Gå till innehåll

jello är helt ur form


jello

Recommended Posts

Backade ~3000 igår (10/7). Har inte spelat och tänker inte spela inatt. En dyr läxa jag har fått lära mig är att jag aldrig, aldrig spelar bra om jag sätter mig ner när jag inte känner för det bara för att "tjäna ihop dagslönen". Gör inte det misstaget, pojkar och flickor.

 

Vi får se om det blir någon uppdatering imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 135
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Haha.

 

Idag är värsta dagen i mitt liv. När jag startade den här dagboken lovade jag "inga bad beats-stories". Jag kan knappast hålla det löftet nu. Idag har jag backat 10k. Jag har haft set under set två gånger, suckerkåk mot överkåk en gång, lägre färg två gånger (ena gången K-hög mot A-hög, andra 8-hög mot 10-hög, lyckades ducka för hela inköpet den andra gången), blivit utdragen när jag floppat stege och fått in allt två gånger (ena gången av en högre hålstege+par, andra gången av ett färgdrag). Trots alla dessa beats ("bad" är väl inte alla) plus ett par 50/50 för hela inköp preflop, bland annat AKs mot 77, så höll jag mig på gott humör länge. Länge. Och spelade faktiskt bra.

 

Ända tills den här handen:

 

Bordsplacering:

 

CREDIT sitter på stol 1 med $718.80.

riverjack sitter på stol 2 med $1000.00.

superseven sitter på stol 3 med $436.60.

unknown_ sitter på stol 5 med $1811.83.

niandralades sitter på stol 6 med $1352.00.

 

Lägga blindar:

 

Knappen är vid stol 6.

CREDIT lägger den lilla blinden på $5.00.

riverjack lägger den stora blinden på $10.00.

 

Ge hålkorten:

 

CREDIT: -- --

riverjack: -- --

superseven: -- --

unknown_: -- --

niandralades: Kc Ks

 

Före floppen:

superseven synar $10.00.

unknown_ höjer $45.00.

niandralades synar $45.00.

CREDIT lägger sig.

riverjack lägger sig.

superseven lägger sig.

 

 

Floppen (9h 6h 6d):

unknown_ höjer $115.00.

niandralades höjer $360.00.

unknown_ höjer $1651.83.

niandralades synar $947.00.

 

 

Turnkortet (9h 6h 6d 6c Qh):

 

Kortvisning:

unknown_ visar Qs Qc.

unknown_ har 6h 6d Qs Qc Qh: Kåk

niandralades visar Kc Ks.

niandralades har 6h 6d 6c Kc Ks: Kåk

 

 

Pott - sammandrag:

$459.83 går tillbaka till unknown_ (ingen syn).

Hela potten: $2729.00

unknown_ vinner $2726.00.

Husprovision: $3.00

 

Då bröt helsicket löst. Jag lyckades begränsa min tilt till ett inköp. Det är fem minuter sedan och nu sitter jag här. Ganska lugn. Men oerhört bekymrad över hur nedbrytande en downstreak kan vara. Okej om jag hade förlorat 1000 om dagen men jag har backat 16k på tre dagars spel. Och det är andra gången jag har en sådan downswing på ett par veckor. Till råga på allt har det skett en kraftig upptightning på borden jag spelar på - det gör knappast situationen bättre. Jaja :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag har en seriös HH liggandes sedan i eftermiddags, så jag passar på att posta den här nu också.

 

Bordsplacering:

 

Malicos sitter på stol 1 med $485.00.

chillyah sitter på stol 2 med $2699.76.

LikeAVirgin sitter på stol 3 med $2129.50.

niandralades sitter på stol 4 med $950.00.

 

Lägga blindar:

 

Knappen är vid stol 2.

LikeAVirgin lägger den lilla blinden på $5.00.

niandralades lägger den stora blinden på $10.00.

 

Ge hålkorten:

 

Malicos: -- --

chillyah: -- --

LikeAVirgin: -- --

niandralades: 5s 5c

 

Före floppen:

Malicos synar $10.00.

chillyah höjer $45.00.

LikeAVirgin synar $40.00.

niandralades synar $35.00. <--- Tja är väl inte så mycket att säga om den synen, helt standard från big blind

Malicos lägger sig.

 

 

Floppen (9s 7c 3s):

LikeAVirgin checkar.

niandralades checkar.

chillyah checkar.

 

 

Turnkortet (9s 7c 3s 6d):

LikeAVirgin checkar.

niandralades checkar.

chillyah höjer $140.00.

LikeAVirgin lägger sig.

niandralades synar $140.00. <----- Här är det lite mer avancerat. Jag har en double belly buster, men det är inte främst den jag spelar på egentligen, utan jag är här ganska övertygad om att jag har honom. Raise? Njaa, det är att riskera väl mycket för att vinna den här potten.

 

 

Riverkortet (9s 7c 3s 6d 8h):

niandralades höjer $175.00.<----- Den här betten har flera finesser faktiskt. Dels är det förstås en värdebet. Om det skulle råka vara så att han faktiskt satt på en riktig hand (mest troligt ett set) så kommer han att betala av det här. MEN det fungerar också som en slags rabatt för mig. Detta är en tight FI, han kommer inte att raisa mig om han inte har mig slagen med nötstegen. En simpel 10a (som är ganska osannolik, men jag satte ju honom på överkort så...) kommer bara att syna. Därför gör min bet det billigare för mig i potten ifall jag är slagen än om jag hade checkat över till honom.

chillyah synar $175.00.

 

 

Kortvisning:

niandralades visar 5s 5c.

niandralades har 5s 6d 7c 8h 9s: Straight

chillyah visar 10h Kd.

chillyah har 6d 7c 8h 9s 10h: Straight

 

Nåja, ingen är fullkomlig :? Men jag sparade i alla fall lilla slanten.

 

 

 

Pott - sammandrag:

Hela potten: $775.00

chillyah vinner $772.00.

Husprovision: $3.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Errm.

 

 

Bordsplacering:

 

grissly sitter på stol 1 med $1434.00.

chillyah sitter på stol 2 med $1040.60.

CAROLKA sitter på stol 3 med $462.99.

TheWeak sitter på stol 4 med $895.00.

ronmaxo sitter på stol 5 med $1050.80.

niandralades sitter på stol 6 med $1072.00.

 

Lägga blindar:

 

Knappen är vid stol 5.

niandralades lägger den lilla blinden på $5.00.

grissly lägger den stora blinden på $10.00.

 

Ge hålkorten:

 

grissly: -- --

chillyah: -- --

CAROLKA: -- --

TheWeak: -- --

ronmaxo: -- --

niandralades: 8c 9s

 

Före floppen:

chillyah lägger sig.

CAROLKA lägger sig.

TheWeak höjer $35.00.

ronmaxo lägger sig.

niandralades höjer $110.00.

grissly lägger sig.

TheWeak synar $80.00.

 

 

Floppen (7d Ad 5d):

niandralades checkar.

TheWeak checkar.

 

 

Turnkortet (7d Ad 5d Jd):

niandralades höjer $160.00.

TheWeak höjer $320.00.

niandralades höjer $797.00.

TheWeak säger "kungen?"

TheWeak lägger sig.

chillyah säger "and U R out"

 

 

Pott - sammandrag:

$637.00 går tillbaka till niandralades (ingen syn).

Hela potten: $880.00

niandralades vinner $877.00.

Husprovision: $3.00

 

Sa jag att jag spelade den här handen bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underbar natt. Blir utklonkad av en vektajt idiotsvensk i ett par timmar. Efter det förlorar jag ett och ett halvt inköp till en PF:are på två bluffar. En misslyckad av mig och en lyckad av honom. Hoppas vi får spela fler gånger. Då ska jag ge igen, det lovar jag ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bordsplacering:

 

niandralades sitter på stol 1 med $1197.40.

Used_Rugs sitter på stol 2 med $1319.00.

LikeAVirgin sitter på stol 3 med $1409.80.

spass sitter på stol 4 med $836.80.

tagmar sitter på stol 5 med $1373.40.

unknown_ sitter på stol 6 med $1203.98.

 

Lägga blindar:

 

Knappen är vid stol 2.

LikeAVirgin lägger den lilla blinden på $5.00.

spass lägger den stora blinden på $10.00.

 

Ge hålkorten:

 

niandralades: 5s 5c

Used_Rugs: -- --

LikeAVirgin: -- --

spass: -- --

tagmar: -- --

unknown_: -- --

 

Före floppen:

tagmar synar $10.00.

unknown_ lägger sig.

niandralades synar $10.00.

Used_Rugs lägger sig.

LikeAVirgin höjer $45.00.

spass lägger sig.

tagmar lägger sig.

niandralades synar $40.00.

 

 

Floppen (9h 10d 9c):

LikeAVirgin höjer $65.00.

niandralades höjer $170.00<---- Testar vattnet lite. Han cb:ar till 90% här. Jag är ganska säker på att jag leder också

LikeAVirgin synar $105.00.

