raketb Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 efter att endast ha läst engelska böcker och kollat på engelska pokerprogram och endast spelat mot engelska spelare och pratat engelska hela tiden så kommer man hit och läser en massa ord som man inte fattar ett dugg vad det betyder. klonka har jag förstått nu efter ett tag att det betyder att träffa kort och dra ut någon. skotta har jag listat ut att det betyder att spela på högre nivåer än vad br tillåter gula betyder tydligen att man förlorar hela sin br slaska har jag faktiskt inte någon riktig aning om vad det betyder fi är ett till ord jag inte har en susning om kan någon förklara då vad slaska och fi betyder, och kanske även dra fram lite fler ord som jag inte fått med här (ord som inte liknar de engelska motsvarigheterna - t ex beta är ju en försvenskning av det engelska ordet)? Citera
Tiggr Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 slaska - spela löst/många händer fi - motspelare Citera
lillsvensson Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 varför fi? fiende? Ja, Fi = Fiende, motståndare eller motspelare. Citera
lumor_ Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 Ja fi=fiende Mörk=blind Åh, herre jösses! Kolla på den floppen! Jag som just slängde 92...=OMG, look at that flop! I just folded Montana Banana... Citera
Stahl Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 Om jag inte har fel kommer "Fi" från uttrycket som använts vid krig.. "Den lede fi!". Nu ser du kanske den avsedda kopplingen med partiet Fi! också.. Citera
Waggho Postad 18 Juni , 2006 Rapport Postad 18 Juni , 2006 Om jag inte har fel kommer "Fi" från uttrycket som använts vid krig.. "Den lede fi!". Ja, i betydelsen "fienden". Led - ytterst motbjudande till sätt och utseende, enligt Nationalencyklopedin. Citera
Atra Postad 18 Juni , 2006 Rapport Postad 18 Juni , 2006 Led - ytterst motbjudande till sätt och utseende, enligt Nationalencyklopedin. Därav uttrycket "Fy för den lede". Citera
Stahl Postad 18 Juni , 2006 Rapport Postad 18 Juni , 2006 Om jag inte har fel kommer "Fi" från uttrycket som använts vid krig.. "Den lede fi!". Ja, i betydelsen "fienden". Led - ytterst motbjudande till sätt och utseende, enligt Nationalencyklopedin. Hehe, jag tror "lede" var förskånskat danskt ord som betydde "ond". Citera
Nusseman Postad 18 Juni , 2006 Rapport Postad 18 Juni , 2006 http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=786 Citera
Recommended Posts