Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Haloj har gjort en låt och skulle behöva lite feedback från folk som inte är för musik intresserade, ni som är det får gärna skriva en rad ni med hehe.

Det är en club/house låt och rätt så mainstream men endå lite speciell känsla.

Länk: http://www.angelfire.com/blog/richardsjoberg/ gå in där och tryck på den stora blå länken "Mjaoo ft blom - Act (the original mix)"

Tack på förhand

Postad
Efter att ha lyssnat igenom några gånger skulle jag säga att sången är det som behöver jobbas med mest.

Väldigt sant om du menar ljudkvaliten (inspelad med en dålig mic + att jag var tvungen och ta bort det mesta högfrekvenserna pga av hans datorflekbrus). Jag tycker känslan och rösttypen passar bra.

Postad
Har du hört Philemon Arthur and Dung? De är från Småland.

Jag trodde de var skåningar? Har det läckt ut vilka det är som ligger bakom?

Var nog skåningar. Var på studentmottagning och träffade ägaren till Silence Records (de som släppt alla Hassan skivor) Philemon Arthur and Dung. Så jag frågade givetvis om han kunde berätta vilka PAaD var, men det ville han inte berätta. Ingen av dem är Mikael Wihe sa han. Han berättade där emot några anekdoter om när hela Hassangängen var i Koppem (liten ort i Värmland) och skulle göra sin Norge-CD.

Postad
Bra låt, men jag håller med Hjort, sången stämmer inte riktigt. Det största problemet tror jag är mixen men även melodi och text går att jobba med. Håller dock med om att rösttypen funkar bra.

Tack för svaret, jag undrar speciellt var du tycker texten brister.

Melodin har jag hård koll på och den är perfa enligt mig, har en del varianter som jag exprimenaterat med.

Mixen/mastringen går det inte och göra mycket med eftersom grundinspelningen inte är bra. Den ska fixas nästa gång han orkar besöka sthlm.

lyssnar mycket på klubb-musik och tycker låten är riktigt bra. kör på!

Tack så mycket! ;)

Mer feedback tack, bra som dålig är välkommen!

Postad

Tack för svaret, jag undrar speciellt var du tycker texten brister.

Melodin har jag hård koll på och den är perfa enligt mig, har en del varianter som jag exprimenaterat med.

Mixen/mastringen går det inte och göra mycket med eftersom grundinspelningen inte är bra. Den ska fixas nästa gång han orkar besöka sthlm.

Innehållsmässigt eller språkligt har jag ingen uppfattning eller åsikt om texten, jag tänkte främst på rytm, frasering osv men är du nöjd med melodin så är det inget du behöver jobba med. Ang mixen tycker jag du kan lägga sången lite längre fram och köra sången lite renare.

Postad
Varför skriver du en emailadress om du inte vill bli kontaktad?

"but dont bother contact me on tigertoxic@hotmail.com :)"

betyder väl ungefär tveka inte på att skicka iväg ett mail..

Jag gillade den skarpt. Ge mig mer!

tackar

Får en Konstig känsla av en Maktone chip remix med base och röst Very Happy

och en viss släng av 90 tales bassdrums Wink

Hehe joo kan nog tolkas på många sätt, har ju inte någon direkt riktning (vilkett är meningen) dvs den ska redan finnas där inte upptäckas :P

Postad
"but dont bother contact me on tigertoxic@hotmail.com :)"

betyder väl ungefär tveka inte på att skicka iväg ett mail..

Det där betyder: Bry dig inte om att kontakta mig på...

tveka=hesitate

Hehe vilken tabbe har fixat det nu...

Helt okej, denna skulle jag kunna bränna ut och ta med på nån skön fest.

Alltid kul och höra :P

Postad

Jag vet faktiskt vilka två av dem är. :-o

For $500 you can touch my hand, Morberg.

De är ju bara två.

Nix

Philemon Arthur är EN person, Dung är den ANDRA personen. Bandet heter Philemon Arthur and Dung.