 

 

Turnkortet (9h 10d 9c 10s):

LikeAVirgin checkar.

niandralades höjer $340.00. <----- Tja, att han synade behöver inte betyda så värst mycket egentligen, och här kom en perfekt turn. Handen jag representerar nu är en kåk

LikeAVirgin synar $340.00.

 

 

Riverkortet (9h 10d 9c 10s 2d):

LikeAVirgin checkar.

niandralades höjer $637.40. <---- Checken säger mig att han absolut inte sitter på en kåk, för då hade han inte riskerat en check bakom. Jag trycker.

LikeAVirgin synar $637.40.

 

 

Kortvisning:

niandralades visar 5s 5c.

niandralades har 5s 9h 9c 10d 10s: Två par

LikeAVirgin visar As Kc.

LikeAVirgin har 9h 9c 10d 10s As: Två par

 

 

Pott - sammandrag:

Hela potten: $2414.80

LikeAVirgin vinner $2411.80.

Husprovision: $3.00

 

En sådan read kan han inte ha på mig att han kan syna ner med den handen. Det är helt omöjligt sett till mitt agerande. Han (blixt!!!!!)synar och blundar helt enkelt. Några andra åsikter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

En sådan read kan han inte ha på mig att han kan syna ner med den handen. Det är helt omöjligt sett till mitt agerande. Han (blixt!!!!!)synar och blundar helt enkelt. Några andra åsikter?

 

stallowned.jpg

 

För att vara allvarlig, hela handen är väl rätt readberoende. Vad har han för HD givet preflopspelet tex? På river skulle jag nog gett upp givet stackarna eftersom han på turn i princip säger att han inte tror på dig. Dessutom, för honom är AK nästintill lika stark hand som AA på rivern eftersom du inte kan ha så mycket annat än kåk eller skräp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har helt oplanerat blivit väldigt lite spel de senaste dagarna. Motivationen är inte helt på topp. Jag prövar mig på en nattmangling nu, men börjar redan bli trött (och hungrig). Nästa vecka får jag i alla fall 7 hela dagars paus från allt som heter poker. Då bär flyget av till Bulgarien :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag är jag back 3,5 inkFår se om pokersuget slår på senare i natt. Hade ändå inte planerat något speciellt ikväll. Inga speciellt intressanta händer, pangade iväg ett inköp mot min eviga nemesis LikeAVirgin med A2 på floppen A29... jo han hade A9. Borde ha lärt mig att aldrig följa med utan de absoluta nötterna när han reraisar.

 

Nu ska jag iväg och handla lite godis 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har nu spelat två dagar sen hemkomsten från semestern. Koncentrationsproblemen från innan kvarstår. Jag väntar och väntar och väntar. Får inga händer. Får AQ och träffar Q men får en reraise i röven direkt. Kan inte släppa. Torskar $400 mer än nödvändigt. Och så fortsätter det timme ut och timme in. Inga händer, och när jag vill träffar lite så har någon bättre. Känns som att alla bara spelar nötterna. Jag känner mig som värsta dampbarnet, som kräver stimulans varenda sekund. Jag kan inte vinna en hand. Sedan börjar jag höja med 47. Träffar inget men fortsätter höja för att sedan se mig nedsynad av 66 på brädan AJ539... Jag testar skrivbordslampans hållbarhet genom att släppa den i golvet. Den höll. IKEA gör bra skit.

 

Jag börjar tvivla på min förmåga att överhuvudtaget vinna. Summerar jag förra månaden så plussar jag väl någonstans runt $2000. Yay! Och månaden innan dess var ungefär samma. Någonstans har jag tappat mitt spel. Mina bluffar synas jämt, mina motspelare verkar läsa mig som en öppen bok, jag spelar för löst, jag tiltar, jag har inget självförtroende, jag kan inte valuebetta rätt, jag kan inte släppa överpar, jag stackar aldrig någon när jag har set... Allt är helt jävla visset. Någon kanske tycker att jag inte ska klaga så länge jag inte backar, men jag ska säga att med det spelet jag presterar (trodde det skulle förbättra sig efter en veckas semester) så är det ett rent jävla under att jag inte gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner igen mig i mycket av det du skriver när jag senast hade en tung loosing streak.

