Gå till innehåll

Spelat bort lånade pengar


ami58

Recommended Posts

tog ett smslån när pengarna tog slut förra månaden, nu lyckades jag även spela bort det, lönen som kom i slutet av maj är nu bortspelad och får ingen lön för än i augusti, maj lönen var tänkt för att betala tillbaka lånet

 

nu är alla pengar slut och lånet skall vara betalat nästa vecka

 

vad kan man göra?råna bank?be dem skjuta upp betalningen?nån som har råkat ut för något liknande?

 

hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tog ett smslån när pengarna tog slut förra månaden, nu lyckades jag även spela bort det, lönen som kom i slutet av maj är nu bortspelad och får ingen lön för än i augusti, maj lönen var tänkt för att betala tillbaka lånet

 

nu är alla pengar slut och lånet skall vara betalat nästa vecka

 

vad kan man göra?

Sluta spela och kontakta spelberoendeföreningen.

 

råna bank?

nej

 

be dem skjuta upp betalningen?

är ju en idé trots allt.

 

hjälp

 

Vet inte om normala råd hjälper. Du verkar behöva tyngre hjälp. Jag vill inte verka ovänlig men du är i behov av hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är tråkigt när det blir så här. Men förhoppningsvi har du kommit till insikt med att du har ett problem eftersom du vänder dig hit.

 

Det du ska göra är.

 

1. Inse att du sitter i skiten och ta tag i problemet. Typ "sluta ljuga och istället erkänna".

 

2. Inse att du inte ska spela mer. PUNKT! Spelar man på ett sätt som sätter en i en situation likt denna har man ett problem med både sitt spelande och sin förmåga att sköta sin ekonomi.

 

3. Ta kontakt med de/den du är skyldig pengar och säg som det är.

 

Är det en bank etc så är det ju lättare, då kommer de med en lösning. Du behöver ju inte heller säga att du spelat bort pengarna. Du kan ju bata meddela att du inte har några pengar. Det är ju inte säkert att lösningen är så rolig för dig, men det är bara att köpa läget, nu är det som det är.

 

Är det en privatperson som du är skyldig pengar är det ju antingen lite bättre eller lite sämre. Men i stort är det ju samma sak som gäller här. Du vet ju vad du har eller inte har för intäkter framöver. Gör en egen avbetalningsplan och fråga om det är ok. Har du tur så är det en person som har förståelse för din situation och hjälper dig. Har du otur så är det inte det. Men faktum kvarstår, du kan inte göra något annat än att betala enligt din avbetalningsplan.

 

 

Vad du inte ska göra är:

 

1. Försöka hitta en snabb fix på detta. Hitta en "enkel lösning". Du ska inte vinna pengar att betala med. Du ska inte sno pengar att betala med. Du ska i de flesta fall inte låna pengar för att betala lånade pengar etc.

 

2. Tro att detta är något normalt. Du får inte bagitalisera detta. Nej, detta är en situation som du satt dig i för at du har problem. Annars hamnar man inte här.

 

Hur som, att du skriver hit och frågar och det är i alla fall en bra start. Lycka nu till med detta och hoppas att fordringsägaren är en förstående typ!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill minnas att jag såg reklam på tunnelbanorna för några veckor sedan om ett företag som hjälper en med skuldsanering. Tyvärr så kommer jag inte ihåg vad dom hette men någon annan kanske minns reklamen?

 

Annars googla på skuldsanering så kanske det går att hitta någon hjälp kring att lösa, iaf de kortsiktiga låne problemen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte med om att man inte ska låna för att betala lån. Antar att detta lån rör sig om ganska hög ränta, tänker finax typ. Lättaste du kan göra om du har jobb eller liknande är att ta ett vanligt banklån. Där du får avsevärt mycket lägre ränta och möjlighet att binda det över en rimlig tid.

 

Du behöver inte säga vad du ska ha dem till och de har inte heller nån rätt att veta. Kallas "enkla lånet" på min bank och brukar väl användas till att köpa bil eller dator när man inte har råd.

 

Sen är ju avhjälpningsfasen en helt annan grej. Du behöver helt klart hjälp om det ballat ur såpass mycket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte med om att man inte ska låna för att betala lån.

 

Om du syftar på det jag skrev så sa jag inte att man "inte ska". Jag skrev:

"Du ska i de flesta fall inte låna pengar för att betala lånade pengar etc."

 

"De flesta fall" lämnar dörren öppen för tex sittuationer som du nämner.

 

 

 

Sedan borde du lära dig att spela bättre!

 

Det håller jag inte med om. Jag tror det är bättre att fokusera på att lära sig att inte spela alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spela bättre?

jag är ju bäst men det är ju riggat?nån som vet hur det är?det måste ju va riggat?

 

Ironi hjälper ju föga i din sits, antingen så har du otroligt dålig humor och har skrivit detta som ett skämt eller så får du ta lite seriösare på ditt problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Don't feed the trolls...

 

Vad är det som får några att tro att det är troll i farten? Känner ni människan?

 

ami58> Om du tror att det är riggat finns det ju verkligen anledning att sluta. Både det att spelandet har ställt till stora bekymmer för dig och att du misstänker fusk är mycket starka argument för totalt spelstopp. Hur går det med avbetalningsplanen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...