freni126 Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 Bakgrundsfakta: Sitter vid ett 0.25/0.5$ NL Texas Holdem-bord. 6 platser och min stack är ca 40$. Har suttit ett tag och har ganska bra koll på spelarna vars stackar ligger runt min +- 10$. (Har inte fått ut handhistoryn än tyvärr så jag tar det ur minnet, men det är ganska nära sanningen tror jag.. ) Bordsstämning Stämingen är ganska tight/passive. Har skapat mig en gansak tight image..., men får ändå ofta syn. Spelet Jag har i stort sett bara spelat premium hands. Lyckades förlora halva stacken på ett överspelat AK första handen så jag har spelat försiktigt för att sakta men säkert komma tillbaka... OpeningBetRound Sitter i MP och får A Q . Höjer till 2$ och BB och SB synar... (Pot = ca 7$) Flop Dealing Flop: [K T J ] Jag har floppat nötstegen och sitter i sista postion av oss som är kvar. En av mina motståndare är ganska tight/aggressive och den andre är en tomte tror jag. Vill inte skrämma någon - bettar 2$ och båda synar (Pot = ca 13$) Turn Dealing Turn: [K ] Ok, blir både glad och ledsen för det kortet. Har någon gått med med TP så har han trissen nu vilket borde ge mig mer betalt, men det är absolut inte omöjligt att någon av dem har gått med med KJ eller JJ.. Troligen är jag lite väl paranoid där, men saktar ändå ner... Check fram till mig och jag bettar 2$ tomten lägger sig och min sista motståndare höjer till 4$. Kanske ska jag trycka på här och se om jag kan få nån ledtråd om styrkan på hans hand? Synar bara... (Pot = 21$ ) River Dealing River: [ A ] Där kom ett sista klöver, men jag tror mig vara ganska säker på att han inte skulle spelat sitt färgdrag som han gjort och blir inte speciellt rädd för färgen där, mer rädd för den möjliga kåken... Han bettar 4$ och jag synar bara. Han höll K 8x och min stege håller.. (Pot = 29$) Showdown Jag: A K Q J T Min motståndare: KKAJT Result Vinner 29$ Avslutning Känner att jag spelar alldeles för fegt - eller är det rätt att sakta ner när kungen kommer på turn? På rivern känns det inte lika dåligt eftersom både färg och kåk finns ute som skulle slå mig... Ser fram emot era kommentarer... och QoS obligatoriska rubrikpill givetvis! =) * No RP, ser bra ut - QoS * Citera
TotalFarsa Postad 8 December , 2004 Rapport Postad 8 December , 2004 Som svar på din fråga om du spelar för fegt så kan jag dra ett snabbt exempel på en hand jag spelade häromdan. Jag sitter på AA Min motspelare J10 Floppen kommer AKQ Här sätter sätter också min motspelare nötstegen, precis som du (han sitter till höger om mig). Killen bettar 0,50$ och på turnen kommer ytterligare en Q och jag har fetkåken och snor hela hans stack på sisådär 50-60$. Summa summarum, hade han höjt rejält, och då menar jag 20-30$, efter floppen hade jag kanske inte ens hängt med till turn eftersom jag då hade blivit för orolig för att han hade fått in stegen<--- n00b-funderingar... /TF Citera
Fadeh Postad 8 December , 2004 Rapport Postad 8 December , 2004 Med en sådan flop måste du betta hårdare. Troligen sitter motståndaren med något form av stegdrag (till delning) och möjligt har han 2 par, färgdrag. Ganska troligt att han har något i alla fall och då ska han få betala för at följa med till turn. Sedan kommer mardrömskort på både turn och river och på högre bord hade jag varit väldigt orolig. (Jag hade nog lagt mig mot all in på turn) Du ska va glad att du kom ut med bästa handen vid showdown. Citera
Notbadatall Postad 8 December , 2004 Rapport Postad 8 December , 2004 Summa summarum, hade han höjt rejält, och då menar jag 20-30$, efter floppen hade jag kanske inte ens hängt med till turn eftersom jag då hade blivit för orolig för att han hade fått in stegen Det där var inget vidare bra exempel, du hade förmodligen inte foldat din AA för en stor bet och hur mycket var det i potten som gjorde att han skulle ha betat 30 dollar på floppen med monsterstegen? Fanns bara en hand som slog dig och den hade du förmodligen inte trott att han hade spelat så hårt på floppen. Citera
freni126 Postad 8 December , 2004 Författare Rapport Postad 8 December , 2004 Med en sådan flop måste du betta hårdare. Troligen sitter motståndaren med något form av stegdrag (till delning) och möjligt har han 2 par, färgdrag. Ganska troligt att han har något i alla fall och då ska han få betala för at följa med till turn. Sedan kommer mardrömskort på både turn och river och på högre bord hade jag varit väldigt orolig. (Jag hade nog lagt mig mot all in på turn) Du ska va glad att du kom ut med bästa handen vid showdown. Jo, helt rätt! Men jag kände/känner mig kluven - jag vill ju att han ska ha något så jag får betalt.. men för att han ska syna ett högre bet på floppen gäller ju att han har träffat ganska hårt. Jag är tveksam till att han skulle syna speciellt mkt mer med K8. Hans 8 är ju inte speciellt stark när jag visar styrka. Det var ändå en hyffsat bra spelare så jag tror att han skulle kunna lägga ner K8 ganska lätt... Det jag är fundersam till är turnen.. Borde jag inte tryckt på ordentligt där? Har han slowspelat sitt tvåpar eller set på floppen så.. by all means, men bör jag verkligen vara rädd för det? Rivern känner jag att jag inte kan trycka på mer eftersom det finns så mkt ute som nu slår mig... och hur skulle jag gjort om han ställt mig all in efter min river-raise? Troligen skulle jag tvingas folda.. Citera
TotalFarsa Postad 8 December , 2004 Rapport Postad 8 December , 2004 Summa summarum, hade han höjt rejält, och då menar jag 20-30$, efter floppen hade jag kanske inte ens hängt med till turn eftersom jag då hade blivit för orolig för att han hade fått in stegen Det där var inget vidare bra exempel, du hade förmodligen inte foldat din AA för en stor bet och hur mycket var det i potten som gjorde att han skulle ha betat 30 dollar på floppen med monsterstegen? Fanns bara en hand som slog dig och den hade du förmodligen inte trott att han hade spelat så hårt på floppen. Lite threadjack-varning här nu, men men... Har som sagt inte spelat så vansinnigt länge, därav min "n00b-funderingar", så hade han i det läget bettat hårt (återigen subjektivt i mina ögon sett) så hade jag blivit skraj för att han satt stegen och då hade jag ju inte haft så många outs (ett A, tre K och tre Q=7) och hade därför kanske foldat mina AA. Mitt exempel ville bara belysa det faktum att då man sätter nötstegen på floppen bör man kanske inte slowplaya den utan betta på den (hur hårt lämnar jag åt de som kan pokerteori bättre än mig) eftersom det alltid kan finnas nån som jag som drar ut en om man skänker bort gratiskort... /TF - mina 2 cents... Citera
Fadeh Postad 8 December , 2004 Rapport Postad 8 December , 2004 Det jag är fundersam till är turnen.. Borde jag inte tryckt på ordentligt där? Har han slowspelat sitt tvåpar eller set på floppen så.. by all means, men bör jag verkligen vara rädd för det? Att nån slöspelar två par/set här absolut ingen omöjlighet. Nu tycker jag i och för sig att det är ett dumt spel men att folk spelar så vet man ju. Visserligen skulle jag nog tro att KQ är den troligaste handen motståndaren har när han synar på floppen bara. Då han sitter med open ended stegdrag plus top par. Jag skulle sätta motståndaren på denna handdistribution. KQ - 30% AK - 15% KJ - 10% KT - 10% Kx - 5% KK/JJ/TT - 20% Bluff - 10% Enligt resonemanget så har han kåk(eller bättre) 40% av gångerna då han höjer på turn. Och 50% av gångerna har han triss. Du vill spela på det sätt som fungerar bäst mot majoriteten av motståndarens händer. Detta innebär att du bör höja. Sitter han med triss kommer han troligtvis att syna din höjning. Citera
hazeelnut Postad 8 December , 2004 Rapport Postad 8 December , 2004 Det jag är fundersam till är turnen.. Borde jag inte tryckt på ordentligt där? Har han slowspelat sitt tvåpar eller set på floppen så.. by all means, men bör jag verkligen vara rädd för det? Att nån slöspelar två par/set här absolut ingen omöjlighet. Nu tycker jag i och för sig att det är ett dumt spel men att folk spelar så vet man ju. Visserligen skulle jag nog tro att KQ är den troligaste handen motståndaren har när han synar på floppen bara. Då han sitter med open ended stegdrag plus top par. Jag skulle sätta motståndaren på denna handdistribution. KQ - 30% AK - 15% KJ - 10% KT - 10% Kx - 5% KK/JJ/TT - 20% Bluff - 10% Enligt resonemanget så har han kåk(eller bättre) 40% av gångerna då han höjer på turn. Och 50% av gångerna har han triss. Du vill spela på det sätt som fungerar bäst mot majoriteten av motståndarens händer. Detta innebär att du bör höja. Sitter han med triss kommer han troligtvis att syna din höjning. Jag tror du har glömt AQ i din handdistribution för fi. Jag vågar mig nästan på att säga att det är motståndarens mest sannolika hand. Framförallt AcQc känns väldigt trolig. Citera
Fadeh Postad 8 December , 2004 Rapport Postad 8 December , 2004 Sant jag glömde AQ. Men har han AQ blir det troligtvis delning så det är ganska ointressant. Citera
Llandi Postad 8 December , 2004 Rapport Postad 8 December , 2004 Jag tycker aldrig det är rätt att slowplaya stege förutom i ovanliga fall som HU.... Citera
Vinden Postad 8 December , 2004 Rapport Postad 8 December , 2004 Pottbett på floppen. Pottbett på turn. Får du mothugg på turn, får du sakta ner men med så här grunda stackar åker allt in. Med den brädan, med ett färgdrag och möjliga tvåpar, vill du inte ge några gratiskort. Säkert har någon träffat en hand här och du vill få dem att börja betala av omedelbart. Citera
Recommended Posts