. Tror han är god vän med Erik123 som säkert oxå på ngt vänster var inblandad i satsningen. Under PSI´s paraply ingick även skin som just Erik123 m.fl De köpte upp skin för dyra pengar på piss-nätverk som Entraction (som accepterar höga rakebacks) utan att anställa folk att sköte sajterna. Givetvis tappade de ganska snart spelarna då dels andra skin erbjöd högre rakeback och dels uselt management. WasaPoker såldes till Stingbet för en struntsumma, kan man anta, då det enda värdet på sajterna i princip var spelarbasen. Någon uppgift ovan minns jag säkert fel, men kan rekommendera för dem som tycker det är lite intressant att googla lite på skiten. Robinson-Christian försökte sedan för övrigt på sig en nu sväng genom starta pokersajten doublecardrooms.com men tror den sajten ganska snart låg ute på blocket så vet inte om den finns kvar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredde Postad 24 Augusti , 2012 Rapport Share Postad 24 Augusti , 2012 Försökte googla på Wasa Poker men hittade just inget så var därför jag frågade. Doublecardroom.com länkar numer till Redbet men betyder ju inte att Redbet köpt upp siten utan kan ju bara vara att de köpt domännamnet när tillfället fanns. Kändes spontant som man fått ett rejält överbud för siten och så var tveklöst fallet i efterhand men på den tiden var det ju många som trodde poker var en enkel inkomst bara man hade lite användare från början. Samtidigt vet man ju inte hur det hade gått med mer kompetent folk som köpt siten ... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
K0ntoret Postad 24 Augusti , 2012 Rapport Share Postad 24 Augusti , 2012 Samtidigt vet man ju inte hur det hade gått med mer kompetent folk som köpt siten ... Ja verkligen, jag undrar hur pass starka kopplingarna mellan PSI spelinvest AB och 5050poker är? Är inte så sjukt påläst på 5050poker härvan men tycker att det finns en hel del referenspunkter som tyder på ett systematiskt utnyttjande av branschens brister. PSI går i konkurs/avyttrar sin verksamhet i samband med 5050pokers födelse Samma ankdamm (Göteborgsandan) Tar in naiva investerare "Frontar" med "kändisar" Naturligtvis bara spekulationer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts