Hjort Postad 18 Juni , 2006 Rapport Share Postad 18 Juni , 2006 Startpott: $12 *** 3RD STREET *** Dealt to Hjort [Ac 6s] [4h] Dealt to UnbrokeN [Jc] Dealt to SteveStop [Qd] Dealt to pitka [Ad] Dealt to murphk01 [As] Dealt to Fishiswa [2c] Dealt to WOLF_SPIRIT [9d] Dealt to I am aphex twin [5h] SteveStop is high with [Qd] SteveStop brings in for $2 pitka completes it to $8 murphk01 folds Fishiswa calls $8 WOLF_SPIRIT folds I am aphex twin folds Hjort raises to $16 UnbrokeN folds murphk01 stands up SteveStop folds pitka raises to $24 Fishiswa folds danogaz sits down danogaz adds $160 Hjort calls $8 *** 4TH STREET *** Dealt to Hjort [Ac 6s 4h] [3d] Dealt to pitka [Ad] [2h] pitka bets $8 Hjort raises to $16 pitka has 15 seconds left to act pitka raises to $24 Hjort raises to $32 pitka calls $8 *** 5TH STREET *** Dealt to Hjort [Ac 6s 4h 3d] [4s] Dealt to pitka [Ad 2h] [6c] pitka bets $16 Hjort calls $16 *** 6TH STREET *** Dealt to Hjort [Ac 6s 4h 3d 4s] [Th] Dealt to pitka [Ad 2h 6c] [Ah] pitka bets $16 Hjort raises to $32 I am aphex twin: lol pitka raises to $48 Hjort calls $16 UnbrokeN: i would be so happy *** 7TH STREET *** Dealt to Hjort [Ac 6s 4h 3d 4s Th] [7h] pitka bets $16 Hjort calls $16 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lfx Postad 18 Juni , 2006 Rapport Share Postad 18 Juni , 2006 Med två HORSE-turneringar i ryggen: Gillar inte din raise på 6:e här. Hans spel på tredje och fjäde tyder ju på att han har ett bra drag. Visst kan han ha parat sexan på femte, men varenda gång han har en färdig hand och du raisar 6:e så kommer du få en reraise eftersom han ser du som bäst kan ha en 10:a och det finns inte så många kort du kan dra som ger dig bäst hand. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 18 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 18 Juni , 2006 Nä, den är sjuuuuuukt dålig. Antingen är man liten favorit, stor hund eller gigantisk hund. Borde nästan ljuga och säga att jag misclickat, men jag gjorde en hel del annat under tiden. Men den är jäckligt snygg om han sitter med tvåan i hålet. Hur som, på tredje ville jag isolera som trolig coin-flip eller möjlig favorit. På fjärde så letar jag gratiskort samtidigt som jag vill ha värde om han överspelar med parad tvåa (att han börjat med tre till hjulet är väldigt troligt). Glömde att en tvåa var foldad. Men det är inte särskilt mycket värde jag tappar, och jag får faktiskt lite info (vilket vore bra om jag inte vore för blåst för att använda den senare). Tyvärr så spelade jag enbart med "han har tvåan i hålet"-biten av hjärnan påslagen och gjorde annat med resten av huvudet på annat håll. Femte är rätt äcklig och är egentligen en fold. Enda gången jag har värde att spela vidare är om han parat tvåan eller tokslaskat med typ 7-3 i hålet. På sjätte börjar den riktiga katastrofen, och på sjunde så är det pottodds. Nyckeln här är ju helt klart att jag inte hade vett att lägga mig på femte, pga låsningen på "han har tvåan". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ski_punk Postad 18 Juni , 2006 Rapport Share Postad 18 Juni , 2006 Om man som jag, är sjukt trött på Holdem för tillfället, ska man lära sig Razz o börja lira det lite kanske? Eller vilka spel är mest slaskiga och lättvunna, ni som vet? Har börjat försöka sätta mig in i typ 7card hi/lo. Omaha vettifan om jag vill, för likt holdem Sorry för lite OT Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 18 Juni , 2006 Rapport Share Postad 18 Juni , 2006 Om man som jag, är sjukt trött på Holdem för tillfället, ska man lära sig Razz o börja lira det lite kanske? Eller vilka spel är mest slaskiga och lättvunna, ni som vet? Har börjat försöka sätta mig in i typ 7card hi/lo. Omaha vettifan om jag vill, för likt holdem Sorry för lite OT Razz är så långt från slask man kan komma. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 18 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 18 Juni , 2006 Eller vilka spel är mest slaskiga och lättvunna, ni som vet? Hold'em. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Big Less Postad 19 Juni , 2006 Rapport Share Postad 19 Juni , 2006 http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=12483 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 19 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 19 Juni , 2006 http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=12483 Vad är det som skulle vara mot reglerna? Om du menar resultatet så är ju inte det med. Förresten så vann jag, han hade tvåan i hålet. Fortfarande sjukt dåligt spelat av mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts