Gå till innehåll

jello är helt ur form


jello

Recommended Posts

  • Svars 135
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

De har visst infört någon snabbknapp till handhistoriken direkt ifrån bordet, men jag förstod inte när färgförkortningarna var på svenska, så jag fick likförbannat ta den långa vägen ;)

 

Ok, nu vill jag gärna ha lite kritik på en här handen. Jag VET exakt vad newananas69 har här - nämligen ett högt pocket. Det finns INGEN möjlighet att han spelar en sämre hand än KK här. Bara AA och KK är möjliga. Jag vet också att jag får betalt när jag träffar. Frågan är ändå; hur dålig är preflopsynen med detta i åtanke? Tänk också på att det här hjälper min image när ni säger att jag i snitt förlorar 1 dollar på det. Ok, mattesnillen träd fram.

 

 

Bordsplacering:

 

Fabio65 sitter på stol 2 med $1210.10.

bodybill sitter på stol 3 med $335.73.

newananas69 sitter på stol 4 med $970.40.

niandralades sitter på stol 5 med $1018.40.

overbored sitter på stol 6 med $1078.40.

BalletjeNL sitter på stol 7 med $724.00.

Sto sitter på stol 8 med $804.68.

RaiseMax sitter på stol 9 med $1595.80.

saveatree sitter på stol 10 med $356.40.

 

Lägga blindar:

 

Knappen är vid stol 3.

newananas69 lägger den lilla blinden på $5.00.

niandralades lägger den stora blinden på $10.00.

 

Ge hålkorten:

 

Fabio65: -- --

bodybill: -- --

newananas69: -- --

niandralades: 7d 7s

overbored: -- --

BalletjeNL: -- --

Sto: -- --

RaiseMax: -- --

saveatree: -- --

 

Före floppen:

overbored synar $10.00.

BalletjeNL höjer $30.00.

Sto lägger sig.

RaiseMax lägger sig.

saveatree lägger sig.

Fabio65 lägger sig.

bodybill lägger sig.

newananas69 höjer $105.00.

niandralades synar $100.00.

overbored säger "hmmmmm"

overbored lägger sig.

BalletjeNL lägger sig.

 

 

Floppen (8d 7h 3s):

newananas69 höjer $195.00.

niandralades synar $195.00.

 

 

Turnkortet (8d 7h 3s 5c):

newananas69 höjer $650.00.

niandralades höjer $713.40.

Sto säger "nice pot"

newananas69 säger "aa?"

newananas69 synar $15.40.

 

 

Riverkortet (8d 7h 3s 5c Jh):

 

Kortvisning:

niandralades visar 7d 7s.

niandralades har 7d 7s 7h 8d Jh: Triss

newananas69 visar Kd Ks.

newananas69 har 7h 8d Jh Kd Ks: Par

 

 

Pott - sammandrag:

$48.00 går tillbaka till niandralades (ingen syn).

Hela potten: $1980.80

niandralades vinner $1977.80.

Husprovision: $3.00

 

(overbored påstod sig ha lagt JJ, vilket jag tycker verkar väldigt dumt med tanke på potodds + implicita. Åsikter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan utgår jag också från att originalraisaren också kommer att syna omslaget. Skulle det förbättra mina odds tillräckligt mycket för att motivera synen?

Det blir rätt stor skillnad ja. Ska göra en grovuppskattning imorrn.

 

Fast det som är jobbigt är ju om han slår om en gång till. Då har du ju tappat en hundring helt i onödan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Swalling: Ja, men det där var också dåligt spelat av mig.

 

Hjort: Låter bra. Schysst. Jo, det är ju ett eventuellt omslag som bekymrar mig mest.

 

_____________________________________________________________

 

Hand 1: Jag har steg+färgdrag och får in allt på floppen. FI har set och vinner.

 

Hand 2: Jag har steg+färgdrag och får in allt på floppen. FI har överpar och vinner.

 

Hand 3: Jag har set och får in allt på floppen. FI har steg+färgdrag och vinner.

 

Finns det någon rättvisa i världen? :roll: Trots allt + 1 inköp idag/inatt, men spelet har inte varit på topp. Lite för löst, lite för irriterat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... & usually just a T-shirt.

And the prize goes to Waggho ;)

 

Swalling: Nja, tror jag raisade preflop (är inte säker). Min största miss var att inte fatta mer misstankar när tightnissen miniraisade mig och sen checkade när bordet parade sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-5000 idag.

 

 

Känner inte för några vidare kommentarer.

 

Eller vänta.

 

Stege möter runner runner färg, topptriss möter stege, AA 7 gånger varav 5 foldar hela bordet och resterande två utdragna av J3 och KJ. Jag är såååååååååååååååååååååååååååååå tiltad.

 

(OBS! Som vanligt när folk klagar så här så beror förstås inte huvuddelen av förlusten på oflax, utan på helt jävla undermåligt spel av mig själv. Är det ett vanligt syndrom att man försöker maximera sina vinster på de bra händerna genom att spela dem så jävla illa det går när man har en dålig period?)

 

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir skralare med pokerspel ett par dagar (någon vecka) nu på grund av familjegrejer och på grund av att jag behöver ta en paus. Jag hade behövt ta en dags paus redan för ett tag sedan, då jag lirat 15 dagar i rad, vilket jag tycker är alldeles för mycket. Nu blev det för mycket spelande och det gick genast ut över kvalitén. Jag hade nog sparat $5000 eller så på att vara lite smart, men sånt är livet.

 

Ska bränna lite pengar på något nu. Får se vad det blir bara. DVD:er är ju alltid en idé. Mmm.

 

En HH från i förrgår som får mig att känna mig som Zweig 8-)

 

Bordsplacering:

 

storchoo sitter på stol 2 med $4793.73.

niandralades sitter på stol 3 med $3205.20.

 

Lägga blindar:

 

Knappen är vid stol 2.

storchoo lägger den lilla blinden på $5.00.

niandralades lägger den stora blinden på $10.00.

 

Ge hålkorten:

 

storchoo: -- --

niandralades: 8h 3c

 

Före floppen:

storchoo höjer $25.00.

niandralades synar $20.00.

 

 

Floppen (5s 7h 10c):

niandralades checkar.

storchoo höjer $60.00.

niandralades höjer $170.00.

storchoo synar $110.00.

 

 

Turnkortet (5s 7h 10c 9h):

niandralades höjer $155.00.

storchoo synar $155.00.

 

 

Riverkortet (5s 7h 10c 9h 3s):

niandralades checkar.

storchoo höjer $710.00.

niandralades synar $710.00.

 

 

Kortvisning:

storchoo visar Qs Kc.

storchoo har 7h 9h 10c Qs Kc: Högsta kort

niandralades visar 8h 3c.

niandralades har 3c 3s 8h 9h 10c: Par

 

 

Pott - sammandrag:

Hela potten: $2130.00

niandralades vinner $2127.00.

Husprovision: $3.00

 

Tyvärr åkte allt ett par händer senare. Jag hade OE+mittenpar och han hade topparet. Tough shit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde att jag skulle posta den här handen också.

 

Min fråga är ganska enkel. Går den här handen att komma ifrån, i så fall hur och på vilka sätt spelade jag fel? Bör väl påpeka att FI är en väldigt tight och duktig spelare, som jag normalt försöker undvika till varje pris. Här var jag dock helt övertygad om att jag hade honom. Var detta en cold deck?

 

fixfixfix sitter på stol 1 med $1287.18.

LikeAVirgin sitter på stol 3 med $2141.20.

niandralades sitter på stol 5 med $2952.40.

 

Lägga blindar:

 

Knappen är vid stol 1.

LikeAVirgin lägger den lilla blinden på $5.00.

niandralades lägger den stora blinden på $10.00.

 

Ge hålkorten:

 

fixfixfix: -- --

LikeAVirgin: -- --

niandralades: 7c Kc

 

Före floppen:

fixfixfix lägger sig.

LikeAVirgin synar $5.00.

niandralades checkar.

 

 

Floppen (7d 4d 7s):

LikeAVirgin höjer $20.00.

niandralades höjer $80.00.

LikeAVirgin höjer $240.00.

niandralades synar $180.00.

 

 

Turnkortet (7d 4d 7s 3d):

LikeAVirgin höjer $540.00.

niandralades höjer $2682.40.

LikeAVirgin synar $1331.20.

 

 

Riverkortet (7d 4d 7s 3d 9h):

 

Kortvisning:

niandralades visar 7c Kc.

niandralades har 7c 7d 7s 9h Kc: Triss

LikeAVirgin visar 4s 4c.

LikeAVirgin har 4s 4c 4d 7d 7s: Kåk

 

 

Pott - sammandrag:

$811.20 går tillbaka till niandralades (ingen syn).

Hela potten: $4282.40

LikeAVirgin vinner $4279.40.

Husprovision: $3.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, då var det dags att redogöra för lite månadsresultat för juni.

 

Antal dagar spelade: 23

Resultat totalt: + $11 533

Spelmässigt betyg: G-

 

Kommentarer: Började månaden ganska bra, allra helst vinstmässigt. Efter det slaskade jag till mig lite och vinsterna blev lidande. Skärpte till mig och gick snabbt upp 8 inköp på ett par tre dagar. Allt detta tappade jag dock lika snabbt igen de efterföljande dagarna på grund av kassa kort, dåligt spel och tilt. Spelade inte någon poker alls de två sista dagarna i juni. Summa summarum kan jag mycket bättre, och månadsvinsten är av hänsyn till spelade timmar otillfredsställande. Samtidigt ska jag inte döma för hårt med tanke på att maj var min bästa månad någonsin med nästan $50 000 i vinst

 

Mål för nästa månad: I och med en hel veckas frånvaro (Bulgarien :D ) och kanske lite mindre antal speltimmar än föregående månad, så sätter jag ett lågt resultatmål på +$10 000. Bland mina viktigare mål finner vi att jag ska...

 

- Tighta till mig. Visst vill jag behålla mina LAG-image, men för det krävs inte så mycket slaskande som jag ägnat mig åt på sistone. Jag kan nog lugnt tagga ner på det utan att motståndarna märker något och med resultatet att vinsterna blir lite högre.

 

- Inte tilta. Det här är mitt mål varje månad. Förra månaden lyckades jag nog sämst med att uppnå det på minst ett halvår. Skärpning på den här punkten.

 

- Träna. Ingen fotboll nu, så nog fan kan jag gå ut och springa lite ett par dagar i veckan. Japp, det ska jag göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade hela sena natten/morgonen. Förutom en smärre miss när jag synade ner den-klonkande-aggressiva-apan med AJ (träff A) när han hade tvåpar (A5) och då han träffade en flush på rivern som jag borde ha sett när jag hade KK (potten var redan gigantisk, den landade på runt 4000 och 3000 var inne när han bara satt på flushdrag - men det är ingen ursäkt för att lira sista gatan så kasst), så fick jag in pengarna i två skitbra lägen mot honom:

 

Med AA när han hade KQ med träffad K på turn. River: K. Pott: runt 4000

 

Med KK mot AK preflop. River: A. Pott: nästan 4000.

 

Det är andra gången på en vecka som jag backar 5 inköp mot samma idiot. Det sjuka är att han blandar upp dessa idiotspel med riktigt bra grejer. Är det "även en blind höna..."-syndromet eller är han en konstant tiltad bra spelare? Nä, just det, det är ju jag. Glääh.

 

Min största downswing i karriären (inte i bb, men i pengar räknat) är ett faktum. 13 inköp på 4 sessioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar du ha svårt att släppa synlig triss med K kicker när det ligger möjlig färgstege på brädan? Mot en tight och bra spelare så förstår jag inte hur du inte kunde hitta folden med de stackarna

 

du kunde ju haft 74 på bb, så om du ställt in på flopp efter att blivit rerajsad hade virgin foldat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kunde ju haft 74 på bb, så om du ställt in på flopp efter att blivit rerajsad hade virgin foldat

 

Eh, skämtar du eller? Det sitter tre vid bordet, inte 10. Inte för att någon hade foldat en kåk på den brädan i vilket fall, men ändå.

