Gå till innehåll

Varför kan inte folk bete sig normalt i chatten?


okapi

Recommended Posts

Jag har verkligen tröttnat på hur folk beter sig i chatter på olika pokersidor, detta gäller såväl svenskar som folk från andra länder. Vinner man en pott så ska man såklart kaxa upp sig och påpeka hur kasst den andra lirar och även knugga in det rejält i den spelaren som förlorat. Förlorar man så måste man spy ur sig massa svärord och säga elaka saker.

 

I livepoker så händer det såklart att folk spyr ur sig galla, men långt ifrån på samma nivå som i onlinepoker. Jag antar att folk känner sig skyddade bakom sin dator och tycker att man kan skriva vad man vill. I livepoker så skulle antagligen 90 % av de som beter sig riktigt kasst på internet inte våga säga ett ord av vad de skriver på nätet, :evil: .

 

Jag måste påpeka att svenskarna ligger ytterst bra till när det gäller att uppträda kasst och varje gång någon svensk kommer igång på nätet så kommer genast bilden av en äkta datanörd upp i skallen någonstans på en, ;) .

Är det bara jag som fått för mig att det är så illa som jag beskriver ? :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det värsta är när något ägg skriver:

 

"HOW CAN U CALL THAT?!?!?!?"

 

till fisken efter att denne synat ner hans kåk med kung hög. Orka upplysa honom om att det va en kass syn, skit i det så gör han det snart igen 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligare med gnäll i chatten än gnäll på forumet. Stäng av chatten om du störs av den. Kan väl vara bra att veta hur stämningen är bland de övriga? Själv använder jag den mest som tidsfördriv. Eftersom det är, som du säger, vanligare att folk uttrycker sig starkt på internet borde det betyda att man inte heller behöver ta lika illa vid sig. Så fungerar jag i alla fall. Jag tycker att det är roligt att ha möjligheten att bete mig illa i skydd av anonymiteten som internet ger och hoppas att inte någon bryr sig särskilt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bland det bästa är just när folk försöker vara elaka i chatten. De tor att de tiltar en men egentligen är det precis tvärtom. De hetsar upp sig själva. Däremot så blir jag faktiskt arg när det kommer till riktigt låga kommentarer. Var med på en 2nd chance på StanJames för en månad sen och där var det ett mongo som vräkte ur sig saker som "hoppas du får missfall", "hoppas du blir våldtagen" till en tjej som satt som åskådare och pratade i chatten. Riktigt jävla uselt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med på en 2nd chance på StanJames för en månad sen och där var det ett mongo som vräkte ur sig saker som "hoppas du får missfall", "hoppas du blir våldtagen" till en tjej som satt som åskådare och pratade i chatten. Riktigt jävla uselt.

 

:shock: Nää, fy vad hemskt!!

 

När jag spelade på Unibet bidde det mycket F*TTA och H*RA i chatten. På noblepoker kan det dyka upp lite dödshot imellanåt har jag lagt märke till... Hoppas de blir anmälda och avstängda, såna puckon.

En kille på noblepoker satt på en sng och berättade varje hand han hade och gick sedan all in. Exakt VARJE gång visade han att det stämde, som han sagt. Alla gånger stämde hans kort, utom de tre gånger han blev synad och slog ut folk. Riktig tur hade han som lyckades med det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur är det me grammatiken? :lol:

 

Ja du, det var väldigt vad hemskt det blev nu! Tror inte någon kommer förstå vad jag menar...

Att du ens lägger tid på att citera, stryka under och t.o.m färga orden, gör att jag tycker synd om dig som inte har nåt bättre för dig... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade jag fått en dollar för varje gång jag blivit kallad för "hora" i chatten hade jag varit multimiljonär! :lol:

 

Trots det så gillar jag chattfunktionen, iom att man saknar de tells man kan ta del av i livepoker så är chatten det enda sättet att åtminstone få några småtells.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur är det me grammatiken? :lol:

 

Ja du, det var väldigt vad hemskt det blev nu! Tror inte någon kommer förstå vad jag menar...

Att du ens lägger tid på att citera, stryka under och t.o.m färga orden, gör att jag tycker synd om dig som inte har nåt bättre för dig... :roll:

 

Tyst med dig.

 

Jag är en utav alla chatterrorister som HATAR alla jädras fiskar som synar med allt..

 

PS prima är riggat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att de främsta förövarna är idioter som kan spela lite och har fått för sig att de kan allt.

 

Överlag är det bara att re-raisa dem glatt eller skjuta tillbaka med samma mynt. Att stjäla ett gäng potter och skriva "ty" i chatten brukar vara rätt medecin för att få loss tilten ordentligt.

 

Att skriva trams i chatten är bara ett svaghetstecken och visar bara en brist på känsla för stil. Dessutom funkar det aldrig för att få någon annan på tilt. Alla med minsta lilla bit sadist i sig blir ju bara på gott humör av sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara tala för mig själv;

Ska erkänna att jag kanske inte alltid är världens trevligaste i chatten när jag blir utdragen. Har försökt att sluta kommentera men märker att jag blir riktigt riktigt irriterad då. För mig är det utan tvekan en ventil att kunna gnälla av sig lite. Minskar tiltfaktorn med säkert 60-70%...

 

Bäst funkar det för mig att skriva svärord med stora bokstäver och ett flertal utropstecken efter....Tyvärr måste man sätta in bindestreck i mitten av orden för att inte bli censurerad :D

Sjukt att det kan ha effekt egentligen men det har det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara tala för mig själv;

Ska erkänna att jag kanske inte alltid är världens trevligaste i chatten när jag blir utdragen. Har försökt att sluta kommentera men märker att jag blir riktigt riktigt irriterad då. För mig är det utan tvekan en ventil att kunna gnälla av sig lite. Minskar tiltfaktorn med säkert 60-70%...

 

Bäst funkar det för mig att skriva svärord med stora bokstäver och ett flertal utropstecken efter....Tyvärr måste man sätta in bindestreck i mitten av orden för att inte bli censurerad :D

Sjukt att det kan ha effekt egentligen men det har det.

 

Men om du nu vill "skriva av dig", varför inte då ventilera dina känslor i någon annan chatt med folk som känner dig?

 

Jag brukar köra lite chatt med en polare via MSN. Han spelar inte men gillar att titta på och lämna kommentarer. Rätt gött att ha någon och spekulera med.

 

Bara ett tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har verkligen tröttnat på hur folk beter sig i chatter på olika pokersidor, detta gäller såväl svenskar som folk från andra länder. Vinner man en pott så ska man såklart kaxa upp sig och påpeka hur kasst den andra lirar och även knugga in det rejält i den spelaren som förlorat. Förlorar man så måste man spy ur sig massa svärord och säga elaka saker.

 

I livepoker så händer det såklart att folk spyr ur sig galla, men långt ifrån på samma nivå som i onlinepoker. Jag antar att folk känner sig skyddade bakom sin dator och tycker att man kan skriva vad man vill. I livepoker så skulle antagligen 90 % av de som beter sig riktigt kasst på internet inte våga säga ett ord av vad de skriver på nätet, :evil: .

 

Jag måste påpeka att svenskarna ligger ytterst bra till när det gäller att uppträda kasst och varje gång någon svensk kommer igång på nätet så kommer genast bilden av en äkta datanörd upp i skallen någonstans på en, ;) .

Är det bara jag som fått för mig att det är så illa som jag beskriver ? :?

 

om det nu stör dig så mycket så kan du väl stänga av chatten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...