Blaabar Postad 20 Juni , 2006 Rapport Share Postad 20 Juni , 2006 Är en riktig nybörjare på det här spelet så jag undrar vad jag ska göra i detta läge. Det är PL. Jag får Jag sitter i UTG på ett 5mannabord. Vad ska jag göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AAisking Postad 20 Juni , 2006 Rapport Share Postad 20 Juni , 2006 Är en riktig nybörjare på det här spelet så jag undrar vad jag ska göra i detta läge. Det är PL. Jag får Jag sitter i UTG på ett 5mannabord. Vad ska jag göra? nivå?? På fisknivå <€10/€20 raise pott. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Blaabar Postad 20 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 Juni , 2006 Lägsta nivån på SS. Men det jag undrar är om man ska spara färgdraget eller essen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NötTorsken Postad 20 Juni , 2006 Rapport Share Postad 20 Juni , 2006 Lägsta nivån på SS. Men det jag undrar är om man ska spara färgdraget eller essen? essen LÄTT, om du inte får syn av hela bordet, då sparar du färgdraget Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 20 Juni , 2006 Rapport Share Postad 20 Juni , 2006 nivå?? På fisknivå <€10/€20 raise pott. Och annars? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Aces123 Postad 13 Juli , 2006 Rapport Share Postad 13 Juli , 2006 En halvpott raise duger väl på de flesta bord? Inte för att jag någonsin spelat 10-20 pl. Är folk tok aggresiva kan det löna sig att bara syna för att sen slå om, men det hör nog till undantagen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mike86 Postad 13 Juli , 2006 Rapport Share Postad 13 Juli , 2006 Jag spelar 10/20 och 25/50 PL 5 draw på B2B och jag skulle definitivt potta och sedan spara på essen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bjorn_ Postad 13 Juli , 2006 Rapport Share Postad 13 Juli , 2006 Vad man skall spara påverkas väl lite av ifall man vet hur många kort mörkarna (om de nu är med till bytet) väljer att byta. Om vi tar exemplet att vi får fold fram till big blind som synar så är det ju rätt stor skillnad på om han köper 3 kort eller står pat. /Bjorn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bzkt Postad 13 Juli , 2006 Rapport Share Postad 13 Juli , 2006 Beror ju på hur många som synar också. Mot 3-4 fi hade jag inte sparat essen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Aces123 Postad 15 December , 2006 Rapport Share Postad 15 December , 2006 Beror ju på hur många som synar också. Mot 3-4 fi hade jag inte sparat essen. Jag hade sparat Essen även mot 3-4 motspelare. Eventuellt är man i det läget uppe mot ett färdigt tvåpar, men chansen är i så fall större att man förbättrar essen till en vinnande hand än att man får in sitt färgdrag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 16 December , 2006 Rapport Share Postad 16 December , 2006 Jag hade sparat Essen även mot 3-4 motspelare. Eventuellt är man i det läget uppe mot ett färdigt tvåpar, men chansen är i så fall större att man förbättrar essen till en vinnande hand än att man får in sitt färgdrag. Det är rätt obligatoriskt att dra till färgen pga av postköpsbetandet. Med AAA och AAXXy så förlorar du på andra rundans betande eftersom action normalt kommer från bättre händer med 4 motståndare. Med en AQ-färg så kan du kanske tjäna lite, eller i vart fall inte backa fullt så mycket på det betandet. Tänk också på att ditt färgdrag ökar sannolikheten att någon annan också har färg rätt mycket. Om det inte är något betande, eller väldigt lite pengar kvar, andra rundan så sparar man essen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Aces123 Postad 17 December , 2006 Rapport Share Postad 17 December , 2006 Det är rätt obligatoriskt att dra till färgen pga av postköpsbetandet. Med AAA och AAXXy så förlorar du på andra rundans betande eftersom action normalt kommer från bättre händer med 4 motståndare. Med en AQ-färg så kan du kanske tjäna lite, eller i vart fall inte backa fullt så mycket på det betandet. Tänk också på att ditt färgdrag ökar sannolikheten att någon annan också har färg rätt mycket. Färgdraget borde väl i så fall öka sannolikheten för att folk har färgdrag istället för tvåpar. Eftersom två Ess oftast vinner över ett färgdrag så bör man väl hålla dem. Det går ju också att kolla vilka som köper ett respektive drar tre, och med två ess har man en väldigt stor edge mot övriga trekortsköp. Eftersom spelet innan köpet ej indikerat höga händer så hade jag fortfarande valt att hålla essen. Att action efter köpet med tre - fyra spelare efter köpet skulle komma från händer bättre än AAA är nog att ta i, medel är kanske något bättre händer än ess upp lite beroende på hur aggresiva övriga spelare är. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
neksot Postad 30 Januari , 2007 Rapport Share Postad 30 Januari , 2007 Jag kan inte riktigt hålla med er som säger att man ska potta med AA speicellt inte om man talar först eftersom du kan bli reraisad och då är det svårt att syna med enbart AA och då har du slängt bort en pottraise i onödan. man kan beta 2 X minsta höjningen för att lätta kunna släppa handen om du blir reraisad. speciellt om man sitter först då man lätt kan bli reraisad av 4-5 andra potentiella händer. jag skulle nog beta en höjning X2 och sedan se hur många som är med i handen. är det så att du blir reraisad av 1 spelare och det fortfarande är 2-3 spelare som går med i handen så kan det vara värt att syna med färgdraget i stället då chansen är bättre att få bättre betalt. att spela AA mot reraise mot 2-3 spelare är mer lottospel eftersom du har ca 50% chans att sätta bättre hand än AA efter bytet. och att spela färgdrag mot 1 spelare är ingen ide då han kommer att ha bättre hand än dig 7/10 gånger efter bytet. plus att om han reraisade dig så kommer han ha svårt att släppa handen dom du försöker bluffa... Kom ihåg att jag säger inte att detta är rätt spelat det är bara en teori, argumentera gärna emot så att vi kan komma på en bättre lösning tillsammans! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts