ulaf Postad 20 Juni , 2006 Rapport Postad 20 Juni , 2006 Om jag har nan read sa är det väl att jenny är lite stationig, men det är inte väldokumenterat. ** Game ID 524291410 starting - 2006-06-20 10:55:08 ** Bayin [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money - NZ10 sitting in seat 1 with $53.01 - roninamager sitting in seat 2 with $23.56 - jenny123 sitting in seat 3 with $55.73 - hero sitting in seat 4 with $74.13 [Dealer] - narrow1 sitting in seat 5 with $34.70 - ChaosS9 sitting in seat 6 with $49.00 narrow1 posted the small blind - $0.25 ChaosS9 posted the big blind - $0.50 ** Dealing card to hero: , NZ10 folded roninamager called - $0.50 jenny123 called - $0.50 hero raised - $2.00 narrow1 folded ChaosS9 called - $2.00 roninamager folded jenny123 called - $2.00 ** Dealing the flop: , , ChaosS9 checked jenny123 bet - $2.50 hero raised - $7.50 ChaosS9 called - $7.50 jenny123 called - $7.50 ** Dealing the turn: ChaosS9 checked jenny123 checked hero bet - $24.00 ChaosS9 folded jenny123 called - $24.00 ** Dealing the river: jenny123 checked hero? Ska jag sätta fi pa missat färgdrag, stege kak eller den sista knekten? Lätt check pa river? Rätt betar pa flop o turn? Citera
back Postad 20 Juni , 2006 Rapport Postad 20 Juni , 2006 Jag hade bettat, folk kan syna med så jävla mycket (j med sämre kicker, mellanpar, överpar etc.) Citera
Hap Postad 20 Juni , 2006 Rapport Postad 20 Juni , 2006 Problemhand på problembräda. Jag skulle nog bara synat preflop, beroende på hur löst bordet var. På floppen skulle jag inte reraisa. Det där är en hemsk flopp att träffa topp par på. Som spelat är det väl okej. Du lär inte få betalt av så många händer på rivern om du inte redan är slagen. Citera
sulla Postad 20 Juni , 2006 Rapport Postad 20 Juni , 2006 Tycker mig se att Jenny varken har stege,kåk eller stark triss. Om nu inte rivern fixat kåken. Hon hade antagligen re-raisat en färdig stege när du träffar trissen på turn, tycker det luktar som hon har stegdrag med kanske ett par också. QJ kanske...? Flervägsdrag är väl det troligaste, tror inte hon träffat, jag hade betat i hopp om att hon har sämre triss. Citera
ulaf Postad 20 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 20 Juni , 2006 Problemhand på problembräda. Jag skulle nog bara synat preflop, beroende på hur löst bordet var. På floppen skulle jag inte reraisa. Det där är en hemsk flopp att träffa topp par på. Som spelat är det väl okej. Du lär inte få betalt av så många händer på rivern om du inte redan är slagen. Vad tycker du om turnbeten? Citera
Preacher Postad 20 Juni , 2006 Rapport Postad 20 Juni , 2006 Jag skulle ha checkat rivern, är ju bara hon kvar att syna din turnbet. Är det så otroligt att hon floppade stegen KQ eller 78? Även om hon floppade nötterna med KQ så ville hon kanske se att turn kom blank. Sen kom knekten å skrämde henne lite, iofs synar hon ju med halva stacken, så jag blir osäker. Är hon på färgdraget i det här läget får du ju det bekräftat genom att checka, och någon att leta efter i framtida sessioner. Citera
sulla Postad 20 Juni , 2006 Rapport Postad 20 Juni , 2006 Jag skulle ha checkat rivern, är ju bara hon kvar att syna din turnbet. Är det så otroligt att hon floppade stegen KQ eller 78? Även om hon floppade nötterna med KQ så ville hon kanske se att turn kom blank. Sen kom knekten å skrämde henne lite, iofs synar hon ju med halva stacken, så jag blir osäker. Är hon på färgdraget i det här läget får du ju det bekräftat genom att checka, och någon att leta efter i framtida sessioner. Varför tappa värdet om hon sitter på triss? Tror du inte hon hade bettat river med en stege? Beror ju naturligtvis på read, men hon bör ju vara 100% säker på att få en bet mot sig om hon ska finna värde i att checka stegen. Citera
vetgirig Postad 20 Juni , 2006 Rapport Postad 20 Juni , 2006 Jag skulle ha checkat rivern, är ju bara hon kvar att syna din turnbet. Är det så otroligt att hon floppade stegen KQ eller 78? Även om hon floppade nötterna med KQ så ville hon kanske se att turn kom blank. Sen kom knekten å skrämde henne lite, iofs synar hon ju med halva stacken, så jag blir osäker. Är hon på färgdraget i det här läget får du ju det bekräftat genom att checka, och någon att leta efter i framtida sessioner. Varför tappa värdet om hon sitter på triss? Tror du inte hon hade bettat river med en stege? Beror ju naturligtvis på read, men hon bör ju vara 100% säker på att få en bet mot sig om hon ska finna värde i att checka stegen. Säg att Fi sitter på en lägre triss - vad gör man om Fi check-raiser en all in om man bettar ut ? Kan man då sätta fi på lägre triss - triss över triss är väldigt sällsynt - eller på stegen ? PS Checka på river - man får bara betalt då man är slagen. Citera
gocart4eva Postad 20 Juni , 2006 Rapport Postad 20 Juni , 2006 In med resten bara.. Har hon en stege eller kåk så är det bara att gratulera.. Citera
dlinder Postad 20 Juni , 2006 Rapport Postad 20 Juni , 2006 All in, här finns det tillräckligt med sämre händer som kan betala av. Citera
Nidson Postad 20 Juni , 2006 Rapport Postad 20 Juni , 2006 Det är i såna här lägen som det regerar att ha position. När fi checkar rivern är det så sjukt sällsynt att den har vår hand slagen att en värdepush är ett måste. Citera
asken Postad 20 Juni , 2006 Rapport Postad 20 Juni , 2006 Säg att Fi sitter på en lägre triss - vad gör man om Fi check-raiser en all in om man bettar ut ? Potten är på ca 80 och FI har 20 kvar, svårt att se att FI ska kunna check-raise en all in... Citera
Preacher Postad 20 Juni , 2006 Rapport Postad 20 Juni , 2006 Varför tappa värdet om hon sitter på triss? Tror du inte hon hade bettat river med en stege? Beror ju naturligtvis på read, men hon bör ju vara 100% säker på att få en bet mot sig om hon ska finna värde i att checka stegen. Det var min spontana reaktion å jag håller fast vid den, jag vill veta vad hon har där, är hon på draget så får jag ju aldrig se handen om jag betar, å har hon den sämre trissen så är det okej, jag är inte i behov av att tömma någon där på en så farlig bräda (iofs hade jag inte kollat pottstorlek mot vad hon hade kvar när jag postade första, men vem bryr sej om sånt. ). Det är ju massvis med folk på dom nivåerna som inte kan beta sina händer själva. Jag tror som sagt hon har stegen men är osäker på om den fortfarande är bra, och även om det riskeras att bli check-check så tror jag hon är nöjd med det. Citera
bossbaver Postad 20 Juni , 2006 Rapport Postad 20 Juni , 2006 Jag skulle ha checkat rivern, är ju bara hon kvar att syna din turnbet. Är det så otroligt att hon floppade stegen KQ eller 78? Även om hon floppade nötterna med KQ så ville hon kanske se att turn kom blank. Sen kom knekten å skrämde henne lite, iofs synar hon ju med halva stacken, så jag blir osäker. Är hon på färgdraget i det här läget får du ju det bekräftat genom att checka, och någon att leta efter i framtida sessioner. Varför tappa värdet om hon sitter på triss? Tror du inte hon hade bettat river med en stege? Beror ju naturligtvis på read, men hon bör ju vara 100% säker på att få en bet mot sig om hon ska finna värde i att checka stegen. Kan man då sätta fi på lägre triss - triss över triss är väldigt sällsynt - eller på stegen ?. inte då.. jag råkade ut för det 2ggr igår =( Citera
iamivar Postad 21 Juni , 2006 Rapport Postad 21 Juni , 2006 Om Fi är någorlunda kompetent så hade hon defintivt stoppat in alla sina pengar självmant med en hand som slår din. NU gör hon inte det, så då är det bara att trycka på gasen. Att hon bara har 1/4 - 1/3 pot kvar gör sedan det hela ännu enklare. Citera
Recommended Posts