Gå till innehåll

FLT - TT träffar set


pajper

Recommended Posts

Party FL 1/2

 

Har ingen riktig koll på varken beaniee304 eller FLHRC2003.. statsen på dem efter ca 40 händer är att de båda ligger på drygt 50%vp$ip och ca 15%pf-raise, verkar med andra ord inte vara några höjdare..

 

***** Hand History for Game 4454772141 *****

$1/$2 Texas Hold'em - Tuesday, June 06, 17:10:15 ET 2006

Table On The Run (Real Money)

Seat 10 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: TL114 ( $42 )

Seat 4: woodo75 ( $169.50 )

Seat 6: jag_vinner ( $35.75 )

Seat 7: no_HOPE_ ( $81 )

Seat 8: FLHRCI2003 ( $212 )

Seat 10: beaniee304 ( $53.75 )

Seat 5: repjap ( $35 )

Seat 9: gv351wl ( $73.25 )

Seat 2: SabreDriver ( $33 )

Seat 3: SlowSlider ( $42 )

SabreDriver posts small blind [$0.50].

SlowSlider posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to repjap [ T:club:T:heart: ]

woodo75 folds.

repjap raises [$2].

jag_vinner folds.

no_HOPE_ folds.

FLHRCI2003 calls [$2].

beaniee304 raises [$3].

SabreDriver calls [$2.50].

SlowSlider folds.

repjap calls [$1]. med tanke på statsen på motspelarna borde jag kanske cappa?

FLHRCI2003 calls [$1].

** Dealing Flop ** [ 5:heart:, A:diamond:, T:diamond: ]

SabreDriver checks.

repjap bets [$1]. träffar setet, jag kör igång

FLHRCI2003 calls [$1].

beaniee304 raises [$2].

SabreDriver folds.

repjap raises [$2].

FLHRCI2003 calls [$2].

beaniee304 raises [$2].

repjap calls [$1]. börjar ana onåd att nån av dem sitter på AA, men de skulle även kunna sitta på AK, 55 eller kanske ett färgdrag.

FLHRCI2003 calls [$1].

** Dealing Turn ** [ K:diamond: ]

repjap bets [$2]. testar att betta ut trots att det tredje ruterkortet kom

FLHRCI2003 calls [$2].

beaniee304 raises [$4].

repjap calls [$2]. känner mig slagen men måste syna endå, borde jag ha höjt? har ju endel outs på en kåk, om nu inte jag redan är slagen av AA

FLHRCI2003 calls [$2].

** Dealing River ** [ 3:diamond: ]

repjap checks.

FLHRCI2003 checks.

beaniee304 bets [$2].

repjap calls [$2]. ett ruter till, gigantisk pot dock så det är bara att syna.

FLHRCI2003 folds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en idé jag får när tittar på ditt spel är att du inte borde raisa preflop.. Jag tycker själv att det är ett "dåligt" råd egentligen men min egen erfarenhet av pp´s 1/2 limit är att det är HELT omöjligt att få folk att folda preflop om de har antingen PP eller två överkort.. Därför känns det viktigt att i princip aldrig lägga in för mycket stålar preflop med t ex mellanpar eftersom du nästan är garanterad att få minst två överkort emot dig.. Men... Jag är lite bitter på de här limitborden då jag fått för mig att jag alltid blir utdragen där.... Annars är det väl helt givet spel efter floppen landat?? klart man höjer med set o gråtsynar på river eller? Potten är nog för stor för att folda...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du vill nog ha sympati för utdragningen :>

 

Hur som helst, hade jag haft Tp på turn hade jag bettat ut o foldat mot raise.

HAde jag haft triss som du nu har hade jag checkat turn då jag ändå hade callat turn(gör det lite billigare). Rivern hade jag foldat mot 2ppl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAde jag haft triss som du nu har hade jag checkat turn då jag ändå hade callat turn(gör det lite billigare).

 

Men samtidigt ger du ju bort värde alla gånger du leder och att ge gratiskort i den här potten är ett jättemisstag.

 

I teorin stämmer ju det bra, dock så är det väldigt svårt att höja/beta bort folk på dessa nivåer på party. Iaf enligt mina egna erfarenheter, jag hade nog betat flopp och sedan checksynat turn. På rivern är man väl slagen 9 ggr av 10 här...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur som helst, hade jag haft Tp på turn hade jag bettat ut o foldat mot raise.

HAde jag haft triss som du nu har hade jag checkat turn då jag ändå hade callat turn(gör det lite billigare). Rivern hade jag foldat mot 2ppl.

 

Att check turn är enligt mig ett USELT spel. Det gör jag aldrig någonsin i en sån här situation och det borde ingen annan heller göra. Varför i hela friden skulle de ha färg? Finns en massa händer de kan ha som du slår. Som sagt vill du inte ge gratiskort som gör att du förlorar en stor pott.

 

Du bettar inte turn för att få dem att folda. Du gör det för värde. Att betta och höja för värde är vad det handlar om på lägre nivåer i fixed limit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAde jag haft triss som du nu har hade jag checkat turn då jag ändå hade callat turn(gör det lite billigare).

 

Men samtidigt ger du ju bort värde alla gånger du leder och att ge gratiskort i den här potten är ett jättemisstag.

 

I teorin stämmer ju det bra, dock så är det väldigt svårt att höja/beta bort folk på dessa nivåer på party. Iaf enligt mina egna erfarenheter, jag hade nog betat flopp och sedan checksynat turn. På rivern är man väl slagen 9 ggr av 10 här...

 

Det känns som att du har en grundläggande fel i din tankegång här. Meningen med poker är inte att vinna mest potter eller att förlora så lite som möjligt de gånger motståndarna träffar ett drag, meningen med poker är att vinna så mycket pengar som möjligt. Med reservation för att jag möjligen tolkat ditt inlägg fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns som att du har en grundläggande fel i din tankegång här. Meningen med poker är inte att vinna mest potter eller att förlora så lite som möjligt de gånger motståndarna träffar ett drag, meningen med poker är att vinna så mycket pengar som möjligt. Med reservation för att jag möjligen tolkat ditt inlägg fel.

 

För att uppnå detta mål (att vinna pengar) borde då inte förlustminimering oxå vägas in?

Nu menar jag inte att jag har rätt, det spelet jag påtalar är ju bara vad jag känner jag hade gjort med den brädan. Med tanke på fi:s stats så kan jag hålla med om att det kanske kan vara på sin plats att beta ut turn och när det fjärde ruterkortet kommer på rivern hade jag nog bara synat ner i så fall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade cappat preflop och på rivern skulle jag ha foldat utan att blinka. HU så hade jag nog synat men här är du slagen. Jag har svårt att tro att ingen skulle ha en ruter.

 

Vad hade dom, AK, AQ, KQ?

 

beaniee304 hade AKi spader, hehe

så jag vann lite oväntat..ska försöka spela lite mer mot honom nån dag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...