 

Och färgen var aldrig en faktor, vilket du tydligt ser om du följer bettandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kunde ju haft 74 på bb, så om du ställt in på flopp efter att blivit rerajsad hade virgin foldat

 

Eh, skämtar du eller? Det sitter tre vid bordet, inte 10. Inte för att någon hade foldat en kåk på den brädan i vilket fall, men ändå.

du skrev att fi var tight, då tog jag för givet att han är rädd om sin stack. 200 gentemot 2k om han skulle förlorat är rätt stor skillnad. Nu har jag inte följt din dagbok spec mycket men antar iofs att du spelar på den nivån för jämnan, för mig är ett inköp på den nivån inget jag skulle gamblat med när jag är slagen på turn.

Vad satte du fi på?

 

Och färgen var aldrig en faktor, vilket du tydligt ser om du följer bettandet.

hmm ok. Spelar som sagt inte på din nivå men varför skulle han inte kunna semibluffa sitt färdrag om han vet med sig att du megahöjer honom med trissen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror han har en 7a och är rädd för A7, men håller inte den handen för trolig eftersom han limpade. Jag trodde inte att han hade limpat ett par (fanns inte ens på kartan för mig då), men nu när jag tänker på det så höjer den här killen aldrig med låga par.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde att jag skulle posta den här handen också.

 

Min fråga är ganska enkel. Går den här handen att komma ifrån, i så fall hur och på vilka sätt spelade jag fel? Bör väl påpeka att FI är en väldigt tight och duktig spelare, som jag normalt försöker undvika till varje pris. Här var jag dock helt övertygad om att jag hade honom. Var detta en cold deck?

 

fixfixfix sitter på stol 1 med $1287.18.

LikeAVirgin sitter på stol 3 med $2141.20.

niandralades sitter på stol 5 med $2952.40.

 

Lägga blindar:

 

Knappen är vid stol 1.

LikeAVirgin lägger den lilla blinden på $5.00.

niandralades lägger den stora blinden på $10.00.

 

Ge hålkorten:

 

fixfixfix: -- --

LikeAVirgin: -- --

niandralades: 7c Kc

 

Före floppen:

fixfixfix lägger sig.

LikeAVirgin synar $5.00.

niandralades checkar.

 

 

Floppen (7d 4d 7s):

LikeAVirgin höjer $20.00.

niandralades höjer $80.00.

LikeAVirgin höjer $240.00.

niandralades synar $180.00.

 

 

Turnkortet (7d 4d 7s 3d):

LikeAVirgin höjer $540.00.

niandralades höjer $2682.40.

LikeAVirgin synar $1331.20.

 

 

Riverkortet (7d 4d 7s 3d 9h):

 

Kortvisning:

niandralades visar 7c Kc.

niandralades har 7c 7d 7s 9h Kc: Triss

LikeAVirgin visar 4s 4c.

LikeAVirgin har 4s 4c 4d 7d 7s: Kåk

 

 

Pott - sammandrag:

$811.20 går tillbaka till niandralades (ingen syn).

Hela potten: $4282.40

LikeAVirgin vinner $4279.40.

Husprovision: $3.00

 

Alltid väldigt enkelt att säga så här i efterhand att går att komma ifrån.

Blir en annan grej, jag sa 44 så fort jag såg floppen men det hade jag spelat handen så hade jag nog bara tänkt de och sedan pushat tyvärr.

Om han är tight och inte sätter dig på en råbluff så vad kan du slå?

Dels när han höjer dig och sedan betar ut på turn!

Som sagt väldigt svårt att komma ifrån!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm ok. Spelar som sagt inte på din nivå men varför skulle han inte kunna semibluffa sitt färdrag om han vet med sig att du megahöjer honom med trissen?

Därför att han lägger in tredje höjningen. Det skulle han aldrig ha gjort med ett drag eftersom jag logiskt sett bettar honom all in med en färdig hand då. Nu gör jag inte det eftersom det skulle ge honom en chans att komma ifrån en eventuellt dålig kicker på trissen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det hade han aldrig gjort.

jo om han inte skulle trott på sin kåk, som sagt fi kanske är rädd om sin stack

 

visst att chansen att vara slagen av en större kåk på den brädan är väl ungefär lika stor som att floppa en kåk eller bra mycket mindre?. Jag skulle heller inte foldat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...