 

Det skedde när jag skulle börja spela mer LAG istället för TAG. Fick omedelbart en tung start och backade första dagarna. Sen tappade jag mitt spel helt. Kunde typ bara koncentrera mig i en halvtimme kändes det som, hade jag inte plussat rejält då så började mitt tålamod tryta om man var kortdöd. Man började överspela sina marginella händer och kände sig helt genomläst av alla vid bordet. Sen börjar man testa att raisa med allt möjligt skit och det ledde bara till att man förlorade ännu mer.

 

Efter ett litet uppehåll bestämde jag mig för att gå tillbaka till TAG och försöka hitta mitt gamla vinnande spel igen, men redan efter nån timme började mitt tålamod tryta och jag är snart inne i samma trend som några dar tidigare.

 

Jag hade nu helt tappat min hunger och motivation för poker. Det kändes som en "pina" varje gång man började spela och man klarade bara av kortare sessioner.

 

Vändningen kom efter ett litet uppehåll och när jag började läsa andra framgångsrika spelares dagböcker och bloggar. Det gav mig motivation och nytändning. När jag sedan började spela hade jag ett helt annat självförtroende än innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bordsplacering:

 

niandralades sitter på stol 1 med $1197.40.

Used_Rugs sitter på stol 2 med $1319.00.

LikeAVirgin sitter på stol 3 med $1409.80.

spass sitter på stol 4 med $836.80.

tagmar sitter på stol 5 med $1373.40.

unknown_ sitter på stol 6 med $1203.98.

 

Lägga blindar:

 

Knappen är vid stol 2.

LikeAVirgin lägger den lilla blinden på $5.00.

spass lägger den stora blinden på $10.00.

 

Ge hålkorten:

 

niandralades: 5s 5c

Used_Rugs: -- --

LikeAVirgin: -- --

spass: -- --

tagmar: -- --

unknown_: -- --

 

Före floppen:

tagmar synar $10.00.

unknown_ lägger sig.

niandralades synar $10.00.

Used_Rugs lägger sig.

LikeAVirgin höjer $45.00.

spass lägger sig.

tagmar lägger sig.

niandralades synar $40.00.

 

 

Floppen (9h 10d 9c):

LikeAVirgin höjer $65.00.

niandralades höjer $170.00<---- Testar vattnet lite. Han cb:ar till 90% här. Jag är ganska säker på att jag leder också

LikeAVirgin synar $105.00.

 

 

Turnkortet (9h 10d 9c 10s):

LikeAVirgin checkar.

niandralades höjer $340.00. <----- Tja, att han synade behöver inte betyda så värst mycket egentligen, och här kom en perfekt turn. Handen jag representerar nu är en kåk

LikeAVirgin synar $340.00.

 

 

Riverkortet (9h 10d 9c 10s 2d):

LikeAVirgin checkar.

niandralades höjer $637.40. <---- Checken säger mig att han absolut inte sitter på en kåk, för då hade han inte riskerat en check bakom. Jag trycker.

LikeAVirgin synar $637.40.

 

 

Kortvisning:

niandralades visar 5s 5c.

niandralades har 5s 9h 9c 10d 10s: Två par

LikeAVirgin visar As Kc.

LikeAVirgin har 9h 9c 10d 10s As: Två par

 

 

Pott - sammandrag:

Hela potten: $2414.80

LikeAVirgin vinner $2411.80.

Husprovision: $3.00

 

En sådan read kan han inte ha på mig att han kan syna ner med den handen. Det är helt omöjligt sett till mitt agerande. Han (blixt!!!!!)synar och blundar helt enkelt. Några andra åsikter?

 

Betar du ut kåken på turn då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det kan jag säga att det gör jag. Generellt sett slowplayar jag inte. Min princip är att bara göra det om jag har ett monster och fi verkligen måste träffa något för att syna. Tror jag att fi redan har en hand bettar jag ut - gärna redan på floppen - med färdiga kåkar, sets, stegar, färger. Jag har ofta funderat på om jag borde ta större risker och försöka trappa motståndarna mer genom att checka, men jag får ofta betalt för att jag bettar så pass mycket med luft också. Den mest negativa konsekvensen är väl att folk har lärt sig att när jag checkar då har jag verkligen gett upp potten. Så på senare tid har jag därför börjat implementera fler och fler checkraisar i mitt spel. Det är roligt på ett sätt att jag möter så många spelare om och om igen varenda dag eftersom man ständigt måste förnya sig. Å andra sidan är det tradigt ner det sitter 7 tighta grinders vid ett 10-bord. Jaja, nu tjafsade jag långt iväg från ämnet :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...