babyface10 Postad 5 December , 2004 Rapport Postad 5 December , 2004 I en turnering på klubben var blindsen 1500 och 3000 jag var BB och hade 17000 i stacken medel var nog 25/30000 runt bordet 12 spelare kvar. Jag får upp KQs i BB som sagt och och en kille höjer till totalt 8000. Vad skulle jag gjort? Jag syna bara och fick sen lov att lägga mig =( * RP - QoS * Citera
QoS Postad 5 December , 2004 Rapport Postad 5 December , 2004 Just nu försöker vi få bättre PHH, rekommenderar att du läser följande trådar: *** Skärpning! LÄS INNAN DU POSTAR! *** och Mall för att posta Hold'em och Omaha! Enjoy! - QoS Citera
Hjort Postad 6 December , 2004 Rapport Postad 6 December , 2004 Informationen som saknas här är: Antal spelare vid bordet Höjarens position Vad du tror om höjaren, hur har han spelat förut, osv. Samt hur svårfoldade mörkarna är när det blir raise, re-raise. Som jag ser det så måste dock syn och fold på floppen. Alternativen du har är: all-in, fold, syn och alltid all-in på floppen. Citera
babyface10 Postad 6 December , 2004 Författare Rapport Postad 6 December , 2004 Vi var 6 stycken vid bordet raisern satt som nummer 4. Han hade nog 30000 i sin stack. Stämmningen var så att det var inget spel utan All -in mot varrandra. Blindsen var alldeles för höga för riktigt spel och han skulle lätt synat de extra 12tusen som jag skulle stoppat in om jag gick all-in. Jag gjorde misstaget att bara syna floppen kom 26A rainbow jag checka och killen satt mig allin och då la jag mig. Citera
Hjort Postad 6 December , 2004 Rapport Postad 6 December , 2004 Vi var 6 stycken vid bordet raisern satt som nummer 4. Han hade nog 30000 i sin stack. Stämmningen var så att det var inget spel utan All -in mot varrandra. Blindsen var alldeles för höga för riktigt spel och han skulle lätt synat de extra 12tusen som jag skulle stoppat in om jag gick all-in. Ok, då skulle jag folda om inte motståndarens medianhand är väldigt låg, alltså om han höjer mycket med skräp, då trycker jag. Jag gjorde misstaget att bara syna floppen kom 26A rainbow jag checka och killen satt mig allin och då la jag mig. Eftersom du hade knappen så måste han ha checkat först. Tror det lutar åt att trycka då, eftersom det inte alls är omöjligt att han är rädd för esset och har ett mindre par. Men oavsett det så ska du ju inte vara i den här situationen. Citera
Llandi Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 Det finns bara två alternativ vilket är att gå all-in lr lägga dej. Går du all-in är din hand ila ute om han har något ess lr par. har han AA KK QQ AK lr AQ är du väldigt illa ute... Dom flesta skulle lägga sig, däremot när ni kommer ner till 3 st är detta en väldigt spelbar hand. Eftersom det är mindre chans att någon fått ett ess på handen. Citera
Recommended Posts